پانا نوشت:

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت گفت:مردم در صورت مشاهده هر نوع آلودگی . استفاده از سبزی در اغذیه فروشی و رستوران با سامانه وزارت بهداشت تماس بگیرند.

دکتر فرهادی اظهار داشت: ممنوع شدن استفاده از سبزیجات در رستوران‌ها و اغذیه‌ فروشی‌ها به صاحبان این اماکن ابلاغ شده است و هموطنان در صورت مشاهده تخلف در این مراکز، مراتب را به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی و یا سامانه اطلاعات بهداشت محیطی با شماره تلفن 09678 اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کانون‌های انتقال بیماری وبا، مزارع کشاورزی هستند استفاده از سبزیجات در رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است و این موضوع به صورت موقت بوده و جای هیچ گونه نگرانی ندارد.

وی تاکید کرد:به دلیل عدم اطمینان در زمینه شستشو و سالم سازی در رستوران ها و اغذیه فروشی ها و به منظور جلوگیری و پیشگیری از برخی بیماری های روده ای، این ممنوعیت از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته و اعلام شدف.

فرهادی اذعان داشت:بر اساس بازدیدهایی که از سوی وزارت بهداشت انجام گرفت، مشخص شد در اغلب رستوران ها علیرغم اهمیت سالم سازی سبزیجات ولی گندزدایی، شستشو و انگل زدایی انجام نمی شد و بر همین اساس به صورت موقت استفاده از سبزیجات در رستوران ها و اغذیه فروشی ها ممنوع شد.

وی با بیان اینکه مردم در رستوران  ها و اغذیه فروشی ها از سبزیجات استفاده نکنند،افزود:با توجه اینکه بازرسان به صورت روزانه بازرسی های خود را بر روی رستوران ها و اغذیه فروشی ها انجام می دهند، در صورت تخلف و استفاده از سبزیجات در این اماکن با این افراد برخورد خواهد شد.

رییس اداه بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت در پایان گفت:مردم در راستای سلامت و امنیت جسم خود نباید از سبزیجات در اماکن از جمله رستوران ها استفاده کنند و در صورت مشاهده تخلف از سوی این افراد می توانند مراتب را به بازرسان وزارت بهداشت و یا با شماره 09678 اطلاع دهند.

23247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =