ایسنا نوشت:

نایب رییس اتحادیه‌ بنکداران پارچه با اعلام خبر نپذیرفتن پارچه‌فروشان برای باز‌کردن مغازه‌ها اظهار کرد: صبح روز گذشته با معتمدان امام و رهبری‌ جلسه داشتیم که در نهایت قرار شد این هیات اطلاعیه و درخواستی مبنی بر باز‌کردن مغازه‌های پارچه‌فروشان به اتحادیه بدهند که در بازار نصب شود؛ این کار صبح امروز صورت گرفت ولی پارچه‌فروشان مغازه‌های خود را باز نکردند.

رحیمی با بیان این‌که بعد از ظهر روز گذشته با آیت‌ا... رضوانی ـ عضو شورای نگهبان ـ نیز جلسه داشتیم، گفت: ماوقع را به ایشان گفتیم و توضیح دادیم که پارچه‌فروشان مالیات مشاغل را می‌دهند و مالیات بر ارزش افزوده پارچه را هم پرداخت کردند، ولی کار در این ایستگاه به دلایل متعددی که بارها گفته شده، گیر کرده است.

وی افزود: سه ماه قبل از بسته‌شدن بازار از طریق اتحادیه خواستیم که برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، پنج سال زمان دهند؛ این فرصت را نه برای آموزش، بلکه برای فراهم‌شدن بستر خواستیم. سود پارچه‌فروشان اکثرا کمتر از چهار درصد است، چگونه می‌شود زیر فاکتور چهار درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود؟

رحیمی با بیان این‌که از اول مهرماه سال 1388 مالیات بر ارزش افزوده پارچه در گمرک و کارخانه‌ها پرداخت شده است، افزود: از آیت‌الله انگجی ـ امام جماعت مسجد ملک‌ ـ نیز خواستیم که کمک کند تا بازار باز شود. ایشان پشتیبان و مورد اعتماد صنف بنکداران پارچه است.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    ما نانواهاهم مالیات میدم و الان هم بعد از یارانه ها به طور کل ورشکست شدیم
  • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    یکی یکی بعد نوبت بقیه صنوف
  • احسان IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    آقامن موافق ارزش افزوده نیستم ولی یک نفر به اینا توضیح بده این به سود ربطی نداره کسی که 4% سود واقعیشه کلا تفاوت ارزش افزودش میشه 0.16 %
  • احسان IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    مثلا اگه 10/000/000 ریال خرید کرده 4% (400000)که به خریدار داده بابت ارزش افزوده حالا با 4 % سودش باید بفروشه 10/400/000پس 4% ارزش افزودش میشه 416000که از اون 4% اول (400000)کم کنه باید 16000 ریال بده که میشه 0.16 درصد. فقط باید فاکتور رسمی خرید داته باشی و شفاف عمل کنی .من خوم 3 ساله که ارش افزوده رو پرداخت می کنم و مشکلی هم ندارم اینا که معترضند به خاطره اینه که قانونی عمل نمی کنن.