«صدای ساز سهراب» بر اساس نوا‌ها و آوازهای محلی ایران و نیز نگاه به برخی از آوازهای محلی چوپانان نوجوان ایران نوشته شده است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب‌ «صدای ساز سهراب» نوشته مریم صباغ‌زاده ویژه گروه سنی «ج» با تصویرگری ناهید کاظمی در ۱۶ صفحه با قیمت ۱۵۰۰ تومان از سوی انتشارات ساز و کار منتشر شد.

نویسنده این داستان را بر اساس نواهای محلی چوپانان برای نوجوانان ایرانی نوشته است. در این داستان کودکی که برای اولین بار تصمیم دارد گوسفندان را به عنوان چوپان برای چرا ببرد با حمله گرگ‌ها مواجه می‌شود و با استفاده از صدای نی خود آن‌ها را از گله دور می‌کند. این نویسنده در نگارش این داستان به برخی از آوازهای محلی چوپانان نوجوان ایران توجه داشته است.

صدای ساز سهراب

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«از امروز سهراب چوپان آبادی بود. راستی چطور او آنقدر بزرگ شده بود که می‌توانست گله‌ای را به چرا ببرد؟ چطور صاحب گله، گوسفند‌هایش رابه او سپرده بود تا از آن‌ها نگهداری کند؟ چرا صاحب گله فکر کرده بود او می‌تواند از گله‌اش مراقبت کند؟...»

«زخمه‌ها، هجرانی، مجنون، شیدایی، نامه‌های باد (درباره مقاومت لبنان)، روایات هفتگانه (در مورد زندگی جلال آل احمد)، مرا ببوس بابا، اسیر کوچک و...» از جمله آثار مریم صباغ‌زاده است.

۲۹۱/۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =