علی محمد بشارتی در 300 صفحه در کتابی با عنوان «57 سال اسارت» به بررسی رخدادهای دوران پهلوی از سال 1300 تا 1357 پرداخته است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «57 سال اسارت»، تجزیه و تحلیل رخدادهای دوران پهلوی نوشته علی محمد بشارتی در 300 صفحه با قیمت 3600 تومان توسط نشر عروج وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منتشر شد. علی محمد بشارتی که خود از مبارزین قبل از انقلاب بوده و پس از انقلاب در پست های اجرایی مختلفی حضور داشته، این کتاب را به رشته تحریر در آورده است.

بشارتی، نویسنده این اثر در مقدمه کتاب آورده است: «در راستای تدوین رویدادهای دوران 57 ساله دودمان پهلوی و تحلیل آن رویدادها جلد هفتم این مجموعه تقدیم خوانندگان عزیز می شود. این مجلد حوادث پس از سقوط هویدا تا خیزش عظیم مردم تبریز در 29 بهمن ماه 1356 و در پاسداری از قیام مردم قهرمان قم در 19 دیماه 56 را در بر می گیرد. پر واضح است که بررسی همه این حوادث را پا به پای امام خمینی پیش می رویم و حوادث را از منظر آن قائد بزرگ پی می گیریم. زیرا انقلاب اسلامی بدون نام امام خمینی شروع نمی شد، شکل نمی گرفت، به پیروزی نمی رسید و جمهوری اسلامی را پدید نمی آورد.»

کتاب «57 سال اسارت» جلد هفتم از مجموعه ای است که به تحلیل رخدادها و رویدادهای دوران پهلوی پرداخته است. نویسنده در این کتاب وقایع سالهای 1300 تا 1357 را در پنج فصل بررسی کرده است. در فصل اول موضوع تاریخ سلطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است که مؤلف با ارائه اسنادی از دوره قاجارها و پهلوی تحرکات دشمنان ایران را بازگو کرده است. در فصل دوم وقایع و حوادث پس از هویدا و دولتهای بعد از او مورد بحث قرار گرفته است.

فصل سوم بیان اتفاقاتی بوده که منشاء آن شهادت حاج آقا مصطفی در نجف و پیامد آن حوادثی است که در تمام شهرهای ایران به وقوع می پیوندد و عملاً انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی می شود. فصل چهارم کتاب به موضوع حقوق بشر کارتر می پردازد که شاه به دستور کارتر آزادیهای سیاسی بیشتری را در ایران اِعمال می کند. فصل پنجم نیز به آغاز حرکت مردم قم در دیماه 1356 می پردازد و علل این حرکت مورد بحث قرار گرفته است.

هموطنان تهرانی می‌توانند برای تهیه این کتاب با شماره تلفن ۸۸۴۵۳۱۸۸ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی (‌سام) تماس و آن را در منزل یا محل کار خود تحویل بگیرند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =