ناشرانی چون «ققنوس، پرسمان، روشنگران، علمی فرهنگی، چشمه، مروارید، افق، ماهی و قدیانی با کتاب‌های «دالان بهشت، هم خونه، روز واقعه، مادام کوری، لب بر تیغ، جادوی فکر بزرگ، زنان کوچک، کجا می‌روی؟، زیبا بنویسیم» پرفروش‌های پایتخت در هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرآنلاین، کتابهای «365 جمله الهام بخش» از انتشارات قانونمدار، «دالان بهشت» از انتشارات ققنوس، «انقلاب مجارستان، شب دوازدهم، روز واقعه، از دولت عشق» از انتشارات روشنگران، «هم خونه، با من بمان» از انتشارات پرسمان، «مادام کوری، مراحل اساسی سیر اندیشه در جامعه شناسی، خلاصه تاریخ هنر، مسافرت به مرکز زمین، ایران از آغاز تا اسلام، هملت» از انتشارات علمی فرهنگی، «لب بر تیغ، حفره ها، تهران در بعدازظهر، نگران نباش، ها کردن، یوسف آباد خیابان بیست و سوم، قلابی، رویاهای بیداری، قصه های یک دقیقه ای» از نشر چشمه، «جادوی فکر بزرگ، گزینه اشعار احمد شاملو، الفبای تقلب، پرونده پیترز، خاطره ای از کریسمس» از انتشارات مروارید، «زنان کوچک، مجموعه جبران خلیل جبران، دانشنامه تصویری نوآموز، مجموعه افسانه های مردم دنیا» از نشر افق، «کجا می روی؟، مجموعه بچه های بدشانس» از نشر ماهی، «زیبا بنویسیم 2-5، تو هم می توانی، 140 بازی فکری برای بچه ها از تولد تا 3سالگی، 365 فعالیت و سرگرمی برای دبستانیها، 365 پیشنهاد برای شاد کردن بچه ها» از انتشارات قدیانی در هفته اول شهریورماه در لیست پرفروش های پایتخت قرار داشتند.

جدول زیر در گفت‌وگوی خبرنگار خبرآنلاین با ناشران ذکر شده،‌ بدست آمده است.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

نام کتاب

نویسنده/مترجم

ناشر

قیمت (تومان)

درباره کتاب

365 جمله الهام بخش

صابر تفرشی

قانونمدار

950

کتاب نیم جیبی شامل 365جمله کوتاه درموضوعات تربیتی روانشناسی اخلاقی ازدانشمندان بزرگ جهان وبرای کلیه افراد جامعه مناسب است هر روز زندگی را با یک راز مهم آغاز کنید.

دالان بهشت

نازی صفوی

ققنوس

8500

داستان‌ زندگی‌ دختری‌ که‌ بنابه‌ تصمیم‌ والدینش‌ ازدواج‌ می‌کند، خیلی‌ زود شکست‌ می‌خورد و...

انقلاب مجارستان

هانا آنت/کیومرث خواجویها

روشنگران

4000

نویسنده در این کتاب در مورد خیزش مردم مجارستان علیه توتالیتاریسم شوروی سابق به تحلیل سیاسی این انقلاب، نه در مجارستان بلکه در خود اتحاد جماهیر شوروی پرداخته است.

هم خونه

مریم ریاحی

پرسمان

7000

داستان زندگی دختر جوانی به نام یلدا است که بنا به خواست پدرخوانده خودبه نام حاج رضا به صورت شش ماهه موقتا با پسر او شهاب ازدواج می‌کند تا مانند دو همخونه در کنار هم زندگی کنند و در مقابل ثروت پدر به صورت نصف نصف بینشان تقسیم شود.

با من بمان

حورا کاشانی

پرسمان

10000

در بخشی از کتاب می خوانیم: «آن شب را به خاطر آور آن شب صبح‌فام، شبی که روشنایی‌اش چشم را خیره می‌کرد نه، شب نبود روزترین شب عمرم در کنار تنها تسکین دردهایم هم او که مرا با خود به سرزمینی ناشناخته برد هم او که همانند قیس مجنون مرا به وادی کوه و بیابان کشید»

شب دوازدهم

ویلیام شکسپیر/ جواد ثابت‌نژاد

روشنگران

1500

در نمایشنامه های شکسپیر اشاره به ادبیات کلاسیک یونان و روم بسیار است و همچنین دیدگاه انسان گرایی و انسان مداری در آن نمود بسیار دارد. در این نمایش نامه نیز این ویژگی ها به خوبی دیده می شود.

روز واقعه

بهرام بیضایی

روشنگران

2000

«روز واقعه» داستان شخصیتی به نام عبدالله جوانی نصرانی است که تازه اسلام آورده و در جریان عروسی خود با «راحله»؛ دختر «زید» ندائی می شنود که او را به یاری فرا می خواند...

از دولت عشق

کاترین پاندر/گیتی خوشدل

روشنگران

2500

خانم کاترین پاندر - کشیش امریکایی - کتاب «از دولت عشق» را موفق ترین کتاب خود می داند. کتابی که هم برای نویسنده و نیز برای خوانندگانش معجزه های بی شمار آفریده است.

مادام کوری

ایو کوری/ قهرمان قهرمانی

علمی فرهنگی

1500

مطالعه این کتاب برای کسانی که می خواهند بدون زحمت ناشناخته ها را کشف کنند مفید است زیرا باخواندن این کتاب در می یابند کاشف رادیوم، زمانی حتی برای خرید بلیت اتوبوس پول نداشت و در هوای سرد و گرم تا دانشگاه پیاده می رفت و از نور و گرمای آن جا استفاده می کرد.

مراحل اساسی سیر اندیشه در جامعه شناسی

ریمون آرون/باقر پرهام

علمی فرهنگی

13000

این کتاب مراحل اساسی اندیشه های اجتماعی را در غرب تحلیل می کند و ازآثار مفیدی است که نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان و علاقه مندان به علوم اجتماعی را پاسخ می دهد و در ایران نیز در طول سال های دراز از استقبال کامل عمومی بهره مند بوده است.

خلاصه تاریخ هنر

پرویز مرزبان

علمی فرهنگی

7500

کتاب حاضر به شرحی موجز در زمینه تاریخ هنر و عرضه شماری از آثار هنری از تمدن‌های بزرگ باستانی تا اقوام کوچک و بومیان و جزیره‌نشینان گمنام پرداخته است و نیز با الحاق واژگانی هنری و با ارزش در دو بخش هنر ایران قبل از اسلام و پس از آن به خوانندگان فارسی زبان کمک شایانی کرده است.

مسافرت به مرکز زمین

ژول ورن/فریدون وهمن

علمی فرهنگی

3500

در این داستان خواننده با دانشمندی به نام«پرفسور لیدنبروک» آشنا می شود. لیدنبروک نامه ای می یابد که درآن راه دست یافتن به مرکز زمین عنوان شده است. او بی درنگ بارسفر می بندد و اندک زمانی بعد خودرا به ایسلندمی رساندوازدهانهء آتشفشان «اسنفل» به اعماق پراسرار زمین فرو می رود.

ایران از آغاز تا اسلام

رومن گیرشمن/ محمد معین

علمی فرهنگی

6500

کتاب ایران شرح زندگی و تمدن مردمی است که از روزگار بسیار کهن تا آغاز اسلام در سرزمین ایران زیسته اند. این مردم که از اقوام گوناگون بودند در فراز و نشیب زندگانی خود تمدن های در خشان بوجود آوردند.

هملت

ویلیام شکسپیر/ مسعود فرزاد

علمی فرهنگی

3800

موضوع این نمایش‌نامه سرگذشت غم‌انگیز هملت شاهزاده جوان دانمارک است. پدرش، پادشاه دانمارک، به دست برادر خود کلادیوس در نهان کشته شد و کلادیوس با این جنایت تاج و تخت و همسر برادر را غصب کرد. هملت از این راز آگاه می‌شود و به خون‌خواهی پدر کمر بر می‌بندد...

لب بر تیغ

حسین سناپور

چشمه

4000

داستان درباره سمانه دختری است که با پدر و نامادری جوانش زندگی می‌کند و گروهی می‌خواهند (به دلایلی) او را بربایند اما پسر موتورسواری که همیشه سر راه سمانه سبز می‌شود او را به قیمت کشتن دو نفر از ربایندگان نجات می‌دهد و...

حفره ها

گروس عبدالملکیان

چشمه

2400

«حفره‌ها» حدود ۲۷ شعر در قالب سپید است که مضامین این اشعار اجتماعی، فلسفی و عاشقانه هستند و از سال ۸۷ تا سال ۸۹ سروده شده‌اند.

تهران در بعدازظهر

مصطفی مستور

چشمه

2000

مجموعه‌داستان «تهران در بعدازظهر» با ۶ داستان کوتاه نشان‌دهنده‌ تغییر نگرش مصطفی مستور درباره‌ زن است. محوریت موضوعی همه‌ داستان‌های این مجموعه زنان و نقش آن‌ها در زندگی مردان است.

نگران نباش

مهسا محب‌علی

چشمه

3200

نویسنده در این رمان دو ناهنجاری عمده اجتماعی و طبیعی«اعتیاد و زلزله» را دستمایه خود قرار داده تا به کمک آنها فضایی ویژه بسازد؛ فضایی که می تواند آدم های اسیر کج تابی های اجتماعی و اخلاقی را عریان به نمایش درآورد. ظرف زمان قصه فقط یک صبح تا شب است.

ها کردن

پیمان هوشمند زاده

چشمه

2200

یک داستان اجتماعی.

یوسف آباد خیابان بیست و سوم

سینا دادخواه

چشمه

2500

سامان، لیلا، استاد نجات و ندا راویان چهار فصل این رمان‌اند. نویسنده‌ در هر کدام این فصل‌ها داستان زندگی یکی از این چهار شخصیت را از زبان خودشان روایت می‌کند.

قلابی

رومن گاری/ سمیه نوروزی

چشمه

2300

«قلابی» مجموعه‌ای است از پنج داستان کوتاه. آن‌جور که مترجم کتاب اول کتاب هم نوشته است انگار «رومن گاری» فقط یک مجموعه داستان دارد که پنج تا از داستان‌های آن مجموعه با ترجمه نجفی در کتابی به نام «پرندگان می‌روند در پرو می‌میرند» قبلا منتشر شده است.

رویاهای بیداری

محمدرضا گودرزی

چشمه

2000

این کتاب شامل ۱۰ داستان کوتاه است که به گفته نویسنده تمرینی از سوی وی برای نگارش داستان در گونه ادبیات وحشت به شمار می‌رود. از داستان‌های این مجموعه می‌توان به «فریاد در تاریکی»، «غریبه»، «کلید»، «نقطه‌های کور»، «در بسته»، «بگذار برات قصه بگم»، «کبابی پاشنه طلا» اشاره کرد.

قصه های یک دقیقه ای

ایشتوان ارکنی/کمال ظاهری

چشمه

8000

«قصه‌های یک دقیقه‌ای» شامل داستان‌هایی است که در کنار حجم بسیار کمی که دارند، به ندرت روایتی حقیقی را تعریف می‌کنند و معمولا شخصیت یا رویداد مشخصی در داستان‌ها دیده نمی‌شود.

جادوی  فکر بزرگ

دکتر د. شوارتز/ژنا بختاور

 

مروارید

3500

این کتاب در زمینه روانشناسی و موفقیت تدوین شده است و در آن راهکارهایی برای غلبه بر شکست و موفقیت در عرصه های زندگی، هدفگذاری، روش دوست داشتن مردم و نفوذ در انسانها، شیوه رهبر بودن می توان یافت.

گزینه اشعار احمد شاملو

احمد شاملو

مروارید

3300

شهرت اصلی شاملو به خاطر سرایش شعر است که شامل گونه‌های مختلف شعر نو و برخی قالب‌های کهن نظیر قصیده و نیز ترانه‌های عامیانه‌ می‌شود. شاملو در سال ۱۳۲۶ با نیما یوشیج ملاقات کرد و تحت تأثیر او به شعر نو روی آورد.

الفبای تقلب

فرانتز کافکا/ حسین یعقوبی

مروارید

3700

«الفبای تقلب» شامل 38 متن داستانی کوتاه طنز است که از 10 نویسنده مشهور ادبیات جهان در حوزه طنز از جمله دانیل خارمس، فرناندو دیگو پینه لارا، کافکا و....انتخاب شده‌اند. این کتاب روایتی طنزآمیز از تاریخ تمدن از پیدایش بشر تا پایان قرن بیستم را شامل می‌شود.

پرونده پیترز

مارجری آلینگهام/ رامین آذربهرام

مروارید

3700

آلبرت کمپیون در تشییع جنازه یکی از همشاگردی‌های دوران دبیرستانش به نام پیگ پیترز در دهکده کوچک تترینگ شرکت می‌کند. شش‌ماه بعد وقتی کمپیون برای رسیدگی به پرونده قتلی در دهکده کپسیک احضار می‌شود در می‌یابد که قربانی همان پیترز است! اما چگونه ممکن است مردی شش‌ماه بعد از تشییع جنازه‌اش بمیرد؟ تحقیقات کمپیون او را درگیر ماجرای خطرناکی می‌کند که فرجامی غیرمنتظره دارد.

خاطره ای از کریسمس

ترومن کاپوتی/ مهدی فاتحی

مروارید

2700

مجموعه‌ای از سه داستان که دو شخصیت اصلی آن ثابت هستند، پسرکی هفت‌ساله که شباهت زیادی به کودکی خود کاپوتی دارد و پیر دختری دوست‌داشتنی. کاپوتی داستان (خاطره‌ای از کریسمس) و (مهمان روز شکرگزاری) را در دهه شصت یعنی زمانی که در اوج شهرت و اعتبار بود، نوشت.

زنان کوچک

لوییزا می‌آلکوت/ کیوان عبیدی‌ آشتیانی

افق

8500

در رمان «زنان کوچک» شخصیت «جو» در واقع بر گرفته از شخصیت نویسنده است؛ با این تفاوت که در پایان این داستان، «جو» ازدواج می‌کند؛ اما «آلکوت» تا پایان عمر ازدواج نکرد.

مجموعه جبران خلیل جبران

جبران خلیل جبران/کبری روشنفکر، عبدالرضا رضایی نیا، موسی بیدج

افق

کل مجموعه 22000

جبران خلیل جبران شاعر، نویسنده و نقاش پرآوازه‌ی لبنانی با قدرت کلماتش از مرز زمان و مکان می‌گذرد و با نگاهی که ریشه در حکمت شرق دارد، به آواز خاموش هستی گوش می‌سپارد.

دانشنامه تصویری نوآموز

دبورا چنسلر، دبورا مورل، فیلیپ استیل، باربارا تیلور/ حسن سالاری

افق

25000

دانش‌نامه‌ تصویی نوآموز، کتابی مرجع و خواندنی برای دانش‌آموزان دوره‌ ابتدایی است. این گنجینه در 320 صفحه، 10 فصل مستقل و بیش از 2000 تصویر رنگی به موضوع‌های مورد علاقه‌ بچه‌ها می‌پردازد: جانوران، دایناسورها، بدن انسان، زمین ما، مردمان و سرزمین‌ها، مردمان در گذر زمان، گیاهان، علوم، ماشین‌ها و فضا.

مجموعه افسانه های مردم دنیا

هانس کریستین آندرسن، اسکار وایلد و رودیارد کیپلینگ/ حسین ابراهیمی، طلیعه خادمیان و مهدی حجوانی

افق

قیمت هر مجموعه 10500

کودکان افسانه‌ها را دوست دارند، شاید به این علت که افسانه‌ها به دوران کودکی بشر تعلق دارند! وقتی که افسانه‌ای می‌خوانیم، گویی سال‌هاست با آدم‌ها، سرزمین‌ها و ماجراهای تلخ و شیرین آن آشنا هستیم. این مجموعه در 4 جلد جداگانه منتشر شده است:  208 حکایت از ازوپ، 10 قصه گزیده از هانس کریستین آندرسن و 5 قصه‌ی گزیده از اسکاروایلد و  پسر جنگل.

کجا می روی؟

هنریک سینکیویچ/حسن شهباز

ماهی

15000

یک داستان پرماجرا و طولانی. حوادث آن بر مبنای واقعیات ‌و قهرمانان تاریخی‌ست. پایداری تازه‌ مسیحیان امپراتوری روم و شقاوت و سنگ‌دلی نرون محور شکل‌گیری حوادث این کتاب است.

مجموعه بچه های بدشانس

لمونی اسنیکت/ نسترن پاشایی، رضا دهقان، زهرا زرکش، محبوبه مهاجری، امیر مهدی حقیقت

ماهی

مجموعه کامل 33700

مجموعه 13 جلدی ماجراهای بچه‌های بد شانس، زندگی‌نامه چند بچه بد شانس به اسامی ویولت، کلاوس و سانی بودله است که پدر و مادرشان در آتش سوزی وحشتناکی می‌میرند و قاتل خطرناکی به اسم کنت الاف قصد دارد ثروت آن‌ها را بالا بکشد.

زیبا بنویسیم

رضا تبریزی

قدیانی

کل مجموعه 11800

اصول و قواعد خوش‌نویسی و خط تحریری در مجموعه کتاب‌هایی با عنوان «زیبا بنویسیم» ارایه شده است. برای آموزش  خوش‌نویسی به دانش‌آموزان دوم تا پنجم ابتدایی.

تو هم می توانی

نانامی اسانو/
حسین فتاحی

قدیانی

مجموعه کامل 12000

این مجموعه‌ با توجه‌ به‌ مهم‌ترین‌ مسائل‌ کودکان‌ ـ در جریان‌ رشد و یادگیری‌ ـ تهیه‌ شده‌است. در این‌ کتاب‌ها، به‌ مسواک‌ زدن‌ دندان‌ها، سلام‌ کردن‌ بچه‌ها، آموزش‌ نظم‌ و ترتیب‌ به‌ آنها، لباس‌ پوشیدن‌ بچه‌ها، فواید غذاها و میوه‌ها، و دستشویی‌ رفتن‌ بچه‌ها پرداخته‌ شده‌ است‌.

140 بازی فکری برای بچه ها از تولد تا 3سالگی

جکی سیلبرگ/ آناهیتا آذری

قدیانی

5000

این کتاب در مورد چگونگی استفاده از بازی‌های هدفمند برای کمک به رشد مغزی کودکان و خردسالان، از بدو تولد تا سه سالگی، به شما آگاهی می‌دهد. شما می‌آموزید که با استفاده از روش‌های گوناگون، مانند آواز خواندن، درآغوش گرفتن، حرکت دادن، حرف زدن با کودک و تحریک حس‌های چشایی و بویایی کودک مغز او را رورش دهید.

365 فعالیت و سرگرمی برای دبستانیها

فائزه شکری و شیما فتاحی

قدیانی

6500

این کتاب فعالیت‌هایی مانند بازی ـ ریاضی و رنگ‌آمیزی را در خود دارد که در کتاب درسی ریاضی ابتدایی نیز برخی از این سرگرمی‌ها آمده‌اند. در این اثر معماها، رنگ‌آمیزی، نقطه‌چین و جدول‌ها ویژگی‌های خاصی دارند. این مطالب می‌توانند شوق خواندن و نوشتن را در کودکان تقویت کنند و قدرت یادگیری آنها را افزایش دهند.

365 پیشنهاد برای شاد کردن بچه ها

بیل آدلر/فرزانه کریمی

قدیانی

3000

بهترین روش ها برای تربیت فرزندانی شاد در این کتاب به خانواده ها پیشنهاد شده است. روش های شاد کردن خلاقانه کودکان به ساده ترین شکل که از سوی جمعی از مربیان مدارس و کارشناسان تعلیم و تربیت نیز مورد تاکید قرار گرفته، در این کتاب آموزش داده می شود.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

 291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =