برای اولین بار نیست که اعلام می شود سن عارضه های کشنده برای ایرانیان کم شده است. این بار خبر می رسد سن سکه های مغزی در ایران، 10 سال کمتر از دنیاست.

دکتر حسین پاکدامن، رئیس انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران امروز در حاشیه چهارمین کنگره انجمن سکته‌های مغزی ایران نسبت به شیوع سکته‌های مغزی در کشور، هشدار داد. به گفته او سن ابتلا به سکته‌های مغزی در ایران 45 سال و در دیگر کشورها 55 سال است: "سکته‌های مغزی در کشورهای درحال توسعه دومین عامل مرگ‌های زودرس قابل پیشگیری است. سن شروع سکته‌های مغزی در ایران 10 سال کمتر از دیگر کشورها است، متوسط سن سکته‌های مغزی در دیگر کشورها 55 سالگی است این درحالی است که این میزان در ایران 45 سال است و این کاهش سن سکته‌های مغزی یک هشدار است."

پاکدامن، ژنتیک، پرفشاری خون، استعمال مواد دخانی، چاقی و چند مورد دیگر را از دیگر دلایل افزایش سکته های مغزی عنوان کرد و گفت: "متخصصان طی 20 سال گذشته به پیشرفت‌های چشمگیری در تشخیص و درمان سکته‌های مغزی رسیده‌اند که کاهش 50 درصدی میزان مرگ‌ و میر و عوارض آن از جمله ناتوانی عقلی و جسمی از نشانه‌های این پیشرفت است.

پیش از این در موارد بسیاری اعلام شده است که سن ابتلای ایرانیان به بیماری هایی مثل ام.اس و سرطان، عارضه ای مثل سکته قلبی کاهش داشته است. به عنوان نمونه اعلام شده که سن سکته قلبی به 35 سال رسیده است. 

4747

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    3 0
    استرس. استرس را حذف کرده اند اما متاسفانه زندگی پر از جار و جنجال و استرس است که ایرانیان را مریض کرده است.
  • بدون نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    2 0
    تغذیه خوب ، سلامت روان عالی ، هوای پاک و سالم ، امنیت روحی و روانی که دستاورد تلاش مسئولین است منجر به چنین نتایج گهر باری شده است