182 اثر تاریخی و معنوی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت وگو با خبرآنلاین گفت: 372 پرونده برای بررسی به منظور ثبت در فهرست آثار ملی مطرح شده است که از این تعداد 297 پرونده مربوط به آثار تاریخی و فرهنگی و 75 پرونده مربوط به میراث معنوی بود.

مسعود علویان افزود: از 297 پرونده میراث تاریخی، 149 پرونده تایید نهایی شد، 8 پرونده تایید نشد، 117 پرونده ثبت مشروط ، 6 پرونده الحاقی شد و 6 پرونده نیز مطرح نشد.  وی در این مورد گفت: پرونده هایی که تایید نهایی شدند در فهرست آثار ملی ثبت شدند،‌ آنهایی که تایید نشدند شرایط ثبت را نداشتند، پرونده هایی که ثبت مشروط شدند برای برطرف شدن مشکلات پرونده ارجاع داده شدند و پرونده های الحاقی آنهایی بودند که می توانستند در کنار پرونده هایی که پیش از این ثبت شده اند، گنجانده شوند. وی گفت: سازمان های مردم نهاد در یونسکو در امر بررسی پرونده های ثبتی که از سوی سایر کشورها برای ثبت در فهرست آثار جهانی ارایه می شوند، بازوی اجرایی این سازمان هستند.

معاون میراث فرهنگی با بیان اینکه این موضوع تاکنون در ایران مطرح نبوده است، ابراز امیدواری کرد که با آموزش سازمان های مردم نهاد، نه تنها در سطح کشور و برای ثبت ملی آثار بلکه در مجامع بین المللی این سازمان ها بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =