شرکت در مسابقات باکاروبو سه شرط دارد، روبات‌ها باید خودکار و خنده‌دار باشند و به هیچ دردی نخورند! این روبات‌ها می‌توانند در یخچال از سرما بلرزند یا به هر شکل دیگری تماشاچیان را بخندانند.

محبوبه عمیدی: روبات‌های هوشمند متعددی را می‌شناسیم که توانایی‌های خارق‌العاده‌ای دارند، آنها می‌توانند معدنچیان گرفتار شده را نجات دهند، از میان قلوه‌سنگ‌ها عبور کنند و به کاوش‌های اقیانوسی بپردازند؛ اما واجد شرایط برای شرکت در مسابقات باکاروبو نخواهند بود. شرکت‌کنندگان در این مسابقه باید خنده‌دار و به‌ درد نخور باشند!

به گزارش گیزمگ، مسابقات باکاروبو از سال 2007 / 1386 آغاز به کار کرده و همانطور که انتظار دارید، توسط ژاپنی‌ها طرح و نامگذاری شده است. شرکت در این رقابت که نام آن به معنی ربات‌های خنگ است، 3 شرط دارد:

1- ربات‌ها باید کاملا خودکار باشند

2- خنده‌دار باشند

3- مهم‌ترین شرط اینکه به هیچ دردی نخورند!

 

 

 

 

 

 

این مسابقات با همراهی گروه Kitchen Budapest به قاره اروپا نیز راه پیدا کرده است. برندگان سال گذشته این رقابت‌ها روبات‌هایی بودند که با قرار گرفتن در یخچال از سرما می‌لرزیدند، می‌توانستند موادی را با شدت به سمت هدف پرتاب کنند و روباتی شبیه به گربه که می‌توانست زبانش را حرکت دهد.

در حال حاضر مهلت شرکت در مسابقات سال جاری به اتمام رسیده و زمان برگزاری مسابقات سال جاری 30 اکتبر 2011 / 8ام آبان‌ماه اعلام شده است. این مسابقات در خانه هنر معاصر بوداپست برگزار می‌شود و خنگ‌ترین روبات امسال برنده جایزه‌ای 2000 یورویی خواهد شد.

53273

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =