۰ نفر
۱۹ تیر ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۴

«کتاب کوچک فلسفه» شامل آراء بیش از 20 فیلسوف سعی می کند آراء فیلسوفان بزرگ را از دوره فلسفه یونانی تا عصر حاضر به خودمانی ترین زبان شرح دهد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «کتاب کوچک فلسفه» نوشته گریگوری برگمن با ترجمه کیوان قبادیان در 168 صفحه با قیمت 2500 تومان از سوی انتشارات کتاب آمه برای نهمین با منتشر شد. در این کتاب آراء بیش از ۲۰ فیلسوف بیان شده است. کتاب کوچک فلسفه کتابی است که سعی می کند آراء فیلسوفان بزرگ را از دوره فلسفه یونانی تا عصر حاضر به خودمانی ترین زبان شرح دهد.

«کتاب کوچک فلسفه» از 24 فصل تشکیل شده که در هر فصل می‌توان با یکی از فلاسفه بزرگ جهان آشنا شد. «تالس، سقراط، افلاطون، ارسطو، آگوستین قدیس، آکویناس، دکارت، هابز، اسپینوزا، لاک، هیوم، ویتگنشتاین، سارتر، این راند و ویلیام وان ارمن کواین» نام‌هایی از جهان فلسفه هستند که خواننده در این کتاب با آنها آشنا می‌شود. هر فصل با نام و تاریخ زندگی یک فیلسوف و فرازهایی از زندگی و نقش او در فلسفه آغاز شده و سپس مروری بر گفته‌ها و عقاید او در قالب جملاتی کوتاه دارد. در این کتاب یک گاو به نام «بسی» وجود دارد که در بعضی قسمت‌ها به کمک درک بهتر مطالب می‌آید.

کتاب کوچک فلسفه

در بخشی از این کتاب در تعریف فلسفه از نگاه «گریگوری برگمن» می‌خوانیم:

«فلسفه از اشتیاق به کشف ماهیت چیزها ناشی شده‌است. فلسفه به عنوان روش خاصی برای فهمیدن رازهای دنیا پدید آمده و روش فلسفی برای تعیین حقیقت ادعاهایی که درباره‌ی عالم می‌شود، براستدلال منطقی تاکید می‌کند. فیلسوفان مشتاق بودند ذات چیزها را کشف کنند، و فلسفه را به عنوان روش خاصی برای فهمیدن رازهای جهان ابداع کردند، روشی که ابزار اثبات دیدگاه‌هایشان را فراهم می‌آورد.»

هموطنان تهرانی برای تهیه هر این کتاب‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =