مروری بر حوادث صبح ایران در یکشنبه 19 تیر 1390

دستور رئیس قوه قضاییه برای توقف حکم زندان یک مادر
روزنامه جام‌جم نوشت: رئیس قوه قضاییه به دادگاه دستور داد حکم زنی را که به جرم ربودن فرزند خردسالش به 15 سال زندان محکوم شده است، متوقف کند و پرونده او مورد بررسی مجدد قرار گیرد. این دستور آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در پی درخواست این زن محکوم صادر شده است. براساس محتویات پرونده، این زن متهم است پس از جدایی از شوهرش، افرادی را اجیر کرده بود تا دختر 7 ساله‌اش را از پدر وی بربایند، اما مادر کودک با رد این اتهام می‌گوید که برای سرپرستی فرزندش، حکم حضانت از دادگاه داشته است.
بر اساس مندرجات پرونده در ساعات پایانی یکی از روزهای خرداد سال گذشته، مردی با حضور در کلانتری قلهک با ارائه شکایتی عنوان کرد، 3 ساعت پیش هنگامی که به اتفاق دختر 7 ساله‌اش قصد عزیمت به خانه را داشته است، سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید و یک دستگاه موتورسیکلت با حمله به وی، فرزندش را ربوده و متواری شده‌اند.
در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و به شعبه 9 بازپرسی دادسرای جنایی تهران ارسال شد. با بررسی پرونده از سوی بازپرس پیرگزی، مرد شاکی در مرحله بعدی از تحقیقات عنوان کرد: چون از همسرم جدا شده‌ام و حضانت آنها به من سپرده شده است، تصورم این است که همسر سابقم افراد ناشناس را اجیر کرده است تا فرزندم را بربایند.
در پی این شکایت، دستور قضایی صادر شد، اما با توجه به اظهارات ضد و نقیض مرد شاکی مبنی بر این که 3 ساعت پس از آدم‌ربایی به کلانتری مراجعه کرده و در تحقیقات از همسرش به عنوان آدم‌ربا نام نبرده بود، پرونده به شعبه 11 پلیس آگاهی ارجاع و در مرحله بعدی از تحقیقات مشخص شد مادر کودک پس از جدایی از همسرش ـ شاکی ـ حضانت فرزندش را از دادگاه اخذ کرده است.
با تحقیقات بعدی از سوی بازپرس جنایی سرانجام وی قرار منع تعقیب مادر کودک را صادر کرد. اما با اعتراض شاکی و وکلای مدافع وی پرونده به شعبه 1148 دادگاه جزایی بعثت ارسال شد و قاضی دادگاه پس از بررسی پرونده مبادرت به صدور رای کرد.
بر اساس رای صادره از سوی این دادگاه، زن متهم به 15 سال زندان محکوم شد که 10 سال از زمان این محکومیت به جزای نقدی تبدیل شده است.
دستور رئیس قوه قضاییه
با صدور حکم محکومیت زن جوان، وی با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه و شرح ماجرا از بالاترین مقام قضایی کشور درخواست کمک کرد که رئیس قوه قضاییه نیز دستور توقف اجرای حکم و رسیدگی مجدد به پرونده را در شعبه 32 دادگاه صادر کرد.
با ارسال پرونده به شعبه 32 در چند روز آینده این پرونده بار دیگر مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. در این ارتباط با زن متهم گفت‌وگو شده که در پی می‌آید.
چند سال با شوهر سابقت زندگی مشترک داشتی؟
حدود 10 سال.
چرا از هم جدا شدید؟
با هم توافق نداشتیم. او مرا کتک می‌زد به طوری که یک بار با کتک‌هایش تا یک قدمی فلج شدن پیش رفتم.
چند فرزند داری؟
2 فرزند یکی 7 ساله و دیگری 3 ساله.
دادگاه، حضانت فرزندان را به چه کسی سپرد؟
بعد از طلاق، حضانت به پدرشان واگذار شد؛ اما بعد حضانت آنها را از شعبه 257 دادگاه خانواده گرفتم.
الان کدامیک از فرزندانت نزد شما زندگی می‌کند؟
دختر 7 ساله‌ام.
چه عاملی باعث شد تا رئیس قوه قضاییه دستور رسیدگی به پرونده را صادر کند؟
پس از صدور حکم سنگین آن‌ هم برای من که یک مادر بودم، دست نیاز به سوی آیت‌الله لاریجانی گرفتم و ایشان با سعه‌صدر مرا پذیرفت و با تعجب از حکمی که برایم صادر شده بود، دستور رسیدگی دوباره را به آقای آوایی، رئیس کل دادگستری استان تهران صادر کرد. من به سهم خویش از ایشان و آیت‌الله امامی‌کاشانی قدردانی می‌کنم که به یاری یک مادر آمدند.
در دادگاه قبلی به 15 سال زندان محکوم شده‌‌ای، اکنون انتظار چه حکمی را داری؟
حکم قانونی و انسانی که باید در حق یک مادر صادر شود. من مادر هستم و یک مادر همه وجودش، عشق به فرزندان است. من غصه فرزندانم را می‌خورم و نمی‌خواهم زیر دست نامادری بزرگ شوند، مگر شما در روزنامه‌هایتان هر روز از کودک‌آزاری از سوی نامادری‌ها نمی‌نویسید. پس به من حق دهید که نسبت به آینده فرزندانم نگران باشم.
کلام آخر؟
تشکر می‌کنم از همه از جمله ریاست محترم قوه قضاییه و آقای آوایی و همه انسان‌هایی که با توقف این حکم به یاری یک مادر دردمند آمدند.

 

درگیری مسلحانه با سارقان مسلح طلافروشی اصفهان
روزنامه جام‌جم نوشت: بعدازظهر دیروز ـ شنبه ـ ماموران پلیس آگاهی در درگیری مسلحانه با 2 سارق مسلح که قصد سرقت از طلافروشی را داشتند، یکی از آنها را هدف اصابت گلوله قرار دادند و هر دو متهم دستگیر شدند.
سرهنگ حسین‌زاده رئیس‌پلیس آگاهی استان اصفهان ‌گفت: به دنبال تحت کنترل قرار گرفتن مجرمان سابقه‌دار در استان اصفهان، روز گذشته ماموران پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند، 2 سارق مسلح که از مجرمان سابقه‌دار هستند، قصد دارند با حمله مسلحانه به یک طلافروشی، این محل را مورد دستبرد قرار دهند.
با به دست آمدن این اطلاعات، تیم‌های عملیات و ضربت پلیس آگاهی با حضور در محل و تحت نظر قرار دادن طلافروشی‌ها، بعدازظهر دیروز (شنبه)‌ با مشاهده این دو سارق مسلح که با یک خودروی زانتیای مسروقه در حال تردد بودند، محل را به محاصره درآوردند و هنگامی که 2 تبهکار مسلح قصد ورود به طلافروشی را داشتند، با مشاهده ماموران به سوی پلیس تیراندازی کردند. 
در پی این اقدام مجرمانه، درگیری مسلحانه میان ماموران و دزدهای مسلح آغاز شد که در این درگیری یکی از سارقان از ناحیه گردن هدف اصابت گلوله قرار گرفت و با دستگیری دیگر سارق مسلح، دزد مجروح به بیمارستان منتقل شد. 
در حال حاضر هر دو متهم تحت مراقبت پلیس قرار گرفته‌اند که نتیجه اقدامات بعدی پلیس و اعتراف سارقان مبنی بر ارتکاب جرایم اعلام خواهد شد.

 

2 کشته در برخورد بار تریلی با پل عابر
روزنامه جام‌جم نوشت: بر اثر برخورد بار یک تریلی با پل عابر پیاده در بزرگراه همت مشهد 2 نفر کشته و 4 نفر دیگر زخمی شدند.
ساعت 30/7 بامداد دیروز ـ شنبه ـ مردی با سامانه 125 آتش‌نشانی مشهد تماس گرفت و از سقوط 6 نفر از روی پل عابر پیاده در بلوار صدمتری شهید همت خبر داد.
دقایقی بعد آتش‌نشان‌ها با حضور در محل حادثه مشاهده کردند، بر اثر باز شدن بخش بار یک تریلی و برخورد آن با پل عابر پیاده، بخشی از آن تخریب شده و 6 نفر که در حال عبور از پل بوده‌اند، به پایین سقوط کرده‌اند آتش‌نشان‌ها بلافاصله 6 مرد زخمی را به بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد منتقل کردند، اما 2 نفر از آنها بر اثر صدمات وارده و شدت خونریزی جان باختند. تلاش پزشکان برای نجات 4 مرد زخمی دیگر ادامه دارد.

 

فریب دختران برای سفر به خارج؛ شگرد قاچاقچی موادمخدر
روزنامه جام‌جم نوشت: صاحب یک آژانس مسافرتی قلابی که با فریب دختران جوان برای سفر به کشور مالزی از آنها برای انتقال موادمخدر (شیشه) استفاده می‌کرد، تحت تعقیب پلیس فرودگاه مهرآباد قرار گرفت. 
چند روز پیش زنی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران از صاحب یک آژانس مسافرتی شکایت کرد. شاکی به بازپرس ابراهیمی بسابی گفت: دخترم قصد سفر به کشور مالزی را داشت. بنابراین با یک آژانس مسافرتی تماس گرفت و به محل آژانس در مرکز شهر رفت. چند روز بعد هم بلیت سفرش را به من نشان داد و به مالزی رفت. 
بعد از 2 هفته وقتی دخترم به کشور بازنگشت، به اوضاع ظنین شده و با شماره آژانس مسافرتی تماس گرفتم که مرد دیگری پاسخ داد و ادعا کرد صاحب آژانس را نمی‌شناسد و از چند روز پیش آنجا را اجاره کرده است.
شاکی با اشاره به زندانی شدن دخترش در مالزی گفت: جستجو برای یافتن دخترم را آغاز کردم تا این‌که چند روز پیش از طریق پلیس متوجه شدم، فرزندم به اتهام حمل 3 کیلو مواد مخدر (شیشه) در فرودگاه مالزی دستگیر و زندانی شده است و... .
با تشکیل پرونده قضایی در این زمینه تحقیقات آغاز شد تا این‌که زن دیگری با حضور در دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران، شکایت مشابهی را ارائه کرد.
در بررسی از این دو پرونده قضایی معلوم شد هر دو دختر جوان قصد سفر به کشور مالزی را داشته و از یک آژانس مسافرتی بلیت سفر تهیه کرده‌اند.
فرار صاحب آژانس مسافرتی
به این ترتیب صاحب آژانس مسافرتی به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این‌که معلوم شد، آژانس مسافرتی تقلبی بوده و مدیر آن محل اجاره‌ای را به صاحب محل تحویل داده و به طرز مرموزی ناپدید شده است.
در مرحله بعدی تحقیقات ماموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می‌داد، یکی از دختران 2 کیلو و دیگری 3 کیلو موادمخدر (شیشه) با جاسازی در لباس‌هایشان با پرواز هوایی از کشور خارج کرده بودند تا در فرودگاه مالزی به یک مرد تحویل دهند و در قبال حمل موادمخدر نیز قرار بوده، صاحب آژانس هزینه سفر و اقامت 2 هفته‌ای آنها را تامین کند و علاوه بر آن مبلغی پول به هر دویشان بپردازد، اما آنها دستگیر و از 2 ماه پیش در زندان مالزی به سر می‌برند.
با مشخص شدن این موضوع، بازپرس پرونده طی مکاتبه‌ای با پلیس بین‌المللی خواست با توجه به قانون استرداد مجرمان، دو دختر زندانی را به ایران منتقل کنند تا محاکمه شوند.
بنا بر این گزارش، جستجو برای دستگیری صاحب آژانس مسافرتی که با اغفال دو دختر ایرانی، آنها را در دام قاچاقچیان گرفتار کرده بود، ادامه دارد.

 

تجاوز 2 مرد شرور به یک دختر معلول
روزنامه جام‌جم نوشت: 2 شرور سابقه‌دار با ربودن یک دختر جوان معلول ذهنی و انتقال وی به خانه‌ای در شهرقدس (قلعه حسن‌خان) در حومه تهران، او را مورد آزار و اذیت قرار دادند اما ماموران پلیس موفق شدند آنها را دستگیر کنند.
اوایل هفته گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی ملارد از گم‌شدن دختر جوانش خبر داد و برای یافتن او از ماموران تقاضای کمک کرد.
ماموران در تحقیق از شاکی متوجه شدند دختر وی یک بیمار کم‌توان ذهنی بوده و روز حادثه برای ملاقات با یکی از دختران همسایه از خانه خارج شده و دیگر باز نگشته است.
با تشکیل پرونده قضایی در این زمینه و آغاز تحقیقات، دوباره شاکی در پلیس آگاهی حضور یافت و از پیدا شدن دختر جوانش خبر داد. وی گفت دخترم در دام شیطانی 2 مرد گرفتار شده است. مردی غریبه در تماس تلفنی با خانه‌مان خبر داد که دخترم در بیمارستان بستری است و با حضور در مرکز درمانی و گفت‌وگو با پزشک معالج متوجه شدم دخترم مورد آزار و اذیت قرار گرفته و مردی رهگذر وی را در حالی که در جاده شهرقدس (قلعه حسن‌خان) سرگردان بوده نجات داده است.
با اطلاعات به دست آمده از شاکی ماموران در بیمارستان حضور یافتند و در تحقیق از دختر کم‌توان ذهنی متوجه شدند وی در خیابان از سوی 2 مرد که سرنشینان یک خودروی پراید بوده‌اند ربوده شده و با انتقال به خانه‌ای مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.
به این ترتیب جستجوها برای دستگیری 2 مرد شرور آغاز شد. در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت چند روز پیش ماموران به سرنشینان یک خودروی پراید که در محل ربوده شدن دختر جوان تردد می‌کرد، ظنین شدند. با بررسی از خودروی آنها معلوم شد مشخصات آن با خودروی 2 شرور تحت تعقیب پلیس مطابقت دارد.
با احتمال این‌که سرنشینان خودرو همان 2 مرد آزارگر هستند، خودرو توقیف و بازجویی از آنها توسط پلیس آگاهی ملارد آغاز شد. در حالی که مردان جوان ادعا می‌کردند با دختر جوان آشنایی ندارند و وی به دروغ از آنها شکایت کرده است، ماموران به بررسی از سامانه پلیس پرداختند و متوجه شدند 2 متهم چندین بار به اتهام زورگیری، مزاحمت برای نوامیس و شرارت دستگیر شده‌اند و هر بار پس از پایان محکومیت دوباره فعالیت‌های مجرمانه‌شان را ادامه داده‌اند. بنابراین ماموران از دختر کم‌توان ذهنی خواستند در مواجهه حضوری با 2 متهم بازداشت‌شده قرار بگیرد که او با دیدن مردان شرور وحشت کرد و با انگشت آنها را به ماموران نشان داد. با مشخص شدن این موضوع متهمان بار دیگر بازجویی شدند و عاقبت به ربودن و آزار و اذیت دختر معلول اعتراف کردند.
بنابر این گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند و پرونده آنها برای این‌که محل وقوع جرم در شهرقدس ـ قلعه حسن‌خان ـ رخ داده بود با صدور عدم صلاحیت رسیدگی به دادگستری شهرقدس ارسال شد.
56282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    2 3
    شرور آدم ربا وتجاوز اعدام باید گردند.
  • بدون نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    2 2
    خانم محترمه شما جناب ...وجناب .......و... داشتیدپس خدا به دادمن و امسال من برسدکه4 سال است حتی پرونده ام ثبت رایانه نشدهو اجازه ملاقاتهم بارئیس محترم قوه هم نمیدهندامان ازدست اینروزگار
  • بدون نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    2 4
    فقط اعدام
  • بدون نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    5 0
    با اين همه جنايت و تجاوز هر روز در صداو سيما از آمار رو به رشد جنايت در آمريكا گزارش تهيه ميشود ولي از مملكت خودمان بنابه دلايلي بي خبريم
  • fafa DE ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    4 3
    همه چی داغوووووووون ماچقد بدبختیم!!
  • هموطن DE ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    3 3
    گور بابای سازمان ملل و هر سازمان دیگر .کسانی که به ناموس مردم دست درازی می کنند باید به اشد مجازات یعنی اعدام شوند.
  • بدون نام TW ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    2 6
    بابا اینها کار ایادی امریکا و اسرایله
  • داریوش IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    2 6
    اگه اعدام تو سرزمینمون نباشه مطمئن باشید سنگ روی سنگ بند نمیشه...باید تمام متجاوزین به نوامیس مردم اعدام بشن...
  • محمد IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    3 4
    فقط اعدام کنید . همه شان را اعدام کنید .حیوان های کثافت پست
  • بدون نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    1 4
    بایدجریان دادرسی کوتاه وسریع باشه تااعدام کردنشون باعث درس عبرت بشه
  • قشم IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    3 4
    باید مثل عربستان در ملاء عام گردن زده بشن تا این فسادها از این مملکت بره.
  • بدون نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    3 2
    باید به ریشه وعلت این اعمال توجه کرد مطئن باشید تازمانی که محدودیت باشد این اتفاقات خواهد افتاد در کنار........ لازم است.
  • حمید IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    3 5
    اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام اعدام ...
  • اقاي كارشناس IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    3 3
    بديدشون به فك وفاميل بن لادن تاتربيتشون كنن
  • مصطفی IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    9 1
    چرا همش اعدام؟ چرا ریشه یابی نکیم موضوع رو؟ چرا نسبت چنین جرم هایی در گذشته کم بوده و... به نظر من فقر ، بیکاری ، بدبختی ، . . . . بیخیالی مسئولانی که هر روز فقط به فکر ارتقای جایگاهشون هستن و مهم نبودن اوضاع مردم هستش