انتشاراتی های ماهی، چشمه، ققنوس، افق و آموت با کتاب‌های عکاسی، بونوئلی ها، دالان بهشت، نفحات نفت و ماه تمام پرفروش های بازار کتاب در هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب‌های «عکاسی و فاشیسم» از نشرماهی، «بونوئلی‌ها، این برف کی آمده؟، قلابی، تهران در بعدازظهر، قصه گو» از نشر چشمه، «دالان بهشت، کهنه های همیشه نو (ترانه های تخت حوضی)، سمفونی مردگان» از انتشارات ققنوس، «نفحات نفت، جانستان کابلستان، اختراع هوگوکابلر، آلیس، تب 64 درجه جادوگر خوشگله» از نشر افق و «ماه تمام، سوگ مغان، رز گمشده، ایراندخت، سه گانه» از نشر آموت، در هفته سوم تیرماه در لیست پرفروش های پایتخت قرار داشتند. جدول زیر در گفت‌وگوی خبرنگار خبرآنلاین با ناشران ذکر شده،‌ بدست آمده است.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

نام کتاب

نویسنده/مترجم

ناشر

قیمت (تومان)

درباره کتاب

عکاسی

استیو ادواردز‌
مهران مهاجر

ماهی

4500

نویسنده درباره این کتاب می گوید: در این کتاب مختصر هیچ نکوشیده‌ام تا شرحی جامع از عکاسی به دست دهم و برخی از مهمترین وجوه عکاسی، مثلا عکاسی تبلیغاتی، تقریبا در این کتاب مغفول مانده است. در عوض کوشیده‌ایم تا به برخی شرایط بنیادینی بپردازم که موجب بروز ارزش‌ها و معیارهایی شده‌اند که ما عموما آن‌ها را به عکس و عکاسی نسبت می‌دهیم.

فاشیسم

کوین پاسمور
علی معظمی

ماهی

4500

کتاب با بیان صحنه هایی از فاشیسم آغاز می شود، سپس به بحث درباره مفهوم فاشیسم می پردازد و دوباره به تاریخ بر می گردد تا نمونه هایی از فاشیسم را در کشورهای دیگر و از جمله در آلمان و ایتالیا نشان دهد. در فصل های بعدی کتاب نسبت میان فاشیسم و مفاهیم و پدیده های دیگر مورد بررسی قرار می گیرد.

بونوئلی‌ها

لوئیس بونوئل
شیوا مقانلو

چشمه

2200

در بونوئلی‌ها خوانندگان قرار است با وجهی از شخصیت هنری بونوئل آشنا شوند که برای مخاطبان فارسی زبان تاکنون کمتر معرفی شده است. بونوئل به قول ژان کلود کری‌یر ـ دوست و فیلمنامه‌نویس اکثر فیلم‌های او ـ با کم‌حرفی ادبی‌اش یاداشت‌هایی را خلق کرد که: «چون نجات‌یافتگانی از اعماق، ارزش وجودی بسیاری دارند. آن‌ها بخش‌هایی از نویسنده‌ای هستند که او می‌توانست باشد، نویسنده‌ای از دست‌رفته، نویسنده‌ای شبح که پشت یک فیلم‌ساز بزرگ پنهان شده است.»

این برف کی آمده؟

محمود حسینی‌زاد

چشمه

2600

11 داستان درباره‌ زنان و مردانی که با رفته‌های‌شان زندگی می‌کنند، با کسانی که از دست داده‌اند، در آرزوی بازگشت‌شان هستند، یا می‌خواهند بروند تا به آن‌ها برسند...

قلابی

رومن گاری
سمیه نوروزی

چشمه

2300

قلابی» مجموعه‌ای است از پنج داستان کوتاه. آن‌طور که مترجم در ابتدای کتاب نوشته انگار «رومن گاری» فقط یک مجموعه داستان دارد که پنج تا از داستان‌های آن مجموعه با ترجمه نجفی در کتابی به نام «پرندگان می‌روند در پرو می‌میرند» قبلا منتشر شده است.

تهران در بعدازظهر

مصطفی مستور

چشمه

2000

۶ داستان کوتاه که محوریت موضوعی همه‌ داستان‌های این مجموعه زنان و نقش آنها در زندگی مردان است. این داستان‌ها شامل روایت‌هایی در یک بعدازظهر در تهران است که در آن‌ها شخصیت‌ها هرکدام به نوعی درگیر رابطه‌ عاطفی یا شکست در رابطه‌ با زنان هستند. حتی در داستان «چند روایت معتبر درباره‌ دوزخ» راوی زنی است که از مردان زندگی‌اش صحبت می‌کند.

قصه گو

ماریو بارگاس یوسا
یحیی خوئی

چشمه

6200

در این کتاب یوسا در مراحل مختلف سؤالاتی را طرح می‌کند که در بدنه‌‌ غالباً بیمار کشورهای جهان سوم مطرح‌اند. فرمان‌روایان خودکامه و بی‌فرهنگ که در هر حال نگران مطامع خود هستند و با دستاویز قرار دادن بهانه‌هایی از هیچ جنایتی دست برنمی‌دارند. پیش‌ گرفتن این‌گونه سیاست‌ها باعث ایجاد نوعی لختی و فساد در جامعه می‌شود که یوسا در قصه‌گو به‌خوبی از توصیف آن برآمده است.

دالان بهشت

نازی صفوی

ققنوس

8500

داستان‌ زندگی‌ دختری‌ که‌ بنابه‌ تصمیم‌ والدینش‌ ازدواج‌ می‌کند، خیلی‌ زود شکست‌ می‌خورد و... خدایا چقدر نفهم‌ و کودن‌ بودم‌ که‌ درک‌ نمی‌کردم‌. حس‌ حسادت‌ زنانه‌ کجا و غیرت‌ و تعصب‌ مردانه‌ کجا! حتی‌ مهلت‌ نشد چشم‌هایش‌ را ببینم‌، سیلی‌اش‌ چنان‌ سخت‌ و محکم‌ و آنی‌، مثل‌ برِ توی‌ صورتم‌ خورد که‌ هیچ‌ چیز ندیدم‌. پسر یا دختر کدام‌ مقصرند؟

کهنه های همیشه نو (ترانه های تخت حوضی)

مرتضی احمدی

ققنوس

5000

این کتاب مجموعه ای است فراهم آمده از اشعار ترانه هایی که در نمایش های شادی آور موسوم به «تخت حوضی» (یا رو حوضی) اجرا می شده است. همچنین نت های تنظیمی برخی از ترانه ها، واژه نامه توضیحی مربوط به اصطلاحات هنر تخت حوضی و نیز عکس برخی از هنرمندان قدیمی نیز به پیوست کتاب آمده است.

سمفونی مردگان

عباس معروفی

ققنوس

4200

برادری‌ تلاش‌ می‌کند تا پا جای‌ پای‌ پدر بگذارد؛ پدری‌ مستبد و تمامیت‌خواه‌. و بردار دیگر شاعر و روشنفکر، جوانی‌ که‌ نماد نسل‌ روشنفکران‌ معاصر ایران‌ است‌. برادر روشنفکر در برابر ابتذال‌ خانه‌ و جامعه‌ عصیان‌ می‌کند، دل‌ به‌ عشق‌ می‌سپارد و تلاش‌ می‌کند اگر نه‌ در جامعه‌ لااقل‌ در گوشه انزوایش‌ دنیایی‌ عاری‌ از پستی‌ و بدخواهی‌ بسازد. تضاد میان‌ برادران‌ ادامه‌ می‌یابد و سرانجام‌ یکی‌ قربانی‌ دیگری‌ است‌...

نفحات نفت

رضا امیرخانی

افق

4800

امیرخانی در «نفحات نفت» که با دیدی انتقادی به مدیریت نفتی در کشورمان نوشته است، آورده که «نفت همان دولت است و دولت همان نفت. شنیده‌ام که ستاره دریایی اگر بازوش زیر سنگ گیر بیافتد، از خیر بازو می‌گذرد و آن را قطع می‌کند. اما این مال وقتی است که ستاره بیم داشته باشد از خطر... دولت تا نفت دارد، خطری تهدیدش نمی‌کند!»

جانستان کابلستان

رضا امیرخانی

افق

6500

سفر کوتاه اما پرماجرا به افغانستان، پرسه در خاک همسایه فرصتی است برای نگاه کردن دوباره به ایران، اتفاقات تازه و آینده پیش رو. در پشت جلد کتاب آمده است: هربار وقتی از سفری به ایران برمی گردم، دوست دارم سر فروبیافکنم و برخاک سرزمین م بوسه ای بیافشانم. این اولین بار بود که چنین حسی نداشتم. برعکس، پاره ای از تن م را جا گذاشته بودم پشت خطوط مرزی، خطوط بی راه و بی روح مرزی.

اختراع هوگوکابلر

برایان سلزنیک
رضی هیرمندی

افق

8500

هوگو پسرکی یتیم است که میان دیوارهای ایستگاه شلوغی در پاریس زندگی می کند. عموی سنگدلش او را تنها گذاشته و او به علتی، باید از دیدها مخفی بماند. اما انگار دنیای او مثل چرخ دنده ساعت هایی که از آن ها مواظبت می کند با زندگی دختری کتابخوان و عجیب و پیرمردی بداختلاق در ارتباط است. پیرمرد، مچ او را موقع دزدی می گیرد و عزیزترین راز هوگو به خطر می افتد: یک آدم آهنی پیچیده که هر جور شده باید به کار بیفتد...

آلیس

یودیت هرمان
محمود حسینی‌زاد

افق

3500

وقتی کسی که دوستش داری، کسی که در زندگی‌ات نقشی داشته، می‌رود، می‌میرد و دیگر نیست، همه‌چیز دگرگون می‌شود؛ چه بخواهی و چه نخواهی. آن‌چه به جا می‌ماند، کتاب‌ها هستند و نامه‌ها و عکس‌ها...آلیس پنج داستان است درباره‌ پنج مرد و نقطه‌ پیوند داستان‌ها: آلیس و مرگ.

تب 64 درجه جادوگر خوشگله

فریبا کلهر

افق

2500

جادوگر روی دماغش زگیل گنده نداشت. به جلیقه اش شصت تا سنجاق قفلی نزده بود. دندان های دراز و کرم خورده نداشت و لابه لای موهایش فضله موش نبود. مهم تر از همه اینکه قوزی و خمیده نبود. دماغو نبود و خروپف نمی کرد. تنش معطر بود و هر کس او را می دید عاشقش می شد. اما مگر تا آن روز کسی او را دیده بود که عاشقش بشود؟

ماه تمام

معصومه چاوشی

آموت

7000

این کتاب به زندگی خصوصی پزشکی می‌پردازد که پس از عبور از فراز و نشیب‌های بسیار و تحقق آرزوهایش، به دنبال معشوق آرمانی‌اش در مسیر حوادث و پستی بلندی‌های هیجان‌انگیزی قرار می‌گیرد.

سوگ مغان

محمدعلی علومی

آموت

5000

رمان «سوگ مغان» یک تراژدی اجرا می‌کند که یک طرف، انسان ایرانی است که از دورترین ایام در سرزمین خشکسالی زندگی می‌کند و طرف دیگر، رابطه‌ جمعی و طبیعت است.

رز گمشده

سردار اُزکان
بهروز دیجوریان

آموت

5000

«رُزِ گمشده» داستانی است که نقطۀ پرگار آن انسان است. او در ایاب و ذهاب مابین خودشناسی و خداشناسی با به تصویر کشیدن راز رُزها و رویاها و ارتباط دادن آن در کشف و شناخت راز انسان،  در کنار تأیید بر نقش و اهمیت خیال ها بر واقعیات زندگی، معنی‌ها و پاسخ‌هایی را برای حقیقت هایی همچون: مرگ، زندگی، جدایی و عشق با قلم مویی فروتنانه و فرزانه جستجو می کند و مسلماً می تواند برای تمامی انسان ها جالب و هیجان انگیز باشد.

ایراندخت

بهنام ناصح

آموت

4000

در این کتاب حکایت دختری به نام ایراندخت روایت می‌شود که دل به جوانی به نام روزبه بسته است. ایراندخت در سودای روزبه و روزبه در پی یافتن حقیقت هر کدام ماجراهایی را پشت سر می‌گذارند که منجر به تکامل روحی در آنها می‌شود.

سه گانه

یوسف علیخانی

آموت

10000

چاپ چهارم «قدم‌بخیر مادربزرگ من بود» (نامزد جایزه‌ کتاب سال)، چاپ پنجم «اژدهاکشان» (برنده‌ جایزه‌ جلال آل احمد و نامزد جایزه‌ هوشنگ گلشیری) و چاپ چهارم «عروس بید» (برنده جایزه‌ کتاب سال حبیب غنی‌پور و نامزد جایزه‌ کتاب فصل) در یک کتاب.

 

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

صفحه جدید خبرآنلاین(ویژه پرفروش‌های بازار نشر) را اینجـــــــا مشاهده فرمایید.

291/60 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =