ایبنا نوشت:

آثار جدید «سیدمحمد مهاجرانی» شامل 3 مجموعه‌ شعر و داستان، به بازار کتاب ‌عرضه می‌شوند. «عمو زنجیرباف و یه عالمه عمو» نام یکی از این کتاب‌هاست. سیدمحمد مهاجرانی درباره‌ کتاب‌های تازه‌اش گفت: تصویرسازی یکی از آثار من به نام‌ «قطره‌های آب، هدیه‌های ناب» آغاز شده است. این کتاب کاربردهای مختلف آب در زندگی و زیبایی‌های این نعمت را در قالب داستان‌هایی به کودکان آموزش می‌دهد.

این نویسنده و شاعر ساکن قم، نگارش اثر داستانی دیگری را با نام «شمع و پروانه» به پایان رسانده است. او درباره این اثر توضیح داد: «شمع و پروانه» عنوان کتابی درباره‌ زندگی حضرت امام حسین(ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت زینب(س) است. این کتاب شامل 24 داستان کوتاه است که 12 داستان با عنوان شمع، به زندگی امام حسین(ع) و 12 داستان دیگر با عنوان پروانه، به زندگی حضرت زینب(س) می‌پردازد.

نویسنده‌ کتاب «دوستی با خدا» درباره‌ دیگر کتاب‌های در دست انتشارش گفت: مجموعه‌ داستانی دیگری را نیز با عنوان «عمو زنجیرباف و یه عالمه عمو» نوشته‌ام. این داستان با الهام از داستان معروف «عمو زنجیرباف» نوشته شده است. من احساس کردم این داستان قابلیت پرداخت بیشتری دارد و به همین دلیل با استفاده از آن مشاغل مختلف را به بچه‌ها معرفی کردم.

او در ادامه افزود: هر عموی این داستان بسته به شغلش بچه‌ها را به زبان شعر نصیحت می‌کند. به عنوان مثال در بخشی از این کتاب از زبان عمو نانوا می‌خوانید:
نان به این عزیزی/ روی زمین نریزی
و عمو معلم، عمو ساعت‌ساز، عمو باغبان و ... نیز در قالب شعر با بچه‌ها سخن می‌گویند. این کتاب را انتشارات مدرسه منتشر می‌کند.

مهاجرانی که علاوه بر نویسندگی به‌تازگی به عرصه تولید بازی‌ وارد شده است، در این‌باره توضیح داد: با همکاری انتشارات جمال، بازی «نیش و نوش» را تهیه کرده‌ام. این بازی شباهت‌هایی به بازی «مار و پله» دارد و مفهوم صعود و سقوط در قالب زیبایی‌ها و زشتی‌ها طراحی و با شعر همراه شده است. «نیش و نوش» در چهار شکل طراحی شده که هر یک از این اشکال، نیش و نوش‌های محیطی خاص را طرح کرده است. خانه، مدرسه، شهر و طبیعت محیط‌هایی هستند که بایدها و نبایدهایشان در این بازی آموزش داده می‌شود.

تازه‌ترین آثار «مهاجرانی» با نام «بچه‌ها، معما»، «14 شماره، 14 ستاره» و بازی «نوش و نیش» در نوزدهمین نمایشگاه قرآن عرضه شده است.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =