وزارت علوم عنوان تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها را تغییر داد و به جایش طرح ارتقای عفاف و حجاب را جایگزین کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفته که اصطلاح "تفکیک جنسیتی"، حرف مخالفین و دشمنان نظام است، این درحالی است که برخی مراجع تقلید، وزیر علوم، معاونان و مدیران وزارت علوم و روسای چند دانشگاه صراحتا از واژه "تفکیک جنسیتی" برای ورودی های سال آینده دانشگاه ها استفاده و از آن حمایت هم کرده اند. ضمن اینکه برخی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم از همین اصطلاح "تفکیک جنسیتی" استفاده کرده اند. 

با این حال، دکتر غلامرضا خواجه سروی به ایسنا گفته است: "ما به دنبال اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها نیستیم، ضمن اینکه در اجرای طرح عفاف و حجاب به دنبال پرده‌کشی، دیوار کشیدن و اقدامات خشن و برخورد فیزیکی نیستیم."

به گفته او وزارت علوم در اجرای قانون عفاف و حجاب نگاه فرهنگی دارد: "مردم ایران و خانواده‌های دانشجویان خواهان اجرای عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها هستند و از مطالبات این خانواده‌ها است. قانون حجاب و عفاف و پوشش آن باید در دانشگاه‌ها اجرایی و از سال تحصیلی جدید این طرح به صورت جدی‌تر در دانشگاه‌ها پیگیری شود. دانشگاه‌ها باید طبق قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح عفاف و حجاب را اجرا کنند و در این راستا باید محیط دانشگاه‌ها را برای فضای معنوی و اخلاقی دانشجویان آماده کرد."

پیش از این روسای دانشگاه های شریف و مازندران اعلام کرده بوده از سال تحصیلی جدید، طرح تفکیک جنسیتی را برای ورودی های 90 اجرا می کنند. اما اکنون خواجه سروی می گوید: "روسای دانشگاه‌ها موظف به اجرای قانون عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها هستند، روسای دانشگاه‌ها باید با استفاده از ظرفیتهایی که در اختیار دارند با رویکرد ایجابی جهت اجرای این قانون برنامه ریزی کنند."

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم همچنین گفت: "قوانین عفاف و حجاب با نگاه مهندسی فرهنگی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و تصویب شده است و اجرای مستمر و تدریجی آن موجب ارتقای علم، پژوهش و فناوری در دانشگاه خواهد شد."

پیش از این از قول وزیر علوم تاکید شده بود که طرح تفکیک جنسیتی، از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و باید اجرا شود.

4747 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زنگنه IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 1
    من خودم دانشجو هستم واگر دخترها از پسرها جدا باشند بهتر است. درواقع اتفاقی نمی افتد فقط جلوی هوس بازی های یک عده گرفته می شود کسانی که با این طرح مخالفند هوس باز ودشمنان اسلام هستند.
  • به زنگنه IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    دوست من حرف زدن یاد بگیر بعد بیا اینجا!! کسایی که دنبال این طرح هستن با دیدن ناموس مردم به فکر هوس رانی میوفتن ... نگاه خودت رو کنترل کن
  • sara IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 1
    سلام منم دانشجوهستم.این طرح فقط حساسیت نسبت به جنس مخالف روبیشترمی کنه بایدآدم خودش درست رفتارکنه.
  • مهسا IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    1 0
    منم کاملا با این طرح موافقم