مرکز خبر حوزه نوشت:

همه طلاب مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) قم حافظ کل قرآن کریم هستند. مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا‌(ع) یکی از اهداف تشکیل این مدرسه را حمایت و تشویق از طلاب حافظ قرآن عنوان کرد و گفت: از جمله شرایط اختصاصی پذیرش این مدرسه، حافظ کل یا 20 جزء به بالا بودن قرآن کریم است.

وی تصریح کرد: در این مدرسه تلاش می‌کنیم تا طلاب در کنار فراگیری دروس حوزوی از حفظ قرآن خود غافل نشده، بلکه آن‌را پرورش دهند. حجت الاسلام والمسلمین سمیعیان با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن کریم یادآور شد: قرآن اصلی‌ترین منبع در علوم اسلامی می‌باشد و مراجع و بزرگان نیز اهتمام ویژه‌ای به آن داشته‌اند، لذا باید مسایل و روایات خود را به قرآن عرضه و احکام را استخراج نماییم و این امر یکی از اصلی‌ترین وظایف حوزه‌ها است که باید در کنار دروس دیگر به آن اهتمام داشته باشند.

مدیر مدرسه علی بن موسی الرضا‌(ع) تعداد طلاب در حال تحصیل این مدرسه را بالغ بر 150 نفر عنوان کرد و با اشاره به برنامه‌های آموزشی آن ابراز داشت: ایجاد فضای مناسب جهت بحث و مطالعه پویای طلاب، برگزاری امتحان هفتگی، تجهیز کتابخانه به 8 هزار کتاب و بهره‌گیری از اساتید توانمند, از جمله برنامه هایی است که جهت پیشرفت تحصیلی طلاب در نظر گرفته‌ایم.

مدرسه ای که در طول سال تعطیلی ندارد

وی در ادامه از دغدغه‌های اصلی مراجع و علما را بحث اخلاق و تهذیب عنوان کرد و گفت: اگر امروز در حوزه ها در مسئله اخلاق کوتاهی شود, خطر آفرین خواهد شد، ما نیز در همین راستا با ایجاد برنامه‌های مختلف فرهنگی و اخلاقی در صدد تقویت این امر هستیم و حتی در طول تابستان نیز که حوزه‌ها تعطیل‌اند, برنامه‌ها و دوره‌های فرهنگی و تربیتی در نظر گرفته‌ایم و در طول سال تعطیلی نداریم.
حجت الاسلام والمسلمین سمیعیان با اشاره به ویژگی های شاخص این مدرسه در تربیت طلاب حافظ قرآن کریم اذعان داشت: در راستای حفظ و تثبیت آموخته‌های قرآنی طلاب, برنامه های متفاوتی را بدون این که تداخلی در دروس حوزوی داشته باشند در نظر گرفته‌ایم و ساعت‌ خاصی را جهت فعالیت‌های قرآنی تعیین کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برای اهتمام طلاب به امر قرآن و درک بهتر مفاهیم و اهتمام به تفسیر، برنامه‌های جداگانه‌ای از جمله استفاده از اساتید توانمند و حافظ قرآن، برگزاری محافل و امتحانات قرآنی و بررسی احکام الهی از جمله معاد، امامت و ... در قرآن در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با اشاره به تاثیر طلاب حافظ قرآن، بعد از فارغ التحصیلی خاطرنشان کرد: از سال 85 تاکنون بالغ بر 150 طلبه از این مدرسه فارغ التحصیل شده و توانسته‌اند اقدامات ارزشمندی انجام دهند.
مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا (ع)، قرآن کریم را تنها منبع مشترک میان مسلمانان دانست و تصریح کرد: امروز ما می‌توانیم با توجه به قرآن کریم به عنوان زبان مشترک مسلمین پیام تشیع را به جهانیان برسانیم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =