«حفره‌ها، لب بر تیغ، یوسف آباد خیابان سی و سوم»، «بادبادک باز، معجزه انرژی انگشتان در شفابخشی»، «املت دسته دار، بابانظر، شاه بی‌شین» و «هنر مقدس و مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی» از جمله پرفروش‌های بازار کتاب در هفته گذشته بودند.

لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های هفته دوم تیرماه سال 90 در پایتخت، در گفتگوی خبرنگار خبرآنلاین با چند ناشر برگزیده، مشخص شد. هموطنان تهرانی می‌توانند برای تهیه این کتاب‌ها با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب‌ها را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

بنابراین گزارش، چهارمین مجموعه شعر گروس عبدالملکیان با عنوان «حفره‌ها» با قیمت ۲۴۰۰ تومان که شامل ۲۷ شعر در قالب سپید است و رمان «لب بر تیغ» نوشته حسین سناپور با قیمت ۴ هزار تومان رتبه‌های اول و دوم لیست پرفروش‌های نشر چشمه را به خود اختصاص داده است.

درباره رمان: تازه‌ترین رمان حسین سناپور داستانی خطی و ماجرامحور دارد. اتفاق‌های رمان از زبان آدم‌های مختلف روایت می‌شود و نویسنده در روایت‌ها از نثری خواندنی و تصویری استفاده کرده است. داستان درباره سمانه دختری است که با پدر و نامادری جوانش زندگی می‌کند و گروهی می‌خواهند (به دلایلی) او را بربایند اما پسر موتورسواری که همیشه سر راه سمانه سبز می‌شود او را به قیمت کشتن دو نفر از ربایندگان نجات می‌دهدو...

رمان «شب ممکن» نوشته محمدحسن شهسواری با قیمت ۳۶۰۰ تومان رتبه سوم این لست را کسب کرده که به چاپ چهارم نیز رسیده است. در این اثر نویسنده سعی می‌کند زندگی عده‌ای از هنرمندان، ژورنالیست‌ها، فیلم‌نامه‌نویسان و... را به تصویر بکشد. «یوسف‌آباد، خیابان سی‌ و سوم» سینا دادخواه نیز برای هفتمین بار در ۱۱۴ صفحه با قیمت ۲۵۰۰ تومان منتشر شده تا در رتبه چهارم لیست پرمخاطب‌ترین‌های این ناشر در هفته دوم تیرماه قرار بگیرد.

هزار خورشید تابان

بنابراین گزارش رمان «هزار خورشید تابان» نوشته خالد حسینی با ترجمه پریسا سلیمانی‌زاده که برای ششمین بار با قیمت ۶۹۰۰ تومان منتشر شده در صدر لیست پرفروش‌های انتشارات «مروارید» است.

درباره رمان: هزار خورشید تابان، درباره دو زن به نام مریم و لیلا است. مریم دختر نامشروع یک بازرگان افغانی است که تا ۱۵ سالگی به همراه مادر، جدا از پدرش زندگی می‌کند، مرگ مادر باعث می‌شود که پدرش وادار شود، مدتی کوتاه او را در جمع خانواده‌ واقعی خود بپذیرد، ولی در ‌‌نهایت پدر مجبور می‌شود که برای حفظ آبرو، دختر را به ازدواج یک مرد مسن و خشن اهل کابل دربیاورد. لیلا اما دختری کاملا متفاوت است، او دختر باهوش یک روشنفکر افغانی است. دست سرنوشت باعث می‌شود که این دو زن با هم هم‌خانه شوند، روابط خصمانه‌ ابتدایی آن‌ها در طول داستان مبدل به رابطه‌ای دوستانه می‌شود که در انت‌ها بیشتر شبیه رابطه یک مادر و دختر می‌نماید. نویسنده در طی روایت داستان، مروری بر حوادث و رخدادهای سیاسی افغانستان دارد و «حکایت افغانستان» را در یک بازه‌ زمانی ۴۵ ساله؛ از زمان کودتای سال ۱۹۷۳ علیه ظاهرشاه تا افغانستان بعد از ۱۱ سپتامبر روایت می‌کند؛ ورود روس‌ها، جنگ‌های مجاهدین با آن‌ها، عقب‌نشینی نیروهای روسی، درگیری قوم و قبیله‌ای در افغانستان و رنج‌های بی‌شمار مردم این کشور، به قدرت رسیدن طالبان، حادثه ۱۱ سپتامبر و پس از آن...

همچنین «بادبادک باز» خالد حسینی با قیمت ۴۹۰۰ تومان و «کارت پستال» روح انگیز شریفیان با قیمت 4200 تومان رتبه‌های دوم و سوم لیست پرفروش‌های انتشارات مروارید را به خود اختصاص داده‌اند.

درباره رمان: کارت پستال، داستان دختری به نام پروانه است که از شانزده سالگی به شکل ناخواسته با اصرار پدر خانواده به انگلستان تبعید می‌شود. در آنجا تحصیل می‌کند و ثمره زندگی زناشوییش هم که در آنجا صورت می‌گیرد، چهار فرزند است. و داستان حول این فرزندان و مادر می‌چرخد. کتاب داستان یاد آوری یک زندگی برای خود است. خودی که یک زن است و بعد از سال‌ها به خانه قدیمی و بی‌نامی -در‌‌ همان انگلستان- بر می‌گردد که آن رابفروشد. یا نفروشد.

«معجزه انرژی انگشتان در شفابخشی» نوشته میلدر دکار‌تر با ترجمه طلا میر هادی‌زاده با قیمت ۶۹۰۰ تومان برای پانزدهمین بار از سوی انتشارات مروارید روانه بازار نشر شده که در کنار چهارمین دفتر شعر اکبر اکسیر به نام «ملخ‌های حاصلخیز» با قیمت ۲۱۰۰ تومان رتبه‌های بعدی لیست این ناشر را تشکیل می‌دهد.

بنا بر گزارش خبرآنلاین، مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس یکی از کتابهای نشر ماهی است که در هفته گذشته نسبت به سایر کتابهای این انتشاراتی فروش قابل توجهی داشته و ناشر از آن به عنوان تنها کتاب پرفروش خود یاد می‌کند.

درباره رمان: مجموعه ماجراهای بچه‌های بد شانس A Series of Unfortunate Events، زندگی‌نامه چند بچه بد شانس است به اسامی ویولت، کلاوس و سانی بودله که پدر و مادرشان در آتش سوزی وحشتناکی می‌میرند و قاتل خطرناکی به اسم کنت الاف قصد دارد ثروت آن‌ها را بالا بکشد. تمام این تعقیب و گریز‌ها در سیزده کتاب گنجانده شده به نام‌های: شروع ناگوار، سالن خزندگان، پنجره بزرگ، گارگاه مصیب بار، مدرسه سختگیر، آسانسور قلابی، دهکده‌ شوم، بیمارستان خطرناک، سیرک مرگبار، آبشار یخزده، غار غم‌انگیز، خطر ماقبل آخر و پایان. این مجموعه با ترجمه نسرین پاشایی، رضا دهقان، زهرا زرکش و مجبوبه مهاجری از سوی نشر ماهی منتشر شده که قیمت کل این مجموعه ۳۳۷۰۰ تومان است.

 من او

انتشارات سوره مهر چاپ دوم کتاب «کنترپوان» نوشته لوییجی کروبینی با ترجمه محسن الهامیان درباره آموزش آهنگ سازی را با قیمت ۴۵۰۰ تومان منتشر کرده که در لیست پرفروش‌های هفته گذشته این انتشاراتی جای دارد.

رمان «من او» رضا امیرخانی نیز با قیمت ۴۵۰۰ تومان همچنان مخاطب خود را دارد و در رتبه بعدی فروش هفتگی سوره مهر قرار گرفته است.

درباره رمان: من او، مربوط به زندگى فردى به نام على فتاح است. راوى، قهرمان داستان هم هست و ماجراهاى زندگى خود را، از کودکى تا مرگ، روایت مى‏کند. على فتاح فرزند یک تاجر ثروتمند است و در جنوب شهر زندگى مى‏کند. در کودکى، پدر خود را از دست مى‏دهد وتحت نظر پدر بزرگش بزرگ مى‏شود. در نوجوانى به مهتاب، همبازى دوره کودکى خود، دل مى‏بندد. ولى این علاقه به ازدواج‏ نمى‏انجامد.

کتاب «دا؛ خاطرات سیده زهرا حسینی» با قیمت 11هزار تومان و «املت دسته‌دار» مجموعه شعر طنز، ناصر فیض با قیمت ۲۵۰۰ تومان در رتبه‌های بعدی لیست پرفروش‌های هفته گذشته انتشارات سوره مهر قرار داشت.

«بابانظر؛ خاطرات شفاهی شهید محمدحسن نظر‌نژاد» به اهتمام سید حسین بیضایی و مصطفی رحیمی با قیمت ۹۹۰۰ تومان برای بیست و چهارمین بار منتشر شده تا در کنار رمان «شاه بی‌شین» نوشته محمدکاظم مزینانی با قیمت ۵۹۰۰ تومان رتبه‌های دیگر جدول پرفروش‌های این ناشر در پایتخت را به خود اختصاص داده است.

 هنر مقدس

«هنر مقدس»، «مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی» و «بوطیقای معماری: (آفرینش در معماری)» به ترتیب جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات سروش در هفته گذشته بودند. «هنر مقدس» اثر تیتوس بوکهارت با ترجمه جلال ستاری برای چهارمین بار در ۲۱۲ صفحه با قیمت ۳۵۰۰ تومان به بازار نشر عرضه شد. بوکهارت با نوشتن کتاب هنر مقدس، نظام­های فکری و فلسفی بزرگان سه گانه (رنه گنون، فریت شووان، کومارا سوامی) را در زمینه هنر بسط داد و تفسیرهای روشنی از یافته‌های آن‌ها ارائه داد.

کتاب «مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی» اثر باقر ساروخانی با رویکردی بر مسائل جامعه‌شناسی خانواده در ۲۹۴ صفحه با قیمت ۷ هزار تومان به چاپ سیزدهم رسید. نویسنده در این کتاب سعی دارد تا به مسائل مختلف در مورد تشکیل خانواده، عوامل موثر بر آن، نظریه‌های مرتبط با آن و دگرگونی‌های که در ساخت خانواده در طول زمان بوجود می‌آید، بپردازد.

بوطیقای معماری: (آفرینش در معماری) تئوری طراحی، آنتونی سی. آنتونیادس، ترجمه احمدرضا آی درباره تئوری معماری است و به جنبه‌های مختلف قوه تخیل، تصور و خلاقیت می‌پردازد و برای علاقمندان به حوزه معماری و همه افرادی که در حوزه اندیشه و هنر در جستجوی خلق وضعیتی جدید می‌باشند، مفید است. این اثر برای پنجمین بار در ۵۸۵ صفحه، مصور سیاه و سفید و با قیمت ۷ هزار تومان به بازار نشر راه یافته است.

هموطنان تهرانی برای تهیه هر یک از این کتاب‌ها‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب‌ها را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

۲۹۱/۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =