فارس نوشت:

جزئیات اقساط و بازپرداخت تسهیلات 20 میلیون تومانی خرید مسکن مشخص شد.

 پس از ابلاغ آئین‌نامه وام 20 میلیونی خرید مسکن از سوی بانک مرکزی، بانک مسکن امروز جزئیات پرداخت تسهیلات خرید مسکن را منتشر کرد.
براساس این گزارش، در جزئیات پرداخت تسهیلات خرید مسکن که به گفته روابط عمومی بانک مسکن به شعب نیز ابلاغ شده است عنوان شده است که متقاضیان وام 20 میلیونی خرید مسکن اگر بخواهند این وام را طی 12 سال بازپرداخت کنند، باید ماهانه 276 هزار تومان قساط پرداخت کنند.
همچنین متقاضیانی که بخواهند وام 20 میلیونی خرید مسکن را 15 ساله بازپرداخت کند، باید ماهانه 253 هزار تومان اقساط بدهند.
اقساط وام 18 میلیونی خرید مسکن با مدت بازپرداخت 12 ساله 249 هزار تومان بود. با این حساب متوجه می شویم که متقاضیان وام 20 میلیونی خرید مسکن 27 هزار تومان بیشتر از وام 18 میلیونی در هر ماه بازپرداخت می‌کنند.
بر اساس این گزارش با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود برای یک وام 20 میلیونی در طول 12 سال متقاضی وام باید 39 میلیون و 600 هزار تومان به بانک مسکن بازگرداند.
به نظر می‌رسد متقاضیان این وام با توجه به نرخ رشد سالانه تورم در کشور از بازگرداندن این رقن به بانک متضرر نخواهند شد چرا که سال به سال قیمت مسکن نیز متناسب با آهنگ تورم رشد خواهد کرد.

* شعب بانک مسکن: هنوز بخشنامه وام 20 میلیونی ابلاغ نشده است

در تماس خبرنگار فارس با برخی از شعب بانک مسکن، مسوولان اعتبارات این شعب از ابلاغ بخشنامه وام 20 میلیونی اظهار بی‌اطلاعی کردند.
آنها در پاسخ می‌گویند: این بخشنامه هنوز به ما ابلاغ نشده است و احتمالا ابلاغ آن چند روزی طول می‌کشد.

*روابط عمومی بانک مسکن:جزئیات پرداخت تسهیلات خرید مسکن به شعب ابلاغ شد

این در حالی است که روابط عمومی بانک مسکن اعلام می‌کند:ضوابط و شرایط پرداخت تسهیلات خرید و احداث واحد مسکونی تا سقف 200 میلیون ریال به شعب بانک مسکن ابلاغ شد.
به گزارش روابط عمومی بانک مسکن ، اردشیر بیژنی مدیر امور طرح و برنامه این بانک با اعلام این خبر گفت : تمامی دارندگان حساب های صندوق پس انداز مسکن با گذشت حداقل 12 ماه از تاریخ افتتاح حساب و حفظ حداقل متوسط موجودی 100 میلیون ریال می توانند از تسهیلات 200میلیون ریالی خرید ، احداث و یا تکمیل واحد مسکونی استفاده کنند.
بیژنی حداقل متوسط موجودی برای بهره مندی از تسهیلات خرید مسکن را 29 میلیون ریال در هر دوره اعلام کرد و افزود: با حفظ حداقل متوسط موجودی، حداقل مدت انتظار جهت دریافت سقف این تسهیلات 7 دوره 6 ماهه است.
وی نرخ سود تسهیلات خرید برای مدت بازپرداخت تا 2 سال را 11 در صد و برای مدت بیش از 2 سال را 13 درصد عنوان کرد و افزود : مدت باز پرداخت با توجه به مدت انتظار برای دریافت تسهیلات حداکثر تا سقف 18 سال است.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • arman IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    9 1
    این که می شه دویست درصد !!!