«هم خونه، پسری که مرا دوست داشت، نگران نباش، هنر عشق ورزیدن، حافظ نامه، می بینم و یاد می گیرم» به ترتیب از ناشرانی چون پرسمان، ققنوس، افق، چشمه، مروارید، علمی فرهنگی و قدیانی بخشی از پرفروش‌ترین کتاب‌های پایتخت است.

به گزارش خبرآنلاین، کتابهای «هم خونه، با من بمان» از انتشارات پرسمان، «دالان بهشت، پسری که مرا دوست داشت، برزخ اما بهشت، ناطور دشت، من دانای کل هستم» از انتشارات ققنوس، «از دولت عشق» از انتشارات روشنگران، «زنان کوچک، جانستان کابلستان، ماجرای عجیب سگی در شب، موج ها، پدرخوانده» از نشر افق، «لب بر تیغ، نگران نباش، یوسف آباد خیابان بیست و سوم، سطر اول را نمی نویسم، حفره ها، بونوئلی‌ها، ها کردن» از نشر چشمه، «هنر عشق ورزیدن، معجزه انرزی انگشتان در شفابخشی» از انتشارات مروارید، «گزیده مخزن الاسرار، قرآن کریم، معراج پیامبر اکرم (ص) و معراج‌نامه‌های منظوم در ادب فارسی، حافظ نامه» از انتشارات علمی فرهنگی و «101 قصه درباره حیوانات، می‌بینم یاد می‌گیرم» از انتشارات قدیانی در در هفته پایانی مردادماه در لیست پرفروش های پایتخت قرار داشتند.

جدول زیر در گفت‌وگوی خبرنگار خبرآنلاین با ناشران ذکر شده،‌ بدست آمده است.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

 

نام کتاب

نویسنده/مترجم

ناشر

قیمت (تومان)

درباره کتاب

هم خونه

مریم ریاحی

پرسمان

7000

داستان زندگی دختر جوانی به نام یلدا است که بنا به خواست پدرخوانده خودبه نام حاج رضا به صورت شش ماهه موقتا با پسر او شهاب ازدواج می‌کند تا مانند دو همخونه در کنار هم زندگی کنند و در مقابل ثروت پدر به صورت نصف نصف بینشان تقسیم شود.

با من بمان

حورا کاشانی

پرسمان

10000

در بخشی از کتاب می خوانیم: «آن شب را به خاطر آور آن شب صبح‌فام، شبی که روشنایی‌اش چشم را خیره می‌کرد نه، شب نبود روزترین شب عمرم در کنار تنها تسکین دردهایم هم او که مرا با خود به سرزمینی ناشناخته برد هم او که همانند قیس مجنون مرا به وادی کوه و بیابان کشید»

دالان بهشت

نازی صفوی

ققنوس

8500

داستان‌ زندگی‌ دختری‌ که‌ بنابه‌ تصمیم‌ والدینش‌ ازدواج‌ می‌کند، خیلی‌ زود شکست‌ می‌خورد و...

از دولت عشق

کاترین پاندر/
گیتی خوشدل

روشنگران

2500

خانم کاترین پاندر - کشیش امریکایی - کتاب «از دولت عشق» را موفق ترین کتاب خود می داند. کتابی که هم برای نویسنده و نیز برای خوانندگانش معجزه های بی شمار آفریده است.

پسری که مرا دوست داشت

بلقیس سلیمانی

ققنوس

2000

این کتاب را که شامل داستانهای کوتاه از این نویسنده است می‌توان ادامه مجموعه‌های قبلی نویسنده از جمله مجموعه "بازی عروس و داماد" محسوب کرد؛ داستانهایی موجز دربرگیرنده موضوعاتی با تم مرگ یا مسائل اجتماعی که خواندشان تاملی در خواننده ایجاد می‌کند.

برزخ اما بهشت

نازی صفوی

ققنوس

2100

«برزخ اما بهشت» تصویری از زندگی زنی است با روحی زخم خورده، که پس از پایان دادن به زندگی مشترک سراسر رنجبارش، به نزد خانواده اش باز می گردد تا در آن مامن مالوف، آلام گذشته اش را به فراموشی بسپارد. غافل از این که تنهایی زن، رنج مضاعفی است که بر شمار زخم های روحش می افزاید...

ناطور دشت

جی دی سالینجر/

احمد کریمی

ققنوس

4900

ناطور دشت داستان حدود یک هفته از زندگی هولدن کالفیلد دانش آموز شانزده هفده ساله‌ای است در یک هفته‌آخر ترم تحصیلی از روزی که از مدرسه اخراج می‌شود تا روزی که به خانه می‌رود. شرح این یک هفته یکسال بعد در یک آسایشگاه روانی به قلم کشیده شده است.

من دانای کل هستم

مصطفی مستور

ققنوس

2000

کتاب «من دانای کل هستم» متشکل از هفت داستان کوتاه و عبارت اند از: چند روایت معتبر از سوسن، من دانای کل هستم، مغول ها، و ما ادریک ما مریم؟،                      ملکه الیزابت، مشق شب و دوزیستان.

زنان کوچک

لوییزا می‌آلکوت/ کیوان عبیدی‌ آشتیانی

افق

8500

در رمان «زنان کوچک» شخصیت «جو» در واقع بر گرفته از شخصیت نویسنده است؛ با این تفاوت که در پایان این داستان، «جو» ازدواج می‌کند اما «آلکوت» تا پایان عمر ازدواج نکرد.

جانستان کابلستان

رضا امیرخانی

افق

6500

رضا امیرخانی در جانستان کابلستان سفر کوتاه اما پرماجرایش به افغانستان را روایت می کند. پرسه در خاک همسایه فرصتی است برای نگاه کردم دوباره به ایران، اتفاقات تازه و آینده پیش رو.

ماجرای عجیب سگی در شب

مارک هادون/

شیلا ساسانی نیا

افق

6500

کریستوفر پسری مبتلا به سندرم اتیسم است او به علت داشتن این بیماری از درک مسائل ساده زندگی عاجز است اما در عین حال هوش ریاضی او فوق العاده است. سگ همسایه کریستوفر کشته می شود و کریستوفر سعی می کند قاتل را پیدا کند و به همین ترتیب وارد یک سری مسائل دیگر می شود.

موج ها

ویرجینیا وولف/

مهدی غبرایی

افق

5800

«موج‌ها» از زبان شش راوی از خردسالی تا بزرگسالی بیان می‌شود. در فصل آخر راوی داستان،‌ علاوه بر خودش، در قالب پنج راوی دیگر فرو می‌رود و رمان را با یک تک‌‌گویی پنجاه صفحه‌ای به پایان می‌رساند. او در این اثر تمام بیهودگی و شکوهی را که در زندگی تجربه کرده، یک جا گردآوری و در قالب کلمات ریخته است.

پدرخوانده

ماریو پوزو/

حبیب الله شهبازی

افق

13000

فیلم پدرخوانده، شاهکار فرانسیس فورد کاپولا، قابل مقایسه با رمان نیست اما از حق هم نباید گذشت که اگر رمان نبود فیلمی هم ساخته نمی‌شد. رمان برعکس فیلم، با صحنه‌ عروسی شروع نمی‌شود، چند صفحه‌ اول به‌معرفی ‌دُن کُرلئونه‌ اختصاص دارد.

لب بر تیغ

حسین سناپور

چشمه

4000

داستان درباره سمانه دختری است که با پدر و نامادری جوانش زندگی می‌کند و گروهی می‌خواهند (به دلایلی) او را بربایند اما پسر موتورسواری که همیشه سر راه سمانه سبز می‌شود او را به قیمت کشتن دو نفر از ربایندگان نجات می‌دهد و...

نگران نباش

مهسا محب‌علی

چشمه

3200

نویسنده در این رمان دو ناهنجاری عمده اجتماعی و طبیعی«اعتیاد و زلزله» را دستمایه خود قرار داده تا به کمک آنها فضایی ویژه بسازد؛ فضایی که می تواند آدم های اسیر کج تابی های اجتماعی و اخلاقی را عریان به نمایش درآورد. ظرف زمان قصه فقط یک صبح تا شب است.

یوسف آباد خیابان بیست و سوم

سینا دادخواه

چشمه

2500

سامان، لیلا، استاد نجات و ندا راویان چهار فصل این رمان‌اند. نویسنده‌ در هر کدام این فصل‌ها داستان زندگی یکی از این چهار شخصیت را از زبان خودشان روایت می‌کند.

سطر اول را نمی نویسم

واهه آرمن

چشمه

3500

آشنایی با شعرهای دیگر مردم جهان به خصوص کسانی که دارای تاریخ و فرهنگ کهنسالی هستند برای فارسی‌زبانان از طریق ترجمه‌ این شعرها عملی است. سطر اول را نمی‌نویسم جدیدترین اثر از این مجموعه است.

حفره ها

گروس عبدالملکیان

چشمه

2400

«حفره‌ها» حدود ۲۷ شعر در قالب سپید است که مضامین این اشعار اجتماعی، فلسفی و عاشقانه هستند و از سال ۸۷ تا سال ۸۹ سروده شده‌اند.

بونوئلی‌ها

لوئیس بونوئل/

شیوا مقانلو

چشمه

2200

در بونوئلی‌ها خوانندگان قرار است با وجهی از شخصیت هنری بونوئل آشنا شوند که برای مخاطبان فارسی زبان تاکنون کمتر معرفی شده است.

ها کردن

پیمان هوشمند زاده

چشمه

2200

یک مجموعه داستان اجتماعی با نگاهی خاص به مسائل عاطفی و انسانی.

هنر عشق ورزیدن

اریک فروم
پوری سلطانی

مروارید

3900

مطالعه این کتاب برای کسانی که دستورالعمل ساده‌ای برای هنر عشق ورزیدن می‌جویند٬ کاری یأس‌آور خواهد‌بود بر عکس٬ در این کتاب نشان داده‌خواهد‌شد که عشق احساسی نیست که هر کس٬ صرف‌نظر از مرحله بلوغ خود٬ بتواند به آسانی بدان گرفتار شود.

معجزه انرزی انگشتان در شفابخشی

میلدر دکار‌تر/طلا میر هادی‌زاده

مروارید

7300

شما دراین کتاب با استقاده از تصاویر و نمودارهای گوناگون، با مهمترین اصول و روش های ماساژدرمانی آشنا می شوید. بدن انسان از قابلیت های عجیب و حیرت انگیزی برخوردار است.

گزیده مخزن الاسرار

به تصحیح و تعلیقات تقی ‌پورنامداریان و مصطفی موسوی

علمی فرهنگی

4000

این گزیده شامل سه بخش است: در بخش اول مطالبی درباره نظامی و شعر او و در بخش دوم متن و شرح تفصیلی ابیات453-1از مخزن‌الاسرار و سپس در بخش پایانی متن و شرح اجمالی ابیات 876-454که از قسمت‌های مختلف مخزن گزیده شده و در آن به شرح پاره‌ای از ابیات اشاره مختصر شده‌، آورده شده است.

قرآن کریم  

معصومه یزذان پناه

علمی فرهنگی

50000

بعد از خانم صفارزاده این دومین بانویی است که قرآن را ترجمه کرده است.

معراج پیامبر اکرم (ص) و معراج‌نامه‌های منظوم در ادب فارسی

پروین فاتحی

علمی فرهنگی

8000

این کتاب تحقیقی درباره معجزه معراج پیامبر اکرم (ص) است که در دو بخش تبیین و ارائه می‌شود: معراج از چندین منظر قرآنی، روایی، عرفانی، هنری و ادبی و گردآوری و شرح چهل معراجنامه ادب فارسی از دیوان‌ها و منظومه‌های شاعران.

حافظ نامه

بهاء الدین خرمشاهی

علمی فرهنگی

30000

این کتاب شرحی است بر الفاظ، اعلام، مفاهیم کلیدی و ابیات دشوار حافظ که در یک مجموعه دو جلدی منتشر شده است.

101 قصه درباره حیوانات

ازوپ(ایزوپ)/ پریسا همایون‌روز

قدیانی

9000

افسانه‌های ازوپ، مجموعه‌ای از قصه‌های کوتاه درباره‌ حیوانات است که هر یک پیام و نتیجه‌ای اخلاقی دارند. نویسنده‌ این داستان‌ها برده‌ای یونانی به نام ازوپ(ایزوپ) است.

می بینم، یاد می گیرم

لی چن ون جینگ/ زیر نظر واحد ترجمه و ویرایش انتشارات

قدیانی

کل مجموعه حدود 5000

کتاب ‌های‌ مجموعه می بینم یاد می گیرم‌ به‌ صورت‌ جداگانه‌ و همچنین‌ به‌ شکل‌ مجموعه‌ یک‌ جلدی‌ (با جلد سخت‌) موجود است‌. هریک‌ از این‌ کتاب‌ها حاوی‌ تصاویری‌ جذاب‌ و متنوع‌ و شرح‌ ساده‌ و مختصری‌ از انواع‌ میوه‌ها و سبزی‌ها، وسایل‌ خانه، اعداد و مفاهیم‌، شکل‌ها و رنگ‌ها، حیوانات و ماشین‌، کشتی‌ و هواپیما است‌.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60

 

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sahar IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
    0 0
    سلام خیلی خوب بود ممنون