«ماهی، مروارید، ققنوس، علمی فرهنگی، افق، قدیانی، معارف و چشمه» با «زیبایی شناسی چیست، بادبادک باز، دالان بهشت، صنایع دستی کهن ایران، جانستان کابلستان، مفاتیح الجنان، نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاههای جهان و ...» پرفروش‌های بازار کتاب تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب های «فرهنگ اساطیر کلاسیک، زیباشناسی چیست» از نشر ماهی، «چگونه با کودکم رفتار کنم، بادبادک باز، جادوی فکر بزرگ» از انتشارات مروارید؛ «دالان بهشت، هم خونه، از دولت عشق، ناطور دشت» از انتشارات ققنوس، «روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس» از انتشارات نور و نار؛ «صنایع دستی کهن ایران، تاریخ فلسفه (جلد ششم) از ولف تا کانت، خلاصه تاریخ هنر، هملت، من هم ببرم (دو زبانه)، آهای گوسفندهای شیطون وقت خوابه» از انتشارات علمی فرهنگی؛ «جانستان کابلستان، نفحات نفت، زیرخاکی، ملاقات با خون آشام، آتش دزد» از نشر افق؛ «مفاتیح الجنان، 48 لالایی برای 4 فصل(مجموعه 4 جلدی)، 365 فعالیت و سرگرمی، چرا و چگونه 18(کیهان در مرزهای فضا و زمان)» از انتشارات قدیانی؛ «نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاههای جهان، دغدغه های فرهنگی، انسان 250 ساله، مهارت های زندگی خانوادگی در آیینه آیات و روایات» از نشر معارف و «لب بر تیغ، یوسف آباد خیابان بیست و سوم، شب ممکن، نگران نباش، قلابی» از نشر چشمه در هفته دوم مردادماه در لیست پرفروش های پایتخت قرار داشتند. جدول زیر در گفت‌وگوی خبرنگار خبرآنلاین با ناشران ذکر شده،‌ بدست آمده است.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

نام کتاب

نویسنده/مترجم

ناشر

قیمت (تومان)

درباره کتاب

فرهنگ اساطیر کلاسیک

مایکل گرانت، جان هیزل‌
رضا رضایی

ماهی

18000

فرهنگ اساطیرِ کلاسیک (یونان و روم) کتابی مرجع است. آن‌چنان که در پشت جلد این کتاب ادعا شده، این اثر کامل‌ترین مرجع در نوع خود و راهنمای کاملی برای شناخت اساطیر یونان و روم است. این کتاب ۲۰۰۰ مدخل تشریحی دارد.

زیباشناسی چیست

مارک ژیمنز محمدرضا ابوالقاسمی

ماهی

8200

در این کتاب به پاسخ این پرسش می‌رسیم که پرداختن به زیبایی‌شناسی چه‌معنایی دارد؟

چگونه با کودکم رفتار کنم

دکتر گاربر
شاهین خزعلی

مروارید

4400

این راهنمای کاربردی برای حل بیش از هزار مشکل شایع و معمول کودکان نوشته شده است. نویسندگان این کتاب عبارتند از یک روانشناس، یک مشاور آموزش و یک آموزگار که همگی خود پدر و مادرند.

بادبادک باز

خالد حسینی‌
زیبا گنجی، پریسا سلیمان زاده

مروارید

4900

داستان پسری افغانی است به نام «امیر» که در آمریکا زندگی می‌کند و با تماس یکی از دوستان قدیمی پدرش، خاطراتش را مرور می‌کند و برای جبران اشتباهات و ظلم‌هایی که در حق نزدیک‌ترین دوستش، حسن، مرتکب شده به افغانستان می‌رود.

جادوی فکر بزرگ

دکتر د. شوارتز‌
ژنا بختاور

 

مروارید

3500

این کتاب در زمینه روانشناسی و موفقیت تدوین شده است و در این کتاب راهکارهایی برای غلبه بر شکست و موفقیت در عرصه‌های مختلف زندگی، می توان یافت.

دالان بهشت

نازی صفوی

ققنوس

8500

داستان‌ زندگی‌ دختری‌ که‌ بنابه‌ تصمیم‌ والدینش‌ ازدواج‌ می‌کند، خیلی‌ زود شکست‌ می‌خورد و...

هم خونه

مریم ریاحی

پرسمان

7000

داستان زندگی دختر جوانی به نام یلدا است که بنا به خواست پدرخوانده خودبه نام حاج رضا به صورت شش ماهه موقتا با پسر او شهاب ازدواج می‌کند تا مانند دو همخونه در کنار هم زندگی کنند و در مقابل ثروت پدر به صورت نصف نصف بینشان تقسیم شود...

از دولت عشق

کاترین پاندر
گیتی خوشدل

ققنوس

2500

خانم کاترین پاندر - کشیش امریکایی - کتاب «از دولت عشق» را موفق ترین کتاب خود می داند. کتابی که هم برای نویسنده و نیز برای خوانندگانش معجزه های بی شمار آفریده است.

روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس

عرفان نظرآهاری

نور و نار

2500

دربرگیرنده 18 شعر نیمایی است که رویکردی به معنا و عشق و عرفان دارد. نگاهی امیدوار به حیات انسانی، توجه به نظام هستی و خالق آن..

ناطور دشت

جی دی سالینجر
احمد کریمی

ققنوس

4900

ناطور دشت داستان حدود یک هفته از زندگی هولدن کالفیلد دانش آموز شانزده هفده ساله‌ای است در یک هفته‌آخر ترم تحصیلی از روزی که از مدرسه اخراج می‌شود تا روزی که به خانه می‌رود. شرح این یک هفته یکسال بعد در یک آسایشگاه روانی به قلم کشیده شده است.

صنایع دستی کهن ایران

هانس وولف
سیروس ابراهیم‌زاده

علمی فرهنگی

25000

این کتاب حاوی عکس‌های قدیمی و بسیار زیبا از مکان‌ها و صنایع مختلف ایران قدیم است و شامل بخش‌های صنایع فلزی، صنایع چوبسازی، صنایع ساختمان سازی و سرامیک سازی، صنایع نساجی و چرم سازی و کشاورزی و تهیه غذا و خواروبار است.

تاریخ فلسفه
(جلد ششم) از ولف تا کانت

فردریک چارلز کاپلستون
منوچهر بزرگمهر و اسماعیل سعادت

علمی فرهنگی

10000

جلد ششم دوره 9 جلدی تاریخ فلسفه به شرح فسلفه هایی از زمان ولف تا کانت مربوط می شود.

خلاصه تاریخ هنر

پرویز مرزبان

علمی فرهنگی

7500

کتاب حاضر به شرحی موجز در زمینه تاریخ هنر و عرضه شماری از آثار هنری از تمدن‌های بزرگ باستانی تا اقوام کوچک و بومیان و جزیره‌نشینان گمنام پرداخته است.

هملت

ویلیام شکسپیر
مسعود فرزاد

علمی فرهنگی

3800

موضوع این نمایش‌نامه سرگذشت غم‌انگیز هملت شاهزاده جوان دانمارک است. پدرش، پادشاه دانمارک، به دست برادر خود کلادیوس در نهان کشته شد و کلادیوس با این جنایت تاج و تخت و همسر برادر را غصب کرد. هملت از این راز آگاه می‌شود و به خون‌خواهی پدر کمر بر می‌بندد.

من هم ببرم
(دو زبانه)

ماری لوئیس، فیتس پاتریک
ناهید معتمدی

علمی فرهنگی

2000

اگر مجبور باشی تنها زندگی کنی، زندگی چندان لذت‌بخش نمی‌شود، تخیل یک پسر بچه به او کمک می‌کند تا چند هم‌بازی دلخواه پیدا کند و وارد دنیای جادویی ساخته‌ ذهن خود بشود، اما ظاهراً مدت این بازی‌ها به اندازه‌ کافی دوام نمی‌آورد.

آهای گوسفندهای شیطون وقت خوابه

اَلیسون
شیما شریفی

علمی فرهنگی

2200

فیبی در رخت‌خواب گرم و نرمش دراز کشیده بود، پتو را کشیده بود روی خودش و سعی می‌کرد بخوابد. اما هر کاری می‌کرد خوابش نمی‌برد. چشم‌هایش را بست و شروع کرد به شمردن گوسفندها. اما گوسفندهای شیطون نقشه‌ دیگری داشتند...

جانستان کابلستان

رضا امیرخانی

افق

6500

رضا امیرخانی در جانستان کابلستان سفر کوتاه اما پرماجرایش به افغانستان را روایت می کند. پرسه در خاک همسایه فرصتی است برای نگاه کردن دوباره به ایران، اتفاقات تازه و آینده پیش رو.

نفحات نفت

رضا امیرخانی

افق

4800

امیرخانی در «نفحات نفت» که با دیدی انتقادی به مدیریت نفتی در کشورمان نوشته است، آورده که «نفت همان دولت است و دولت همان نفت.... دولت تا نفت دارد، خطری تهدیدش نمی‌کند! و این‌گونه، اقتصاد دولتی و مدیر سه‌لتی ساخته می‌شود.»

زیرخاکی

مجید قیصری

افق

2800

این کتاب مجموعه‌ای از ۸ داستان با محوریت جنگ است و مانند آثار قبلی این نویسنده بیشتر به احوالات انسان‌ها در مقابله با جنگ می‌پردازد. «زیرخاکی، جیرجیرک، ایستگاه ۷ و مردان شب» نام برخی داستان‌های این کتاب جدید قیصری است.

 

ملاقات با خون آشام

سیامک گلشیری

افق

2500

شخصیت‌ اول داستان «تهران، کوچه اشباح» پسر نوجوانی است که وارد خانه متروکه‌ای می‌شود که مرموز است و البته تاریخچه‌ ترسناکی دارد و حالا این نوجوان در «ملاقات با خون‌آشام»، به جست‌وجو در این خانه‌ مرموز می‌پردازد.

آتش دزد

تری دیری
نوشین و حسین ابراهیمی

افق

4600

پرومتئوس یک ایزد یونانی است که جرمی مرتکب شده است؛ او از زئوس آتش را دزدیده و به انسان ها بخشیده است. زئوس مجازات سختی برایش درنظر می گیرد؛ هر روز صبح پرنده ای (عقاب) غول آسا مامور می شود که او را بکشد و جگرش را بیرون بکشد و بعد دوباره زنده شود.

مفاتیح الجنان

شیخ عباس قمی/ موسوی‌کلانتری، حسین استادولی، محمدرضا افشاری

قدیانی

5500

مفاتیح الجنان مجموعه‌ای از دعاها، مناجات، زیارات، اعمال مخصوصه ایام سال و ماه و روزها است که توسط شیخ عباس قمی جمع آوری و تدوین شده‌است.

48 لالایی برای 4 فصل
(
مجموعه 4 جلدی)

مریم اسلامی

قدیانی

2500

مجموعه حاضر (چهار جلد در یک مجلد) مشتمل بر 48 لالایی است که در چهار بخش تحت عنوان 12 لالایی بهاره، 12 لالایی تابستانه، 12 لالایی پاییزه، و 12 لالایی زمستانه به چاپ رسیده است. هریک از لالایی‌ها حاوی مطالبی متناسب با فصل مربوطه است.

365 فعالیت و سرگرمی

فائزه شکری
شیما فتاحی

قدیانی

6500

این کتاب فعالیت‌هایی مانند بازی ـ ریاضی و رنگ‌آمیزی را در خود دارد که در کتاب درسی ریاضی ابتدایی نیز برخی از این سرگرمی‌ها آمده‌اند.

چرا و چگونه 18(کیهان در مرزهای فضا و زمان)

اریک اوبلاکر
بهروز بیضایی

قدیانی

2000

این‌ کتاب‌ به‌ پرسش‌هایی‌ درباره‌ آغاز و پایان‌ جهان‌، فضا و زمان‌ و نیز ساختار و مرزهای‌ کیهان‌ پاسخ‌ می‌دهد، وضعیت‌ امروز کیهان‌شناسی‌ را توصیف‌ می‌کند و خواننده‌ جوان‌ را ترغیب‌ می‌نماید تا فرایندهای‌ بعدی‌ را تعقیب‌ و پیگیری‌ کند؛ به‌خصوص‌ مسائل‌ مربوط‌ به‌ عمر دقیق‌ کیهان‌، سیاهچاله‌ها، سازواره‌های‌ بیگانه‌، پرسش‌ دربارة‌ پایان‌ناپذیری‌ عالم‌ و نیز دربارة‌ مادة‌ تاریک‌ اسرارآمیز، که‌ هنوز معماهای‌ زیادی‌ را با خود دارند.

نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاههای جهان

شیماسادات حسینی
زهره سادات آثاری

معارف

750

این کتاب‌ به منظور آشنایی دانشگاهیان با انواع پوشش در دانشگاه‌های کشورهای آمریکا، اروپا، آسیا، آفریقا و استرالیا و همچنین مقایسه آن‌ها با پوشش در دانشگاه‌های ایران انجام شده است.

دغدغه های فرهنگی

موسسه فرهنگی جهادی

معارف

3300

متن محوری کتاب، مربوط به دیدار رهبر انقلاب اسلامی با عناصر جبهه خودی در حوزه فرهنگ در تاریخ 1373.04.22 است که به روش «مزجی»، با دیگر بیانات مقام معظم رهبری شرح و بسط داده شده است.

انسان 250 ساله

جمعی از نویسندگان

معارف

3800

این کتاب شامل بیانات رهبری درباره زندگی سیاسی - مبارزاتی ائمه معصومین (ع) و شامل 17فصل است که نحوه چینش عناوین فصل‌ها، به صورت ترتیب تاریخی زندگی ائمه از دوران پیامبر اکرم(ص) تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری(ع) می‌باشد.

مهارت های زندگی خانوادگی در آیینه آیات و روایات

زهرا آیت اللهی

معارف

3800

این کتاب در شش فصل نگارش یافته که فصل اول به تشکیل خانواده و همسر، فصل دوم به روابط همسران، فصل سوم به اقتصاد خانواده، فصل چهارم به گستره خانواده، فصل پنجم بهداشت خانه و تغذیه خانواده و در نهایت فصل ششم به بحران در خانواده می پردازد.

لب بر تیغ

حسین سناپور

چشمه

4000

داستان درباره سمانه دختری است که با پدر و نامادری جوانش زندگی می‌کند و گروهی می‌خواهند (به دلایلی) او را بربایند اما پسر موتورسواری که همیشه سر راه سمانه سبز می‌شود او را به قیمت کشتن دو نفر از ربایندگان نجات می‌دهد و...

یوسف آباد خیابان بیست و سوم

سینا دادخواه

چشمه

2500

سامان، لیلا، استاد نجات و ندا راویان چهار فصل این رمان‌اند. نویسنده‌ در هر کدام این فصل‌ها داستان زندگی یکی از این چهار شخصیت را از زبان خودشان روایت می‌کند.

شب ممکن

محمدحسن شهسواری

چشمه

3600

در این اثر نویسنده سعی می‌کند در غالب یک ساختار پیچیده، زندگی عده‌ای از هنرمندان، ژورنالیست‌ها، فیلم‌نامه‌نویسان و... را به تصویر بکشد.

نگران نباش

مهسا محب‌علی

چشمه

3200

نویسنده در این رمان دو ناهنجاری عمده اجتماعی و طبیعی«اعتیاد و زلزله» را دستمایه خود قرار داده تا به کمک آنها فضایی ویژه بسازد؛ فضایی که می تواند آدم های اسیر کج تابی های اجتماعی و اخلاقی را عریان به نمایش درآورد. ظرف زمان قصه فقط یک صبح تا شب است.

قلابی

رومن گاری
سمیه نوروزی

چشمه

2300

قلابی» مجموعه‌ای است از پنج داستان کوتاه. آن‌جور که مترجم کتاب اول کتاب هم نوشته است انگار «رومن گاری» فقط یک مجموعه داستان دارد که پنج تا از داستان‌های آن مجموعه با ترجمه نجفی در کتابی به نام «پرندگان می‌روند در پرو می‌میرند» قبلا منتشر شده است.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب‌ها را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =