۰ نفر
۱۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴

مهر نوشت: مراسم اولین سال ارتحال آیت الله سیدعباس کاشانی از علمای برجسته حوزه نجف و کربلا امشب پنج شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه شهداء خیابان صفائیه در قم برگزار خواهد شد.

گفتنی است که علامه آیت الله کاشانی در سال ۱۳۰۹ همزمان با سالروز ولادت پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله متولد شد و در حوزه‌های علمیه مشهور کربلا و نجف به کسب معارف دینی پرداخت و در سن ۱۸ سالگی به درجه اجتهاد رسید.

وی در سن ۲۰ سالگی از محضر" مرحوم آیت الله سیدعلی قاضی" ،" آیت الله میلانی "و"آیت الله خویی" "آیت الله کاظمینی"و"آیت الله خطیب"و"آیت الله شیرازی" بسیاری از بزرگان آن زمان حوزه کسب فیض کرد و آخرین شاگرد آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی بود.

علامه کاشانی کتب بسیاری را به رشته تحریر در آورده است و بیش از 260 عنوان کتاب دست نویس از وی موجود است. از جمله مهم‌ترین کتاب های ایشان می توان به «المخازن» (که به علوم غریبه می پردازد) و همچنین«مصابیح الجنان» که هم اکنون در سه کشور ایران، کویت و لبنان چاپ و منتشر شده است، نام برد.

از آیت‌الله العظمی کاشانی مطالب بسیاری در ردّ وهابیت به زبان عربی منتشر شده است. آیت‌الله العظمی سیدعباس حسینی کاشانی که آخرین شاگرد آیت‌الله قاضی به شمار می‌رفت به علت بیماری در بیمارستان خاتم انبیاء در گذشت و به لقاءالله پیوست.

/6262

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    به این محکمی ننویسید آخرین شاگرد . این کنار گوشه ها پس فردا یکی میمیره بازه از شاگردان ایشون شمرده میشه. نمونه اش در خ ایران یک آیة الله 90 ساله هست که من آخوند دیده خ ایران ازش خبر نداشتم . رفتم دیدمش ایشان هم در نوجوانی خدمت مرحوم قاضی رسیده. خوبه آقای معزی که بچه اون محل هم هست از این آیة الله گزارش تهیه کنه