۰ نفر
۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۴

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی کاخ گلستان با اشاره به برگزاری همایش تعزیه در این مجموعه گفت: همایش تعزیه پس از انجام مقدمات لازم و برنامه‌ریز یها، همزمان با ماه محرم به صورت ملی یا بین المللی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین مسعود شریفی مدیرمجموعه تاریخی فرهنگی کاخ سعدآباد گفت: این همایش در کاخ گلستان به علت وجود تکیه دولت و مراسم تعزیه که در آنجا برگزار می‌شد و با مخاطب 20 هزار نفری روبه‌رو بود به صورت ملی یا بین‌اللملی برگزار می‌شود.

شریفی گفت: برای صدور مجوز در سطح ملی یا بین‌المللی منتظر تصویب طرح در سازمان میراث فرهنگی هستیم که پس از تصویب، دبیرخانه این همایش دایر و فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های آن انجام خواهد شد.

وی افزود: کاخ گلستان به عنوان مجموعه‌ای تاریخی فرهنگی و نماد تاریخی پایتخت شناخته شده و آیین‌های مختلفی از گذشته تا کنون در این کاخ اجرا شده است برای همین به منظور ایجاد توسعه پایدار فرهنگی و معرفی بیشتر هنرهای مذهبی، همایش بزرگ تعزیه در این کاخ برگزار می‌شود و برای اجرای این همایش با هنرمندان، کارگردانان و فرهیختگان عرصه نمایش‌های آیینی تعزیه، گفتمان و طرح اولیه آن نیز آماده شده است.

/6262

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =