مروری بر حوادث صبح ایران در دوشنبه 3مرداد 1390

آدم‌ربایی ساختگی برای انجام ازدواج
روزنامه جام‌جم نوشت: با مخالفت والدین یک دختر و پسر جوان برای ازدواج، آنها نقشه آدم‌ربایی ساختگی کشیده بودند.
چند روز پیش مردی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای شهریار از گم شدن دختر 18 ساله‌اش خبر داد و برای یافتن وی تقاضای کمک کرد.
با تشکیل پرونده‌ای در این زمینه، تحقیقات ماموران آگاهی آغاز شد. در تحقیق از والدین دختر گمشده معلوم شد وی به پسری علاقه‌مند بوده و قصد ازدواج با او را داشته است، اما به دلیل این که پسر جوان به خدمت سربازی نرفته و بیکار بوده، آنها حاضر به این وصلت نبوده‌اند و جوان خواستگار بارها آنها را تهدید کرده بود که با دخترشان فرار خواهد کرد.
با به دست آمدن این اطلاعات، جستجوها برای یافتن دختر گمشده ادامه داشت تا این که معلوم شد جوان خواستگار به طرز مرموزی ناپدید شده و چند بار در تماس با خانواده شاکی مدعی شده دختر جوان را ربوده و برای آزادی‌اش باید با ازدواج آنها موافقت کنند در غیر این صورت دیگر فرزندشان را ملاقات نمی‌کنند. 
در پی این تماس‌ها روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این که ماموران پی بردند، جوان خواستگار، دختر مورد علاقه‌اش را در خانه یکی از اقوامش پنهان کرده است. با شناسایی این محل در شهریار، جوان خواستگار دستگیر و دختر جوان تحویل خانواده‌اش شد.
تهدید تلفنی
با انتقال مرد متهم به پلیس آگاهی، وی گفت: من و دختر جوان به هم علاقه‌مند بودیم، اما خانواده‌اش با این وصلت مخالفت می‌کردند تا این که تصمیم گرفتیم یک نقشه آدم‌ربایی ساختگی را طراحی و آن را عملی کنیم.
به این ترتیب، دختر مورد علاقه‌ام را به خانه یکی از اقوام برده و با تهدیدهای تلفنی از خانواده‌اش می‌خواستم با این وصلت موافقت کنند.
در پی اظهارات متهم، دختر جوان نیز به پلیس آگاهی احضار شد و در مواجهه حضوری با متهم گفته‌های وی را تایید کرد و گفت: فقط به دلیل مخالفت‌های خانواده‌ام با جوان خواستگار همراه شدم. بنا بر این گزارش، برای متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات در این رابطه ادامه دارد. 

 

اعضای باند پدرخوانده در کمین مسافران تابستانی بودند
روزنامه جام‌جم نوشت: اعضای یک باند خانوادگی معروف به پدرخوانده که از مسافران جاده‌ای در جاجرود در حومه تهران سرقت می‌کردند، دستگیر و مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه از مخفیگاه متهمان کشف شد.  
از چندی پیش شکایت‌های متعددی در دادسرای ناحیه 26 تهران (بومهن) مطرح بود که نشان می‌داد مسافران عبوری در این جاده در دام سارقان گرفتار شده و اموال باارزش آنها دقایقی پس از توقف در حاشیه جاده از درون خودروهایشان سرقت شده است.
با افزایش این سرقت‌ها دادیار اجرای احکام دادسرا دستور قضایی را در این ارتباط صادر کرد و پرونده برای پیگیری و شناسایی سارقان در دستور کار ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.
با شروع تحقیقات و بررسی شگرد سارقان، مشخص شد دزدهای حرفه‌ای با کمین در محل‌های توقف در جاده جاجرود، هنگامی که راننده‌ها به قصد استراحت برای لحظه‌ای متوقف می‌شدند، از فرصت استفاده کرده و اموال مردم را سرقت می‌کنند.با کنترل محل‌های توقف، ماموران پلیس آگاهی سرانجام 4 نفر از این سارقان را که اعضای یک خانواده هستند شناسایی کردند و با تعقیب متهمان مخفیگاهشان در یکی از محله‌های بومهن شناسایی شد. با شناسایی مخفیگاه سارقان، قاضی ابراهیمی دستور ورود به محل را صادر کرد. 
با حضور ماموران در محل، سارقان که خود را در محاصره پلیس دیدند، درهای ورودی را قفل کردند که با حضور قفل‌ساز و بازگشایی در ورودی 2 نفر از متهمان که برادر هستند، دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان که شباهت فراوانی به انبار انواع کالاهای تجاری داشت، مقادیر قابل توجهی لوازم سرقتی، لباس، ساک مسافرتی، کفش، تلفن همراه، لوازم آرایش، دریل، اره برقی، تعداد زیادی کارت سوخت و طلا و جواهرات کشف و ضبط شد. 
در تحقیقات اولیه از متهمان معلوم شد سرکرده این باند، پدر خانواده است که به او لقب پدرخوانده داده‌اند و این فرد دارای چند فقره سابقه کیفری است.
سرهنگ موذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در ارتباط با این پرونده گفت: در حال حاضر سرکرده باند پس از اطلاع از دستگیری فرزندانش متواری است و تاکنون 20 نفر از مالباختگان شناسایی و با ارائه اسناد و مدارک، اموال خود را تحویل گرفته‌اند.



دستگیری 6 عضو باند شرارت و آدم‌ربایی
روزنامه جام‌جم نوشت: 6 عضو یک باند شرارت که به اتهام آدم‌ربایی، آزار و اذیت یک زن جوان و سرقت اموالش تحت تعقیب پلیس‌ آگاهی ملارد بودند، دستگیر شدند.
بامداد جمعه ـ 31 تیر ـ راننده‌ای هنگام عبور از یکی از محله‌های ملارد با مشاهده زنی که بی‌هوش کنار جوی آب افتاده بود به یاری او شتافت و موضوع را به پلیس خبر داد. با حضور ماموران در محل حادثه، زن بی‌هوش به بیمارستان منتقل و مداوای وی توسط پزشکان آغاز شد. با تشکیل پرونده قضایی در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ملارد، تحقیقات پلیسی برای رازگشایی از این حادثه آغاز شد.
دام شیطانی 6 مرد برای زن جوان
چند ساعت پس از حادثه، ماموران با حضور در بیمارستان و تحقیق از زن جوان متوجه شدند وی هنگام بازگشت به خانه‌اش، از سوی یک راننده ربوده شده و سپس در دام شیطانی او و 5 مرد دیگر گرفتار شده است و متهمان اموال وی راهم سرقت کرده‌اند.
با اطلاعات به دست آمده از شاکی، چهر‌ه‌نگاری رایانه‌ای از مردان شرور صورت گرفت و مشخصات 2 خودروی پراید نقره‌ای و سفید رنگ متهمان شرور در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت و در حالی که تحقیق در این باره ادامه داشت، یکی از خودروهای متهمان که بدون سرنشین رها شده بود، کشف و توقیف شد.
دستگیری نخستین مرد شرور
ماموران اداره آگاهی ملارد در مرحله بعدی با کمک زن شاکی موفق شدند، کانکسی‌که وی را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند در میدان صیادشیرازی شناسایی و با هماهنگی قضایی یک مرد افغان را که در این محل ساکن بود دستگیر کنند. با انتقال مرد افغان به پلیس آگاهی، وی بازجویی شد و ادعا کرد ماموران او را اشتباه دستگیر کرده‌اند و با زن شاکی آشنایی ندارد. به این ترتیب زن جوان ـ شاکی ـ در مواجهه حضوری با مرد متهم و با شناسایی‌اش وی را به عنوان یکی از مردان آزارگر معرفی کرد.
با مشخص شدن این موضوع متهم دوباره بازجویی شد و اعتراف کرد زن جوان را مورد آزار و اذیت قرار داده است.
در پی اعتراف مرد افغان، جستجوها برای دستگیری دیگر اعضای فراری این باند ادامه داشت تا این که ماموران در بررسی از سامانه پلیس راهنمایی و رانندگی متوجه شدند خودروی به جا مانده از مردان شرور، متعلق به مردی است که در تهران زندگی می‌کند. بنابراین، با احضار مالک خودرو به پلیس آگاهی معلوم شد، وی خودرو را به یک معتاد کارتن خواب به نام آیدین فروخته است.
بنابراین با احتمال این که آیدین یکی از همان متهمان فراری است، پاتوق‌های احتمالی‌اش را تحت نظر قرار دادند و وی در تهران دستگیر شد. با انتقال متهم به پلیس آگاهی وی در مواجهه حضوری با شاکی و دیگر متهم پرونده به آزار و اذیت شاکی همراه 4 همدستش اعتراف کرد.
اعتراف سرکرده باند
مرد شرور در اظهاراتش به پلیس گفت: چندبار به اتهام شرارت و خرید و فروش موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده‌ام. چندی پیش با آزادی از زندان دوباره به یک کمپ ترک اعتیاد رفتم و همان‌جا 4 نفر از دوستانم را که به کمپ رفت و آمد داشتند، دیدم. 
چند شب پیش از حادثه طبق توافق با همدستانم قرار شد زنی را ربوده و پس از آزار و اذیت از خانواده‌اش اخاذی کنیم. به این ترتیب شب حادثه زن جوان ـ شاکی ـ را به عنوان مسافر دربستی از میدان گل‌های شهر سوار کردم و در میانه راه قصد ربودن وی را داشتم که با تغییر مسیرم او متوجه شد و با شکستن شیشه خودرو خود را بیرون انداخت و فرار کرد.
سرکرده باند با اشاره به شب حادثه گفت: در همین موقع با دوستانم تماس گرفته و آنها که در همان حوالی بودند، زن نجات یافته را تعقیب و با سد راهش او را بار دیگر ربوده و با انتقال به بیابان‌های شهر مورد آزار و اذیت قرار دادیم.
پس از سرقت پول، طلا و گوشی تلفن همراه با انتقال زن ربوده شده به یک کانکس که مقابل باغ متروکه منتهی به یک کارگاه مبل‌سازی بود، وی را در اختیار دیگر از همدستانم و یک مرد افغان گذاشته و آنها نیز او را مورد آزار و اذیت قرار دادند.
در پی اعتراف تکان‌دهنده سرکرده باند که یک جوان 25 ساله است، 2 نفر از همدستانش در اندیشه و 2 نفر دیگر در تهران شناسایی و دستگیر شدند و به همدستی دیگر متهمان در آزار و اذیت شاکی اعتراف کردند.
بنابر این گزارش، اعضای این باند مخوف که همگی 20 تا 25 ساله‌اند، با قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس مسلمی، رئیس شعبه اول دادسرای ملارد روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.
17282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
    0 0
    فقط اعدام بايد بشن همشون
  • بدون نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
    0 0
    همه چی ارومه .