فارس نوشت:

یک متخصص تغذیه گفت: دختران چاق بیشتر به اختلالات هورمونی دچار می‌شوند که آنها را نگران می‌کند.

حمید فرشچی امروز در نشستی که شبکه 5 سیما برگزار شد، اظهار داشت:‌ چاقی در دوران بلوغ و نوجوانی دارای عوارض زیادی است و مطالعات متعدد نشان داده که متأسفانه بیماری‌های متابولیک که در سنین جوانی و میانسالی بروز می‌کند، ریشه آن در سنین کودکی است.

وی گفت: بسیاری از دخترانی که چاق هستند، به اختلالات هورمونی مبتلا می‌شوند که نگرانی را برای آنها ایجاد می‌کند. در صورتی که سیر طبیعی افزایش وزن را در دوران بلوغ داشته باشیم، مشکلی ایجاد نمی‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: بسیاری از افرادی که کودک و نوجوانشان از افزایش وزن رنج می‌برند، در ایام مدرسه می‌گویند که وقت کودک پر است و نمی‌تواند فعالیت‌های ورزشی داشته باشد و تصور می‌کنند که کودک باید انواع تنقلات را در زمان درس خواندن مصرف کند تا دچار افت قند خون نشود.

فرشچی افزود: والدین تصور می‌کنند که اگر شیرینی در دسترس فرزندانشان نباشد، یادگیری آنها دچار مشکل می‌شود.اما باید دانست که ریشه چاقی شکمی قبل از بلوغ و در دوران بلوغ نوجوانان است.

وی بیان داشت: هر وقت صحبت از رژیم غذایی می‌شود، افراد فکر می‌کنند که محدودیت غذا باید داشته باشند و اگر رژیم بگیرند، لذت غذا خوردن را کسب نمی‌کنند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: در ایام مسافرت می‌بینیم افرادی که چاق هستند، به مصرف تنقلات بی‌ارزش رو می‌آورند و با اینکه علاقه‌ای به خوردن این مواد ندارند ولی بر حسب عادت که دوست دارند، همیشه دهانشان چیزی را بجود، از این تنقلات استفاده می‌کنند. این افراد می‌توانند از آدامس‌های بی‌قند استفاده کنند تا ولع آنها را از خوردن مواد غذایی بی‌ارزش بکاهد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =