رئیس پلیس راهور تهران، سه چرخه را غیر قانونی می داند و می گوید نهادهای مرتبط باید موتورسیکلتهای اسقاطی و بی کیفیت را از تهران جمع آوری کنند.

رئیس پلیس راهوار تهران، ورود و تردد سه چرخه ها در تهران را غیر قانونی می داند. این در حالی است که شرکتهای بازیافتی که عموما با نهادهای تابعه شهرداری قرارداد دارند و همچنین بازیافت کننده های غیر مجاز زباله، از سه چرخه استفاده می کنند. همچنین بسیاری از کاسبان خرده پا برای حمل و نقل اجناس خود، این وسیله نقلیه را انتخاب کرده اند.

با این حال، حسین رحیمی، می گوید: "موتورسیکلت های غیر قانونی سه چرخه یک معضل در شهر تهران است که در سطح شهر مشاهده می شوند و پلیس با آنها برخورد قانونی کرده و از تردد آنها جلوگیری می کند."

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اشاره به مشکلات تردد غیر قانونی این سه چرخه ها و ممنوعیت تردد آنها در تهران، از موتورسیکلتهای غیر استاندارد به عنوان اصلی ترین عاملان تصادفات منجر  به فوت نام برد و گفت: " 23 درصد از فوتی ها در تصادفات شهر تهران مربوط به موتورسوران هستند و این امر نشان دهنده میزان تخلفات در بین موتورسیکلت سواران است."

دیشب نیز در تصادف دلخراشی، سرنشینان یک موتورسیکلت، با یک خودروی عبوری، تراژدی مرگ زیر پراید در جنوب تهران را رقم زد.

پلیس منتظر است موتورهای اسقاطی را دیگران جمع کنند

این مقام انتظامی اعلام کرده پلیس منتظر اقدام فوری سازمانها و نهادهای دیگر برای جمع آوری موتورسیکلتهایی است که به گفته وی "اسقاط" تلقی می شوند. رحیمی می گوید: " پلیس خواستار اقدامات فوری و موثر سازمان های مربوطه و دخیل در زمینه جمع آوری موتورهای اسقاطی است چرا که اقدامات موثر در این راستا موجب کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی وسایل نقلیه می شود."

وی به نقش کارخانه های سازنده موتورسیکلت در تولید موتورهای بی کیفیت، اشاره می کند و می افزاید: " در هنگام تولید موتور ها از ایمنی و استاندارهای لازم برخوردار نیستند که با وجود این موضوع سالهای بسیاری از این موتور ها استفاده می شود."

این در حالی است که پلیس راهوار، اختیار قانونی برای عدم شماره گذاری وسایط نقلیه ای که "غیر استاندارد" می داند، دارد. کما اینکه نیروی انتظامی اعلام کرد خودروهای پراید فاقد کیسه هوا را شماره گذاری نمی کند و یا خودروهایی مانند کامیون "هوو" که ایرادهایی در ترمز دارند، تا زمان عدم رفع نقص، نباید در جاده ها تردد کنند. با این حال برای شماره گذاری موتورسیکلتهای بی کیفیت، نیروی انتظامی ظاهرا همچنان همکاری می کنند. موتورهایی که گفته می شود میزان آلایندگی آنها، برابر 10 خودروی فرسوده است

با این همه، پلیس راهوار ترجیح می دهد در رفع مشکل موتورسیکلتهای آلاینده هوا و بی کیفیت، سازمانها و نهادهای دیگر را مخاطب قرار دهد: " دستگاه های دخیل باید وارد عمل شده و نسبت به جمع آوری موتورهای اسقاطی اقدام نمایند تا این مشکل نیز مرتفع شود. میزان سال اسقاط موتورها باید کاهش یابد چرا که موتور های اسقاطی موجب بروز حوادث و تصادفات و همچنین آلودگی زیست محیطی هستند."

/45233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =