از هفته گذشته تا کنون با برخی نمایندگان مجلس تماس​هایی گرفته شده و بعضا فحاشی نیز شده است. این خبر را سیدکاظم موسوی نماینده اردبیل در صحن علنی مجلس گفت.

به گزارش خبرآنلاین، وی در تذکری از مختار بودن نمایندگان در ارائه رای مخالف و موافق به طرح​ها و لوایح در دست بررسی مجلس سخن گفت و افزود: هفته گذشته طرح دو فوریتی انتقال آب از سد ارس به دریاچه ارومیه رای نیاورد. این طرح فقط 57 رای موافق آورد که نمی​دانم چطور برخی از اسامی موافقان خبردار شده​اند و طی تماس​هایی با نمایندگان به آنها فحش رکیک می​دهند.

او که می گفت اکثر روستاهای اردبیل آب شرب ندارند و آب ارس نیز باید صرف کشاورزی و سیب زمینی کاری در اردبیل شود، ادامه داد: نمی​دانم برخی با همکاری اتاق فرمان مجلس پی به اسامی موافقان و مخالفان آن طرح برده​اند یا کانال​های دیگری داشته​اند! اما هرچه که بوده نماینده​ها در رای دادن به طرح​ها و لوایح مختارند و کسی حق ندارد که به آنها بی احترامی کند. من با زبان روزه می​گویم که با من تماس گرفته و فحاشی شد.

باهنر که ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت، با تاکید بر اینکه مجلس جای نطق​های انتخاباتی نیست، در پاسخ به وی گفت: یک سایتی یک سری اسامی را منتشر کرده که چه کسانی رای موافق یا مخالف داده​اند. در حالیکه آرای نمایندگان در مجلس مخفی است و هیچ جا نباید منتشرشود. ما به اتاق فرمان اطمینان داریم و مطمئنیم که از این محل، خبری درج نکرده است. شیطنت این سایت هم مشخص است چون اسامی برخی نمایندگان غایب را هم در جمع مخالفان و موافقان آورده​اند. آنها یک تیری در تاریکی زده​اند و ما تکذیبیه نمایندگان را از سوی روابط عمومی به این سایت می دهیم. الان وقت این تذکرات انتخاباتی در مجلس نبود.

در خلال بررسی لایحه امور گمرکی، در ماده​ای به انتقال آلات موسیقی اشاره شده بود که یکی از نمایندگان، آن را خلاف شرع خواند و خواستار حذف آن شد. اما شهریاری معاون پارلمانی وزارت اقتصاد به عنوان معاون دولت درپاسخ گفت: آلات موسیقی حرام نیست و کاربرد دوگانه دارد. ثانیا این وسایل شخصی است که می​تواند وارد شود و خارج شود. حتی در یک ترانزیت ممکن است از ایران عبور کند و مقصد کشور دیگری باشد.

بررسی مواد این لایحه در حالی در صحن علنی مجلس ادامه دارد که نمایندگان از بررسی مطول آن تا حدودی خسته شده​اند و مشارکت در رای​گیری پایین آمده است. به همین دلیل باهنر مکررا از نمایندگان خواست تا در رای گیری شرکت کنند و حتی به شوخی گفت: مطمئن باشید که رای دادن برای سلامتی​تان ضرری ندارد و اشعه دستگاه اخذ رای هم آسیبی به دستان مبارک نمی​زند!

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نقده 700 شهید IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
    1 0
    آقای نماینده اردبیل شما گفته اید که نمایندگان مختارند؟ چه کسی اینرا گفته؟ شما موظفید بنمایندگی از مردم قانونی وضع کنید که رفاه مردم را تامین کند. شما با رای منفی به این مساله باعث بدبخت شدن مردم آذربایجان میشوید. درحالیکه در جنوب کشورمان طرحهای بیابان زدایی در جریان است چطور راضی میشوید که زمینهای حاصلخیز منطقه آذربایجان و از جمله استان اردبیل تبدیل به بیابان شود؟ شما مسئول رایی که داده اید هستید و باید در مقابل مردم پاسخگو باشید. ضمن اینکه بنده فحاشی را هم کار خوبی نمیدانم.