اولین دوره جشنواره ملی فرهنگی و نمایشگاه هنرمندان برجسته افغانستان با نمایش آثار 40 هنرمند مهاجر افغان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، آئین افتتاحیه اولین دوره جشنواره ملی فرهنگی و نمایشگاه هنرمندان برجسته افغانستان روز 31 خردادماه با حضور سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد، دین‌محمد مبارز راشدی معاون وزیر فرهنگ افغانستان، عبیداله عبید سفیر افغانستان در ایران، حجت‌اله ایوبی رئیس مؤسسه فرهنگی اکو و جمعی از مسئولان و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ایران و افغانستان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

این جشنواره با همت مؤسسه فرهنگی اکو و همکاری سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در ایران و در پی برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری هنرمندان مهاجر افغان در اصفهان، به صورت ملی برپا می‌شود.

همچنین نمایشگاه این جشنواره در برگیرنده آثار حدود 40 هنرمند و شخصیت فرهنگی مهاجر افغان در بخش‌های نقاشی، طراحی، طلاکوب، میناکاری، فرش‌بافی، خوشنویسی، دوخت‌های سنتی و غذاهای محلی افغانستان است.

برگزاری شب شعر و نمایش فیلم‌هایی از کشور افغانستان نیز از برنامه‌های جنبی اولین دوره جشنواره ملی فرهنگی و نمایشگاه هنرمندان برجسته افغانستان است. 

این جشنواره از سه‌شنبه 31 خرداد تا پنجم تیرماه هر روز از ساعت 10 تا 22 در فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه‌مندان است.

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =