هرچند جلسه 695 شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوعات مهمی مثل دانشگاه فرهنگیان و تحول نظام آموزشی داشت، اما در حاشیه، گفته شد این شورا به وضعیت مهدهای کودک هم رسیدگی می کند.

به گفته مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی پیرامون وضعیت مهدکودک‌ها و شیوه ساماندهی و ارتقای آنها توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده است که به زودی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد: "در این گزارش طبق مطالعاتی که از چند وقت پیش انجام شده است؛ نقاط ضعف، قوت و جهت گیری‌های لازم برای ارتقای وضعیت مهدکودک‌ها مورد بررسی قرار گرفته است که امیدواریم با ارائه آن وضعیت مهدکودک‌ها ارتقا پیدا کند."

دانشگاه فرهنگیان

آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست محمود احمدی نژاد تشکیل شد، یک خروجی مهم داشت؛ دانشگاه فرهنگیان. نکته اینکه مصوب شد این دانشگاه تابع ضوابط آموزش عالی است و رئیس هیئت امنای آن نیز وزیر علوم خواهد بود.

این درحالی است که حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش تلاش های زیادی برای تشکیل این دانشگاه و مدیریت آموزش و پرورش بر آن داشت.  اما اکنون توپ در زمین وزارت علوم است. البته به گفته مخبر دزفولی، دانشگاه فرهنگیان وابسته به وزارت آموزش و پرورش است. 

در این جلسه همچنین طبق روال جلسات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سند تحول نظام آموزشی کشور در دستور کار قرار گرفت. به گفته مخبر دزفولی، تا این جلسه از 7 محور این سند 6 محور آن به تصویب رسیده است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =