امروز هم چندین بار رئیس جلسه از نمایندگان خواست تا در رای گیری برای مفاد متعدد لایحه اصلاح امور گمرکی مشارکت کنند.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا باهنر درعین تذکراتی که می داد از نمایندگان به خاطر مشارکت بیشترشان به نسبت روز گذشته تشکر می​کرد و می خواست که جلسه را ترک نکرده و نصاب مجلس را حفظ کنند.

او اغلب از برخی نمایندگان هم نام می برد و مثلا می​گفت: آقای جهانگیرزاده خیلی وقت است در رای گیری شرکت نکرده​اید. آقای حسنی به مصلحت می​دانید در رای گیری شرکت کنید؟

برخی نمایندگان معترض به اینکه چرا اسامی​شان از تریبون اعلام شده هم دیگران را به باهنر نشان می دادند که در رای گیری شرکت نمی کنند. باهنر هم به شوخی گفت: اسم جناب آقای آقاتهرانی را که من جرات نمی​کنم عرض کنم!

بخشی از مذاکرات امروز هم به تغییر اسامی لاتین و معادل سازی فارسی آن مربوط بود. از جمله برای واژه «فورس ماژور» که باهنر می​گفت به معنی حوادث غیرمترقبه است اما نماینده دولت می​گفت که معادل فارسی آن، قوه قهریه است.

حاشیه دیگر جلسه علنی امروز، تحصن یک نماینده در اعتراض به ‌رئیس جمهور در حاشیه جلسه علنی بود. نورالله حیدری نماینده اردل و فارسان نسبت به عدم تمکین رئیس جمهور به قانون و کار کارشناسی در مورد نحوه انتقال آب استان چهار محال و بختیاری اعتراض داشت و می​گفت که بیش از سه ماه از سؤالش از وزیر نیرو می​گذرد اما این سوال تنها به کمیسیون کشاوزی ارجاع شده و بی نتیجه مانده است.

 او می​خواست این مطالب را تذکرش ادامه دهد که باهنر به دلیل بی ارتباط بودن این مساله با دستور جلسه مانع از آن شد. حیدری هم گفت که به همراه 3 نماینده دیگر در مجلس تحصن می‌کنیم.

به گزارش فارس، پس از عدم اجازه باهنر به حیدری برای بیان تذکرش وی از صندلی‌ خود بلند شد و پلاکاردی که روی آن نوشته شده بود "ما نمایندگان استان چهار محال بختیاری در اعتراض به عدم تمکین رئیس جمهور به قانون و کار کارشناسی در مورد نحوه انتقال آب استان، ناگزیریم در مجلس تحصن کنیم" را روی دست گرفت. تعدادی از نمایندگان از جمله سید‌حسین نقوی نماینده ورامین، عماد حسینی نماینده قروه و عسکر جلالیان نماینده دیر و کنگان در اطراف نورالله حیدری جمع شده بودند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
    0 2
    جالب است نماینده ای به عدم فعالیت وزارت کشاورزی و عدم ارجاع سئوالش به کمیسیون مربوطه اعتراض دارد و برعلیه رئیس جمهور تحصن کرده است خدا همه را انصاف بدهد
  • بدون نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
    0 0
    به این می گن نماینده.
  • بدون نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
    0 1
    بجاي حوادث غیرمترقبه يا فورس ماژور بگوييم رويداد پيش بيني نشده
  • بدون نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
    0 0
    ا) مگر فرهنگستان خواب است که نماینده ها معادل سازی کلمات لاتین را به عهده می گیرند 2) وقتی آن چه به جایی نرسد فریاد باشد خوب بذار نماینده های ملت حداقل فریاد را بزنند چون به جایی نمی رسد
  • قاسم IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
    1 0
    احسنت بر شما اقای حیدری ودوستان وراستی خداحافظ اقای حیدری ودوستان در مجلس اینده از نظر شورای نگهبان
  • بدون نام US ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
    0 1
    فعلا که آب زاینده رود رو مثل آب خوردن به این شهر و اون شهر دادند و خود اصفهان بدبخت شده!!
  • عباس IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
    0 1
    مانورهای تبلیغاتی زود شروع شده آقای حیدری چندسال نماینده هستی چرا الان بفکر افتادی؟
  • بدون نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
    1 0
    قابل توجه اون دوستی که گفتن مانور تبلیغاتی زود هنگام آقای حیدری:بعید می دونم دیگه صلاحیت این نماینده شجاع تایید بشه