معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌کریم سازمان دارالقرآن‌ الکریم ضمن هشدار در رابطه با ورود قرآن‌هایی همراه با اغلاط فراوان از سوی کشور چین به ایران، از وارد کنندگان خواست تا اقدام به ورود این قرآن‌ها نکنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌کریم سازمان دارالقرآن‌ الکریم گفت: اخیراً مشاهده شده که قرآن‌هایی از کشور چین چاپ و وارد کشور می‌شود. قرآن کتاب مقدس ماست برای چاپ و صحافی آن، شرایط خاصی باید وجود داشته باشد.

وی در ادامه تشریح کرد: در کشورهای غیرمسلمان آن شرایط را رعایت نمی‌کنند، لذا تقاضای ما از کلیه افراد حقیقی و حقوقی این است که قرآن‌های خود را در داخل کشور چاپ کنند و از سفارش چاپ به دیگر کشورها خصوصاً کشورهای غیرمسلمان خودداری کنند.

معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه عنوان کرد: طبق توافقات صورت گرفته بین سازمان دارالقرآن الکریم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فروش تابلوهای قرآنی و قرآن‌های وارداتی بدون مجوز و قرآن‌های چاپ داخل کشور که مجوز نشر نداشته باشند، در نمایشگاه‌های کتاب و نمایشگاه بین‌المللی قرآن جلوگیری بعمل خواهد آمد.

حاجی شریف در ادامه به پخش تابلوهایی که آیات قرآن‌کریم یا بعضی از سوره‌های کوتاه قرآن‌کریم، روی آن‌ها نوشته شده است و از چین یا دیگر کشورهای وارد ایران می‌شود اشاره کرد و گفت: مدتی است که تابلوهایی وارد ایران می‌شود که آیات قرآن کریم بر روی پوست بز، تخته و مقوا و... چاپ و شرکت‌های ایرانی آن‌ها را از چین و دیگر کشورها خریداری کرده و از طریق گمرکات وارد کشور می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های دقیق، مشاهده شده تعدادی از این تابلوها که آیات قرآن روی آن‌ها نوشته شده دارای اغلاط است. لذا با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و گمرک جمهوری اسلامی ایران از ورود آن‌ها جلوگیری می‌شود و شرکت وارد کننده متضرر خواهد شد؛ لذا تقاضای ما از شرکت‌های مربوطه این است که با توجه به وجود تابلوهای زیبا در داخل کشور با این مفاهیم و آیات، در گام نخست اقدام به ورود چنین کالاهایی نکنند. اگر شرکت‌هایی می‌خواهند اقدام به چنین کاری نمایند، قبلاً تابلوها را بررسی سپس خریداری کنند که برای ترخیص آن‌ها در گمرکات با مشکل مواجه نشوند.

291/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 0728 IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    نظر ما رو که درج نمیکنید ولی باید بگم که اگر تو هر کشور دیگه این اتفاق افتاده بود انگ فرماسونری و صهیونیستی و ... میخورد ولی کشور دوست و برادر ما ....