عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ضعف نظارتی بانک مرکزی به گونه‌ای است که شاید هم اکنون پروندهای دیگری نیز در جریان باشد.

اصغر گرانمایه نماینده مردم کاشان آران و بیدگل در مجلس با اشاره به اتهاماتی که امروزه متوجه شبکه بانکی شده است گفت: بانک‌های مرتبط باید قاطعانه عوامل پشت پرده و دست اندکاران این پرونده را به مقامات قضایی معرفی و مستندات لازم را ارائه کنند تا اتهامات وارده به بانک ها از بین برود. معرفی مسئولان و اقدام کنندگان این فساد بهترین اقدام برای ادامه ساختن فضای کشور است.
نماینده مردم کاشان در رابطه با نقش جریان انحرافی در پرونده سوءاستفاده مالی اظهار داشت: جریان انحرافی در گذشته نیز به چند جای دیگر دست اندازی پیدا کرده است و بعضاً سهام برخی از شرکتها را تصاحب کرده‌اند. در این ماجرا نیز بعید نیست که نقش مؤثر داشته باشند که در این رابطه رؤسای سه قوه با برخورد با این جریان و بررسی جوانب و ابعاد قضیه با هر مقام مسئولی که در این زمینه نقش داشته است برخورد کنند.
وی با اشاره به نقش بانک مرکزی به عنوان بانک ناظر بر فعالیت بانک خاطرنشان ساخت: در شرایط کنونی با توجه به پیشرفت های الکترونیکی، بانک مرکزی می تواند نظارت قویتری بر فرآیندها داشته باشد. متأسفانه ضعف نظارت به گونه‌ای است که شاید هم اکنون پروندهای دیگری نیز در جریان باشد.
/222/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 0
    اینهمه تبلیغات بانکها مثل لنج طلا و سپرده طلا و کیسه طلا همه اش برای بالا کشیدن پول مردم بوده. چقدر این مردم نادان هستند که پولهاشون رو می ذارن توی بانک.
  • وطن پرست. IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 0
    شک نکن که بازم هست. شما میگین که به جاهای دیگه هم دست اندازی کردن و بیت المال را غارت کردن . ولی مطمئنن بخیر و خوشی تمام میشه و فقط در این میان مردم عذاب میکشن و پولشان و بیت المالشان و ... به یغما میرود. باید تا گرون اخرش را بگیرن و با اشد مجازات بر خورد کنند انوقت هست که دو دل نمیشویم در بعضیر موارد. نظرم رو چاپ کنید اگه نظر مردم و مخاطب برای شما ارزش دارد.
  • بدون نام IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 0
    صد در صد موارد دیگر هم هست پس از کجا پول های مفت می یاد تا تورم و گرانی هر بار در چیزی راه بیندازد؟
  • بدون نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
    0 0
    در مورد سامانه جامع اطلاعاتی بانک مرکزی بیشتر بفرمایید؟ دقیقا" چه اطلاعاتی را ارائه میکند؟چه اشخاصی به این سامانه دسترسی دارند و چه اشخاصی موظف اند از این سامانه استفاده کنند؟ چرا تا حالا 94 درصد آن تکمیل شده ؟ مشکل چی بوده که100 درصد نشده؟
  • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
    0 0
    چرا روزنامه رسمی اطلاعات بیشتری از شرکتها بصورت الکترونیکی و اینترنتی در اختیار فعالان بازار قرار نمی دهد تا آگاهانه بدانند با چه شرکتهایی سر و کار دارند؟ چرا روزنامه رسمی به شفافیت بازار کمک نمی کند؟
  • بدون نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
    0 0
    چرا بانک مرکزی آمار بانک ها و شعب بانکها و صرافی ها را در میزان تسهیلات و اعتبار اسنادی و حواله ها صادره منتشر نمی کند؟ چرا به شفافیت بازار کمک نمی کند؟ این نتیجه ایی جز سوء استفاده یک عده دارد؟