۰ نفر
۱۷ تیر ۱۳۹۰ - ۰۵:۳۸

کره جنوبی بنا به برخی آمار بالاترین نرخ خودکشی در جهان را دارد. این موضوع باعث شده دولت در برنامه ای مردم را در تابوت بخواباند تا بفمند زندگی یعنی چه!

مسئولان کره ای برای کاهش آمار خودکشی و امیدوار کردن مردم به زندگی برنامه ای تحت عنوان تجربه مرگ در شهر سئول برگزار کردند که طی آن 70 نفر برای درک بهتر زندگی و ارزش فراوان آن برای مدتی در داخل یک تابوت قرار  داده شده و درب تابوت هم بسته می شد.

این اقدام پس از سخنرانی چند تن از مجریان این برنامه صورت گرفت و به آنها گفته شد با این اقدام معنای زندگی برای آنها تغییر پیدا خواهد کرد و شانس جدیدی برای شناخت خودشان خواهد داشت.

لی میونگ هی مادر 42 ساله دو فرزند گفت که این تجربه در تابوت به او کمک کرده تا بیش از پیش خانواده اش را دوست داشته باشد و زیاد به مرگ فکر نکند: «مرگ به سراغم می آید و کاری به سن و سال ندارد پس مشغول کردن ذهن با موضوع ان کار درستی نیست و درعوض من باید خودم را آماده کنم تا در پایان راه با آرامش از این دنیا بروم.»

هایون سو 62 ساله هم که می گوید به مرور باور کرده بود می تواند ابدی باشد و مرگ تا سالها بعد به سراغش نمی آید، پس از خوابیدن در تابوت گفت: «با قرار گرفتن درب تابوت درک کردم که شاید تاریکی مطلق خیلی زودتر از انچه تصور می کند به سراغش بیاید.»

او همچنین درباره این تجربه غریب گفت: «چه خوب شد مرگ قلابی بود! به نظرم بین مرگ و زندگی تنها یک گام فاصله است اما همین یک گام تفاوت بزرگی را رقم می زند.»

رویترز /7 جولای

47281

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =