مروری بر حوادث صبح ایران در شنبه 18 تیر 1390

داماد پدرزنش را در خواب کشت
روزنامه جام‌جم نوشت: فردی که در پی مشکلات مالی، پدرزنش را با ضربات تبر در تهران کشته بود، چند ساعت پس از جنایت دستگیر شد. متهم وقتی متوجه شد پدرزنش در غیاب اعضای خانواده به تنهایی در خانه مانده است، نیمه شب وارد خانه او شده و پس از ارتکاب جنایت، از محل گریخته بود.
بستگان مردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از وقوع جنایت در شهرک گلستان خبر دادند و دقایقی پس از این تماس ماموران با حضور در محل و مشاهده جسد، موضوع را به بازپرس جنایی خبر دادند.
با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط و تحقیقات میدانی، مشخص شد مقتول در غیاب اعضای خانواده‌اش که در مسافرت بوده‌اند، به قتل رسیده و فقط داماد خانواده به نام شهاب به این خانه رفت و آمد داشته است.
سرهنگ یارندی، رئیس اداره اجتماعی نیروی انتظامی استان تهران در این باره گفت: پس از جمع‌بندی اطلاعات مشخص شد، شهاب (داماد خانواده) به طرز مرموزی ناپدید شده است. با پیگیری‌های بعدی سرانجام این فرد در منزل یکی از بستگانش دستگیر و در تحقیقات ابتدا منکر جنایت شد. 
در ادامه بازجویی از متهم وی سرانجام زبان به اعتراف گشود و گفت: از مدتی پیش دچار مشکلات مالی شده بودم و روز حادثه وقتی وارد خانه پدر همسرم شدم، پس از دقایقی میان ما مشاجره درگرفت و نیمه‌های شب وقتی او به خواب رفت با تبر او را کشته و سپس متواری شدم. در این چند سال به شدت دچار مشکلات مالی شده بودم و با توجه به وضع مالی پدر همسرم انتظار داشتم او به من کمک کند اما درخواست های من مبنی بر کمک بی فایده بود.
در پی این اعترافات متهم با صدور قرار بازداشت موقت برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

رسیدگی ویژه به پرونده عامل جنایت در پل مدیریت تهران
روزنامه جام‌جم نوشت: عامل جنایت در پل مدیریت تهران روز گذشته در پلیس آگاهی، انگیزه‌های قتل دختر دانشجو را فاش کرد.
 متهم در تحقیقات اعتراف کرد: دانشجوی سال چهارم رشته ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی هستم و از 4 سال پیش به مقتول علاقه پیدا کردم،‌ اما او به من توجهی نداشت و سرانجام کینه او را به دل گرفتم. از چند روز پیش تصمیم به قتل مهسا (مقتول) گرفتم. روز حادثه وقتی او به اتفاق یکی از دختران دانشگاه از این محل بیرون رفتند، برای آن که شناسایی نشوم، صورتم را با پارچه پوشاندم و روی پل مدیریت پس از حمله به آنها قصد فرار داشتم که مردم مرا دستگیر کردند و با کتکی که خوردم، تحویل پلیس شدم و....
این حادثه حوالی ظهر چهارشنبه هنگامی رخ داد که 2 دختر دانشجو پس از ترک دانشگاه محل تحصیلشان در حال عبور از پل مدیریت بودند که جوان موتورسواری به آنها حمله‌ور شد.
جوان مهاجم پس از مجروح کردن یکی از دختران از ناحیه 2 دست به سوی دختر دیگر حمله کرد و با ضربات متعدد او را به قتل رساند.
با مشاهده این جنایت، مردم به یاری 2 دختر جوان شتافتند و با وجود تهدیدهای متهم، وی را دستگیر کردند. با حضور بازپرس جنایی تهران در محل، دستور بازداشت متهم و انتقال جسد به پزشکی قانونی صادر شد.
تحقیقات ادامه دارد
فریدون امیرآبادی، معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران روز گذشته در ارتباط با آخرین پیگیری‌های پرونده در دادسرای جنایی گفت: پس از وقوع حادثه، بازپرس رسولی در محل حاضر و از شاهدان تحقیق کرد و مشخص شد عامل جنایت از همکلاسی‌های مقتول بوده است. این پرونده هم‌اکنون در دادسرا در حال تحقیق است و برای قاضی تفاوتی میان پرونده‌های قتل وجود ندارد و ما سعی خواهیم کرد تا با تحقیقات کامل و بازسازی صحنه جنایت و تکمیل پرونده، آن را به دادگاه کیفری استان تهران ارسال کنیم تا متهم محاکمه و مجازات شود.
برخی سعی می‌کنند تا با اظهارات غیرمسوولانه جوسازی کنند که به آنها هشدار می‌دهیم و تاکید می‌کنیم این پرونده صرفاً یک جنایت آن هم به دلیل علاقه قاتل به مقتول بوده است و عامل قتل نیز به جرمش اعتراف کرده است و از دیگر مجروح حادثه نیز تحقیقات شده است. 
در راستای سیاست‌های قوه قضاییه چنین پرونده‌هایی که احساسات عمومی جامعه را جریحه‌دار می‌کند با دستور رئیس قوه قضاییه و دادستان تهران به صورت ویژه در دادسرا، دادگاه کیفری و دیوان‌عالی کشور رسیدگی خواهد شد.

 

کشف میراث سلجوقیان در خانه 2 قاچاقچی عتیقه
روزنامه جام‌جم نوشت: ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی تهران با کشف یک ریتون (نوعی پارچ)‌ در غرب تهران 2 نفر از قاچاقچیان میراث فرهنگی را دستگیر کردند. 
به دنبال گزارشی به ماموران پلیس پیشگیری ناجا، مستقر در یگان انتظامی میراث فرهنگی مبنی بر این‌که فردی قصد فروش یک عدد ریتون مربوط به دوران سلجوقیان را دارد، ماموران با گزارش موضوع به بازپرس شعبه 16 دادسرای صادقیه، دستور قضایی برای دستگیری متهمان را دریافت کردند.
با عزیمت ماموران به شهرک دریا، آنها با ورود به این محل 2 نفر را دستگیر و یک پارچ قدیمی را کشف کردند و در تحقیق از متهمان مشخص شد، یکی از آنها چندی پیش از دیگر متهم پرونده و همدستانش با پرداخت 52 میلیون تومان مقادیری سنگ‌های قیمتی را خریداری کرده است که هنگام فروش متوجه شده سنگ‌های خریداری شده شیشه‌های رنگ‌شده هستند.
در مرحله بعدی و با شکایت مرد خریدار، دیگر متهم پرونده قصد فروش پارچ قدیمی به وی را داشته که دستگیر شده است.
با تحقیق از 2 متهم دستگیرشده، پارچ کشف‌شده برای تشخیص اصالت تحویل کارشناسان میراث فرهنگی شده است.
یکی از متهمان که پیش از این قربانی 52 میلیون تومانی دیگر متهم پرونده شده است گفت: پیش از این در یک کارخانه تولیدی فعالیت می کردم که پس از مدتی ورشکست شدم و کسانی که با من در این کار مشارکت داشتند ، برای جبران ضررهای مالی پیشنهاد کردند ، مقداری سنگ های قیمتی خریداری کنم که پس از تهیه پول به امید آنکه این سنگ ها از ارزش بالایی برخوردار هستند آن را به تهران منتقل کردم. پس از چند روز سرانجام وقتی قصد فروش سنگ های رنگی را داشتم متوجه شدم دوستانم با فریب 52 میلیون تومان پول مرا کلاهبرداری کردند. وقتی به آنها اعتراض کردم قرار شد در مقابل این کلاهبرداری یک پارچ عتیقه را که قیمت آن را 200 میلیون تومان برآورده شده بود به من بفروشند که دستگیر شدیم.
تحقیق در این زمینه ادامه دارد.
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    2 0
    امیدوارم دیگه نگید دختر معصوم بدپوشش بوده و تقصیر خودش بوده که کشته شده!