۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۶

تصادف ها فجیع و آلودگی هوای بالا در تونل توحید، راهنمایی و رانندگی را به ممنوعیت ورود همه وسایل نقلیه غیر از سواری ها مجبور کرد.

رئیس پلیس بزرگراه‌های تهران از اجرایی شدن طرح ممنوعیت ورود موتور، کامیون،کامیونت و اتوبوس به تونل توحید خبر داده است. به گفته سرهنگ فیروز گودرزی مهر به طور کلی ورود موتورسیکلت به داخل تونل ممنوع است و کامیون، کامیونت و اتوبوس به دلیل گازوئیل سوز بودن و ایجاد آلودگی بالا از ورودشان به تونل جلوگیری میشود و در صورت تخطی از قانون جریمه ورود ممنوع برای آنها لحاظ خواهد شد.

پیش از این برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به ایمن نبودن تونل توحید و آلودگی شدید هوای آن هشدار داده بودند. اما شهردار تهران خود را مسوول امنیت تونل توحید معرفی کرد و انتقادات به مهندسی تونل را رد کرد و دلیل تعداد تصادف های زیاد در تونل را به بی توجهی شهروندان به سرعت مجاز تردد ربط داد. 

آلودگی هوا و آبگرفتگی در تونل هم با پاسخ های نه چندان قانع کننده از سوی مدیران شهری مواجه شد. اما همه این انتقادات باعث شد دبیر شورای عالی ترافیک بگوید بعد از قالیباف، تونل توحید را پر می کنند! هرچند شهرداری آن را به شوخی بیشتر تشبیه کرد و جدی نگرفت، اما انتقادات به تونل باعث تصمیم های بازدارنده شده است. 

ممنوعیت ورود همه وسایل نقلیه غیر از سواری ها  وانت، نشان می دهد مشکلات تونل توحید جدی تر از چیزی است که شهرداری آنها را کتمان می کند. با این حال رییس پلیس بزرگراه های تهران به فارس گفته قبل و بعد از تونل نیرو مستقر شده تا با متخلفان برخورد شود.

به گفته گودرزی مهر با اعمال این محدودیت‌ها سطح آلودگی در تونل کاهش یافته و تا حد بسیاری از ایجاد حوادث رانندگی در طول مسیر تونل جلوگیری می شود: "اطلاع رسانی از طریق نسب بنرهایی در طول مسیر بزرگراه نواب منتهی به تونل توحید انجام شده تا موتورسیکلت‌ها، کامیونت‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها وارد تونل نشوند و از کنار گذر استفاده کنند."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • !!!!!!!!!! IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    كتمان كردن ندار فقط كافيه يك بار از اين تونل رد بشين. اين جو كار كردن ها آدمو ياد پت و مت مياندازه!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    سلام این خبر شما درست نیست. از ابتدای افتتاح تونل, تابلوهای ورود موتور سیکلت ممنوع و ورود ماشینهای سنگین ممنوع در ورودی تونل و پیش از رمپ نصب شده اند ولی نمیدانم چرا هیچ وقت این ممنوعیت اعمال نمیشد. شخصا به عنوان کسی که از این تونل بسیار عبور میکنم از ممنوعیت وردو ماشینهای سنگین بسیار خوش حال خواهم شد؛ چرا که این ماشینها با سرعت بسیار کند و گاهی کمتر از 30 کیلومتر بر ساعت همه را کلافه میکنند.
  • فيلسوف امين آباد IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    كارشناسان مي تونستن با جلوگيري از ترميم قسمتهاي كه ريزش كرده هم هزينه نگهداري تونل را كاهش داده هم منافذ تهويه هوا افزايش يافته واينجوري با يه تير دونشان رو بزنن !!!
  • بدون نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    بنده بارها از اين تونل استفاده كردم و تا حالا هيچ كدوم از اين مشكلاتي كه شما ميگيد را باهاشون برخورد نكردم ولي عليرغم محدوديت سرعت 60 كيلومتري اكثرا" با سرعت 100 يا حتي سرعتهاي بالاتري رانندگي ميكنند و اصولا" توجهي به محدوديت سرعت ندارند.
  • خسرو IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    تونل بسيار ارزشمندى مى باشد حيف است باسياسى كارى تلاش عزيزان را زير سوأل ببريد.
  • کارشناس ارشد ترافیک IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    شما بفرمایید کجای دنیا در تونل درونشهری موتور و کامیون اجازه تردد دارند؟ کمی انصاف داشته باشید.
  • سجاد IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    اگه سرعت رو رعايت كنن هيچ مشكلي پيش نمياد . مشكل از تونل نيست از فرهنگ رانندگي ماست
  • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    اینکه فرموده اند تونل را پر می کنند احتمالاً به دلیل قولی است که برای ایفای نقش در تامین دو میلیون و پانصد هزار شغل داده اند. البته پیشنهاد کاملاً تخصصی است. بالاخره بعضی تخصصشان ساختن است و برخی هم خراب کردن ساخته های دیگران. کاملاً قابل درک و انطباق با شرایط است و تعجبی ندارد. البته این شورای عالی ترافیک درخصوص وضعیت ترافیک تهران مسئولیتی هم دارد یا فقط تریبونی برای صحبت کردن است.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    من از تونل توحید که در مسیر کارم قرار داره هر روز استفاده میکنم ولی تا به حال مشکلی برام پی نیومده
  • جوماجو IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    پروژه به این بزرگی را کوچک شمردن جای بسی شگفتی دارد،چون رد شدن از کنار گذر یعنی یکساعت تلف شدن وقت مفید و اینکه هر پروژه ای مشکلاتی دارد که باید مرتفع گردد نه اینکه مسکوت گردد!
  • آرمان IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    مشکل اصلی از رانندگانی هست که بیش از سرعت مجاز در تونل رانندگی میکنند و با بوق و چراغ به ماشینهایی که رعایت قانون میکنند اجبار میکنند که قانونشکنی کنند تا مسیر آنها باز شود پلیس بایدبرخورد قاطع با آنها کند
  • بدون نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    الان چند روزه که این قانون گذاشتن ولی هیچکس رعایت نمی کنه ازطرفی مامورین راهنمایی هم فقط به فکر جریمه کردنن