۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۵

ایسنا نوشت:

رییس کمیسیون حمل‌و‌نقل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران با ارائه توضیحاتی در مورد علت کاهش واردات خودرو از جمله علل آن را سهمیه‌بندی و زدوبند در واردات خودرو ذکر و تصریح کرد: محدودیت‌های قبلی واردات خودرو همچنان وجود دارد.

مسعود خوانساری  در مورد کاهش 50 درصدی واردات خودرو طی چهار ماهه امسال به اقدام تعیین کردن استانداردها توسط وزارت صنایع به جای توجه به نمایندگی‌های پس از فروش اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال 89 واردات خودرو را موردی کردند و تنها به برخی شرکت‌ها اجازه واردات دادند و به نوعی این کار را سهمیه‌بندی کردند که همین باعث شد در بازار واردات خودرو فسادی به وجود آید و زدوبندهایی صورت بگیرد تا در نهایت قیمت خودرو افزایش و میزان واردات خودرو کاهش یابد.

وی ادامه داد:‌ همچنین هرچند مدتی پیش اعلام کردند واردات خودرو آزاد شده اما هنوز به صورت جدی این موضوع اجرا نمی‌شود و محدودیت‌های قبلی وجود دارد.

رییس کمیسیون حمل‌و‌نقل اتاق تهران در ادامه با اشاره به تعرفه 90 درصدی واردات خودرو که با احتساب عوارض‌های مختلف از جمله عوارض شماره‌گذاری این میزان به 124 درصد می‌رسد، آن را باعث افزایش قیمت خودروهای وارداتی ذکر کرد و افزود: چگونه است که برای محصولات کشاورزی مانند پرتقال و برنج تعرفه صفر یا تعرفه‌ای پایین در نظر می‌گیرند و به فکر کشاورزان نیستند اما در مورد خودرو به دلیل حمایت از دو خودروساز کشور تعرفه 90 درصدی برای آن لحاظ می‌کنند و باعث می‌شوند خودروهای داخلی با کیفیت پایین به فروش برسند؟

وی بالا بودن تعرفه واردات خودرو را نیز علت دیگر کاهش واردات خودرو عنوان کرد و متذکر شد:‌ چگونه است که تعرفه 90 درصدی برای خودرو و تعرفه صفر درصدی برای برخی کالاهای دیگر در نظر می‌گیرند؟ حداقل باید نرخ‌های تعرفه نزدیک به هم باشند نه این‌که بین تعرفه کالاها این گونه فاصله وجود داشته باشد.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشاد US ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
    2 0
    یکی نیست بگه می خواهید درآمد داشته باشید بزارید به جای این دو خودرساز شرکت های خارجی کارخانه بزنند هم مردم کار کنند همه ماشین با امنیت سوار بشن شما هم مالیات و عوارض تون را از اونا بگیرید هم تکنولوژی ساخت بومی بشه بابا به درآمد کمتررضایت بدیید محض رضای خداآخه کی به مردم خودش ارابه مرگ میفروشه اینه رسم مسلمونی.
  • حامد IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
    0 0
    کو گوش شنوا
  • رضا IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
    0 0
    اين حرف دل يك ملته كه متاسفانه آقايون به خاطر سود خودشون نميخوان بشنون! چرا بايد از دو خودرو ساز داخلى كه بى كيفيت ترين خودروهارو با بالاترين قيمت ممكن دست مردم ميدن حمايت بشه؟
  • هانی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
    0 0
    چرا نظر های مردم را روی سایت نمیگذارید به همین ما عزیز رو قیامت پای شما که هم بابت این ظلمی که به مردم می شود گیر است تا کی مردم باید در این خودروهای بی کیفیت بمیرند تا جیب بعضی از اقا یان پر شود
  • AMIR CH ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
    0 0
    لطفا این بحث را دنبال کنید . تعرفه موبایل پس از سالها کم شد . تا کی باید به پای مافیای خودروسازی داخلی بسوزیم . رسانه ها باید فشار بیشتری در این زمینه بیاورند .با ورو کمپانی های خارجی و خدمات پس از فروش خوبشان حتی اشتغال زایی میشود . 124 درصد واقعا ظالمانه است واقعا"
  • بدون نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
    0 0
    چگونه است که برای محصولات کشاورزی مانند پرتقال و برنج تعرفه صفر یا تعرفه‌ای پایین در نظر می‌گیرند و به فکر کشاورزان نیستند اما در مورد خودرو به دلیل حمایت از دو خودروساز کشور تعرفه 90 درصدی برای آن لحاظ می‌کنند و باعث می‌شوند خودروهای داخلی با کیفیت پایین به فروش برسند؟
  • بدون نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
    0 0
    حرف دل همه رو زدی، ولی کی هست که گوش بده. مجلس و وزیران این دولت هستند که باعث این وضع هستند. سالی یک میلیون پراید و پژو قراضه.
  • بدون نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
    0 0
    خواهشا دست دلال رو از بازار خودرو بردارید میگیم 206 چرا گرون شده میگن خبر نداری که ویتارا 13 میلیون رفته روش. آخه اینا چه ربطی به هم دارن . خسته شدیم از بس این قیمتا هر روز بیشتر میشه
  • میثم US ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
    0 0
    بیجاره اون کشاورز... یاریس 8 تومنیو باید 33 تومن بخریم*.. ---- *بخرن..!!
  • بدون نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    0 0
    نه كشور نه مردم نه حتي شاغلين صنعت خودروسازي كه حداقل حقوق ها رو هم شايد به سختي بگيرند نفعي در سود هاي ميليارد دلاري كه صداشم در نمي اد ندارند اينم از الودگي هوا كه ديگه ربطي به بخاري ها نداره اينم از سرطان ها و بيماري هاي كه هم اكنون و در دراز مدت مردم به خاطر عقب ماندگي خودروسازي گريبان ملت رو مي گيرند و اين تلفات بالاي جاده ايكه همه رو تقصير راننده مي اندازند سوالم پيش مياد يعني ما چندصد هزارتا راننده بدون مهارت داريم؟!!!با عقل جور در مياد؟
  • بدون نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    0 0
    ديگه بايد حمايت هاي تعرفه اي از خودرو سازان داخلي برداشته شه اگه قرار بود پيشرفتي حاصل بشه تا الان بايد ميشد حمايت 90% تعرفه وقانون ارتقاي كيفي چيزي جز مسخره كردن مردم نيست سايت خانه ملت هم فرم نظر خواهي نذاشته چون نتيجش رو ميدونه كه مردم راضي نيستن
  • بدون نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    0 0
    وقتي ايران خودرو زمان تحويل فوري 15 روزه 206 رو نداره و تحويل فوري شده 45 روز كاري!!!!مي خواين اختلاف قيمت ايجاد نشه؟
  • بدون نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    0 0
    اقايان و بانوان شاغل كه دل خوش كردين در خودرسازي دارين كار مي كنين حداقل حقوق كارگري رو ميگيرن از حاصل دست شما و تلاش شما و انحصار و ريه هاي نابود ملت و كشته هاي جاده اي سود هاي ميليارد دلاري خودروسازسي تو جيبه اقايان ميره اين يعني چي برده داري محض .پيشرفت يعني صادرات يا در سايه رقابت كه اين دوتا در صنعت خودروي ايران وجود نداره
  • بدون نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    0 0
    برخی دوست دارند مردم بیچاره باشند و نتوانند سوار ماشین خوب شوند. واقعا دلشان مریض است. مگر ما تارک دنیا هستیم. عمرمان دارد میرود
  • بدون نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    0 0
    کارتل های مونتاژ خودرو، از تن پرورترین و زورگو ترین و پر توقع ترین نهادهای اقتصادی کشور هستند. باید فکر اساسی به حالشان کرد.
  • بدون نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    1 0
    تبریک میگویم به مسئولین کشور. کارتل های خودرو داخلی کم بود، کارتل های انحصار واردات خودرو خارجی هم به آن اضافه شد. آفرین آفرین
  • بدون نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    0 0
    رشد روز افزون تولید خودروهای بنجل داخلی که فقط به واسطه انحصار است، مانند غده ای سرطانی است که روزی تمام صنعت مونتاژ خودرو را به مرده‌ای غیر متحرک تبدیل خواهد کرد.
  • بدون نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    0 0
    چقدر ما ساده هستیم که از کارتل های خودرو این همه بازی میخوریم، مگر آنها میتوانند تا پایان پاییز امسال، حتی یک کیسه هوای ناقابل روی این همه ماشین نصب کنند؟ مدام در حال بازی دادن ما هستند. چون خودشان هم میدانند تنها کاری که میشه کرد از رده خارج کردن پراید است نه نصب کیسه هوا روی خودرویی که 10 سال قبل از اختراع کیسه هوا طراحی شده است. هم وزیران ما و هم نمایندگان مجلس خیلی ساده دل هستند. بیچاره ما مردم که چوبش را میخوریم.
  • بدون نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    0 0
    اگر انحصار خوب بود، انگلستان و روسیه و استرالیا و کانادا، غول های صنعتی دنیا، خودروسازی داشتند. حتی انگلستان که از اولین کشورهای تولید کننده خودرو در 100 سال پیش بود، در این 20 سال گذشته تمام خودروسازی های خود را یا تعطیل کرد یا به هند و چین و کشورهای دیگر واگذار کرد. فقط چون واردات آن به صرفه تر بود و به نفع مردم سالاری بود.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    شما همه كه نظرتون را نوشتين و دست اندر كاران اين سايت بايد خيلي ساده باشيد آخه وقتي صاحبان اصلي شركتهاي خودرو سازي كشور جزء بدنه اصلي تصميم گيرنده براي كشور هستند چه كسي ميخواهد اين وضع را تغيير بدهد و دست آقايان را از سودهاي نجومي كوتاه كند ؟ بگيد شما كي جيگرشو داره ؟ چه كسي ميتونه به خط قرمزهاشون نزديك بشه ؟