مروری بر حوادث ایران در پنجشنبه 23 تیر 1390

دزدها قصد بی‌هوش کردن پلیس را داشتند 
روزنامه جام‌جم نوشت:3 سارق حرفه‌ای که با تعارف شیرینی مسموم، چند نفر را بی‌هوش کرده بودند، دستگیر و در مواجهه حضوری با مالباختگان به جرمشان اعتراف کردند. 
این سه متهم در پارکینگ خانه یک مالباخته با تعارف شیرینی مسموم، قصد بی‌هوش کردن پلیس را داشتند که با خودداری ماموران از خوردن شیرینی، 3 کارگر با استفاده از شیرینی چند ساعت بعد نقش زمین شده و 2 روز بعد در بیمارستان به‌هوش‌آمدند.
رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران قرار گرفت که زنی با حضور در شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی تهران با ارائه شکایتی عنوان کرد، قصد معامله یک ملک را داشتم و 3 نفر به این بهانه به خانه‌ام در شمال تهران آمدند که با خوردن شیرینی تعارفی از سوی آنها، 2 روز بعد در بیمارستان لقمان‌الدوله به هوش آمدم و متوجه شدم سارقان 500 میلیون تومان اموالم را به همراه یک دستگاه خودرو سرقت کرده‌اند.
با دستور قضایی در این ارتباط، پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارسال و جستجو برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد. چند روز پس از این شکایت، ماموران با مشاهده خودروی دزدی متعلق به مالباخته، آن را متوقف و 2 سرنشین آن را دستگیر کردند.
با انتقال 2 متهم به پارکینگ برای متوقف کردن خودرو در این محل آنها از ماموران خواستند اکنون که دستگیر شده‌اند از شیرینی خریداری شده که درون خودرو است استفاده کنند که با خودداری ماموران از خوردن شیرینی، 3 کارگر پارکینگ شیرینی را تحویل گرفته و چند ساعت بعد به دلیل صرف شیرینی بی‌هوش شدند.
با شروع تحقیقات از متهمان، آنها عنوان کردند، شاکی با همدستی یکی از دوستانش قصد فروش یک ملک بلاصاحب را داشتند که میان آنها اختلاف پیش آمد و ما نیز با طراحی یک نقشه با شیرینی آلوده به خانه زن متهم رفتیم و پس از بی‌هوش شدن وی، اموالش را سرقت کردیم. در پی این اعترافات و دعوت از زن مالباخته وی، عنوان کرد متهمان پس از خوراندن شیرینی مسموم و بی‌هوشی، او را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.
در پی این اظهارات، ماموران در مرحله بعدی از تحقیقات متوجه شدند از یک نفر دیگر به این شیوه سرقت شده است و شاکی پس از بی‌هوشی مورد تجاوز قرار گرفته است.
با دعوت شاکی و شناسایی دو متهم، این زن به کارآگاهان گفت: یکی از متهمان با شوهرم دوست است، این افراد وقتی فهمیدند من با همسرم اختلاف دارم با یک جعبه شیرینی مسموم به منزلمان آمدند تا ما را آشتی دهند و پس از خوردن شیرینی و بی‌هوش شدن، آنها مرا آزار و اذیت کردند.
با ثبت شکایت شاکی دوم، مشخص شد متهم اصلی پرونده یک زن و شوهر دیگر را نیز به عنوان مهمان به خانه‌اش دعوت کرده و شوهر این زن پس از خوردن شیرینی بیهوش، اما زن جوان پس از آن‌که متوجه شد متهمان قصد تعرض به وی را دارند از خانه فرار کرده است.
سرهنگ محمدیان، رئیس ‌پلیس آگاهی تهران در این باره گفت: پس از شناسایی 2 متهم از سوی 3 شاکی پرونده، دستور بازرسی از مخفیگاه آنها صادر و ماموران در این محل مقادیری اموال مسروقه شاکیان را به همراه یک جعبه شیرینی آلوده به مواد بیهوشی کشف کردند. با جمع‌بندی اطلاعات ارائه‌ شده از سوی 2 متهم دستگیر شده، سومین متهم نیز در مخفیگاهش بازداشت و با دستور قضایی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفته است. این متهمان دارای سوابق کیفری در ارتباط با جعل، کلاهبرداری و مواد مخدر هستند که تحقیق از آنها ادامه دارد.   

 

مرد طلافروش در تله مرگ 3 سارق 
روزنامه جام‌جم نوشـت: 3 مرد که برای تصاحب اموال مرد طلافروش، او را به بهانه فروش طلا به خانه‌ای در شهرستان جوانرود از توابع استان کرمانشاه کشانده و کشته بودند، دستگیر شدند.
متهمان در بازجویی‌ها اعتراف کردند بعد از قتل مرد طلافروش، جسد وی را درون دره‌ای در اطراف روستای سفیدبرگ انداخته بودند تا از سوی پلیس شناسایی نشوند.
رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار پلیس جنایی آگاهی جوانرود در استان کرمانشاه قرار گرفت که هفته گذشته مردی با مراجعه به پلیس از گم شدن پدرش خبر داد. با تحقیق از شاکی، معلوم شد پدر وی یک طلافروش بوده و برای رفتن به مغازه‌اش خانه را ترک کرده و دیگر بازنگشته است. با تشکیل پرونده قضایی در این زمینه، تحقیقات و جستجو برای یافتن طلافروش گمشده آغاز شد.
3 روز بعد از این حادثه مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی‌110 تماس گرفت و از کشف جسد مردی میانسال درون دره‌ای در اطراف روستای سفیدبرگ در 20 کیلومتری جوانرود خبر داد. 
کشف جسد مرد طلافروش از درون دره 
کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی با هماهنگی قضایی به محل فوق اعزام شدند و با کمک ماموران آتش‌نشانی، جسد را از درون دره بیرون آوردند.
در بررسی از جسد معلوم شد وی با ضربه‌های چاقو کشته شده و آثار طناب روی گردن وی دیده می‌شود. به این ترتیب، جسد طلافروش به پزشکی قانونی انتقال یافت. در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، ماموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می‌داد مقتول روز حادثه با سوار شدن به یک خودرو به خانه زنی در مرکز شهر رفته است.
با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. ماموران روز سه‌شنبه ـ 21 تیرماه ـ عازم خانه زن جوان شدند و وی را به عنوان تنها مظنون پرونده دستگیر کردند.
قاضی خسروآبادی، رئیس دادگستری شهرستان جوانرود در این زمینه گفت: در بازجویی از این زن، وی ادعا کرد از مرگ طلافروش خبری نداشته و فقط می‌دانسته برادرش ـ بختیار ـ با وی قرار ملاقات دارد. این زن به ماموران گفت که با اطلاع از این قرار ملاقات، با اصرار برادرش به همراه فرزندانش خانه را ترک کرده و به منزل پدری‌اش رفته بود.
در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد پس از بازگشت زن جوان و فرزندانش به خانه، خبری از برادرش نبوده و وی به طرز مرموزی ناپدید شده است. با اطلاعات به دست آمده از زن جوان، برادرش تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و چند ساعت بعد در خانه‌ای در حومه شهر دستگیر شد.
رد پای برادر در جنایت 
رئیس دادگستری جوانرود تصریح کرد: با دستگیری متهم و تحقیق از وی معلوم شد، با اطلاعاتی که وی از وضعیت مالی مرد طلافروش داشته است، با وی تماس گرفته و به بهانه فروش طلا، او را به خانه خواهرش دعوت کرده است. متهم با این ادعا که 2 نفر از دوستانش قصد فروش طلا به وی را دارند، با آنها تماس گرفته و همدستانش را نیز به خانه خواهرش دعوت کرده بود.
در مرحله بعدی تحقیقات از متهم مشخص شد، با ملحق شدن آن دو متهم دیگر، آنها مرد طلافروش را کتک زده و قصد داشتند به زور کلید مغازه طلافروشی را از وی بگیرند که مرد طلافروش با آنها مقابله می‌کند. 3 مرد مهاجم در پی درگیری با طلافروش، وی را با ضربه‌های چاقو زخمی و سپس به قتل می‌رسانند.
متهمان پس از جنایت با سرقت پول‌های مقتول، جسد وی را درون خودرویی انداخته و با انتقال به درون دره‌ای در ارتفاعات روستای سفیدبرگ، به مغازه مقتول رفته و قصد سرقت طلاها را داشته‌اند که با به صدا درآمدن زنگ خطر مغازه، بی‌آنکه سرقتی انجام دهند، از محل متواری می‌شوند.
در پی اعتراف متهم، 2 همدست وی تحت تعقیب قرار گرفتند و روز گذشته در اندیمشک و کرمانشاه دستگیر شدند و به همدستی با دیگر متهم پرونده اعتراف کردند.
بنابراین گزارش، 3 متهم پرونده با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. 

 

موتورسوارانی که دختر ۱۵ ساله را در مشهد ربودند با شلیک پلیس دستگیر شدند
روزنامه خراسان نوشت: چند موتورسوار که دختر ۱۵ ساله ای را به قصد تجاوز به عنف در مشهد ربودند با شلیک گلوله پلیس دستگیر شدند این در حالی است که ۲ تن دیگر از آدم ربایان متواری شده اند و تلاش نیروهای انتظامی برای به دام انداختن آنان ادامه دارد. 
روز گذشته جوانی که خواهر ۱۵ ساله اش ترک نشین موتورسیکلت وی بود در مسیر جاده کلات در حرکت بود که موتورسیکلت وی دچار نقص فنی شد. او موتورسیکلت را در حاشیه جاده متوقف کرد و مشغول تعمیر آن شد و خواهر موتورسوار نیز در کنار موتورسیکلت منتظر تعمیر ماند تا دوباره به حرکت خود ادامه دهند در این لحظه ۳ دستگاه موتورسیکلت که ۶ جوان سرنشینان آن بودند و در همین مسیر حرکت می کردند با مشاهده دختر نوجوان و راکب موتورسیکلت نقشه شومی به سرشان زد و در یک لحظه تصمیم به ربودن دختر نوجوان گرفتند. مقاومت برادر وی نیز در مقابل ۶ نفر بی فایده بود و آن ها در حالی که به فریادهای دختر نوجوان توجهی نمی کردند او را سوار یکی از موتورسیکلت ها کردند و به سمت کلات حرکت کردند. برادر این دختر که نگران و هراسان شده بود خود را به کلانتری خلق آباد رساند و ماجرا را برای افسر نگهبان تعریف کرد.
 با توجه به اهمیت موضوع و به دستور سرهنگ جانعلی سرگزی (سرکلانتر شرق مشهد) تیمی از مأموران انتظامی بلافاصله برای یافتن دختر نوجوان و رهایی وی از دست آدم ربایان به سمتی که موتورسواران رفته بودند حرکت کردند. آنان پس از گذر از چند روستا، موتورسواران را در بیابان های اطراف یک روستا مشاهده کردند و به سمت آنان رفتند.
آدم ربایان که متوجه نیروهای انتظامی شده بودند قصد فرار داشتند که نیروهای انتظامی اقدام به شلیک گلوله کردند و موفق شدند ۴ تن از آنان را دستگیرکنند اما ۲ نفر دیگر از آنان با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت متواری شدند. دختر نوجوان نیز از این فرصت استفاده کرد و توانست خود را از چنگ آدم ربایان که قصد تجاوز به عنف را داشتند نجات دهد. 
۴ متهم دستگیر شده در این پرونده ظهر روز گذشته با تشکیل پرونده مقدماتی، به مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد منتقل شدند و این پرونده به دستور قاضی درویش زاده (رئیس مجتمع قضایی شهید قدوسی) به شعبه ۸۰۴ بازپرسی ارجاع شد تا تحقیقات قضایی در این باره انجام شود. 
قاضی امام وردی نیز پس از بازجویی های مقدماتی از متهمان و با توجه به اهمیت جرم، آنان را در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار داد و دستورات ویژه ای را برای دستگیری متهمان فراری این پرونده صادر کرد. 

 

متهم: هیچ چیزی از قتل را به خاطر ندارم!
روزنامه خراسان نوشت: جوان معتادی که پدربزرگ خود را به قتل رسانده و چند تن دیگر از اعضای خانواده اش را به ضرب چاقو مجروح کرده بود، صبح روز گذشته در بازسازی صحنه جنایت فقط گفت: هیچ چیزی از قتل را به خاطر ندارم!  
بعدازظهر چهارم دی ماه سال گذشته، جوان معتادی که از کمپ ترک اعتیاد به مرخصی آمده بود، ناگهان با برداشتن یک قبضه چاقو به سمت اعضای خانواده اش در خیابان لعل مشهد واقع در اطراف تقاطع غیرهمسطح خیام حمله ور شد و چند عضو خانواده اش را به ضرب چاقو مجروح کرد. با اوج گرفتن نزاع پدربزرگ و مادربزرگ این جوان نیز که در طبقه پایین منزل سکونت داشتند، به منظور جلوگیری از نزاع به طرف او رفتند ولی این جوان معتاد از شدت خشم با آن ها نیز درگیر شد و ضرباتی نیز با چاقو به مادربزرگش وارد کرد. او سپس به دنبال پدربزرگش که از ترس به داخل خیابان لعل فرار کرده بود، دوید و او را نیز با ضربه چاقو نقش زمین کرد. 
اعضای خانواده این جوان با مشاهده حالات و رفتارهای خطرناک او، بلافاصله با دوستانش که به عنوان راهنمای وی در کمپ ترک اعتیاد بودند، تماس گرفتند و از آن ها خواستند تا او را دوباره به کمپ برگردانند. دوستان این جوان نیز سوار بر یک دستگاه پراید به محل درگیری آمدند و او را با خود بردند. 
از سوی دیگر، شهروندان با مشاهده پیکر غرق به خون پیرمرد ۸۵ ساله با پلیس و اورژانس تماس گرفتند که دقایقی بعد نیروهای امدادی برای کمک به مجروحان به محل آمدند و پیرزن (مادربزرگ متهم) را به بیمارستان بردند اما پیرمرد در نبش خیابان لعل ۳ جان باخته بود. 
با اعلام موضوع به قاضی علی اکبر صفائیان (قاضی ویژه قتل عمد) بلافاصله مقام قضایی در محل حضور یافت و به تحقیق در این باره پرداخت.  
خانواده متهم به قتل به قاضی ویژه قتل عمد گفتند: او از چند وقت قبل در کمپ ترک اعتیاد بود و ما شب حادثه با مراجعه به کمپ برایش مرخصی گرفتیم تا برای نظافت و دیدار به منزل بیاید اما او در یک لحظه چاقو را برداشت و به سمت ما حمله کرد که ما هم با راهنمای ترک اعتیاد او تماس گرفتیم. در پی یافتن این سرنخ، قاضی صفائیان دستور دستگیری متهم را صادر کرد که ماموران انتظامی او را در کمپ ترک اعتیاد دستگیر کردند. 
این جوان ۲۳ ساله پس از انجام بازجویی های مقدماتی روانه زندان شد و مقام قضایی دستور داد تا روان پزشکان او را از نظر سلامت روحی و روانی مورد معاینه قرار دهند.  
کمیسیون روان پزشکی پزشکی قانونی خراسان رضوی پس از انجام مصاحبه و معاینه سلامت کامل متهم به قتل را تایید کرد، بنابراین ساعت ۷ صبح روز گذشته در حالی که توسط نیروهای انتظامی محافظت می شد به محل ارتکاب جنایت آورده شد تا صحنه جنایت خود را بازسازی کند. 
کارآگاه یزدی (افسر پرونده) در آغاز بازسازی صحنه جرم به بیان چگونگی وقوع حادثه و دستگیری متهم پرداخت و گفت: قتل در تاریخ 89.9.4 در حالی رخ داد که متهم چند تن دیگر از اعضای خانواده اش را مجروح کرده بود.
سپس قاضی علی اکبر صفائیان از متهم به قتل خواست تا چگونگی ماجرا را در مقابل دوربین قوه قضاییه توضیح دهد، اما او گفت: من چیزی از قتل به خاطر ندارم! وی در پاسخ به این سوال که پدربزرگت کجا افتاده بود، به قسمتی از خیابان اشاره کرد و گفت: در این جا بود!
سپس مقام قضایی از خانواده متهم خواست تا درباره روز حادثه توضیح دهند. آن ها گفتند آن روز او ناگهان چاقویی را برداشت و به سمت ما حمله کرد. با پایان یافتن بازسازی صحنه قتل، دوباره حلقه های آهنین به دستان جوان متهم به قتل گره خورد و او روانه زندان شد تا پرونده وی پس از تکمیل تحقیقات به دادگاه کیفری ارسال شود.   

 

پرونده عامل جنایت پل مدیریت با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال شد
ایرنا نوشت: پرونده اتهامی عامل جنایت پل مدیریت با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. 
دادستان تهران همچنین با توجه به جریحه دار شدن احساسات عمومی، از رییس محاکم کیفری استان تهران خواست که موضوع رسیدگی به این پرونده به صورت فوق العاده در دستور کار شعبه رسیدگی کننده قرار گیرد.
' عباس جعفری دولت آبادی' ابراز امیدواری کرد که این پرونده ظرف ده روز آینده منجر به صدور رای شود.
در جنایتی که 15 تیرماه سال جاری در پل مدیریت تهران روی داد، فردی دختر دانشجویی را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده و دختر دانشجوی دیگری را نیز با ضربات چاقو مجروح کرده بود.
در پی بروز این جنایت، رسیدگی به این پرونده با توجه به ابعاد اجتماعی آن و تاکید رییس قوه قضاییه در رسیدگی سریع به این گونه جرایم و به دستور دادستان تهران به صورت فوق العاده در ناحیه 27 دادسرای امور جنایی رسیدگی و نهایتاً در پی تکمیل تحقیقات، پرونده مذکور دیروز (چهارشنبه) با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست جهت رسیدگی به محاکم کیفری استان تهران ارسال شد.

/56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =