۰ نفر
۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۲۵

مروری بر حوادث صبح ایران در چهارشنبه 18 خرداد 1390

گرفتاری صاحب دامداری با کشته شدن سارق
روزنامه جام‌جم نوشت: صاحب یک دامداری که در جریان سرقت گاو و گوسفندانش توسط 3 دزد؛ یکی از آنها را کشته بود، در شهرستان پاکدشت دستگیر شد. 
 هفته گذشته مردی در تماس با پلیس ‌آگاهی شهرستان شهریار، خود را شاهد یک جنایت معرفی، اما از حضور در اداره پلیس و ارائه اطلاعات بیشتر در این ارتباط خودداری کرد. با تشکیل پرونده‌ای در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار، تحقیقات آغاز و در بررسی مکالمه مرد غریبه معلوم شد او از یکی از زندان‌های استان تهران تماس گرفته است. بنابراین ماموران طی مکاتبه با مسوولان زندان، از آنها خواستند هویت مرد زندانی را اعلام کنند.
ردپای شاهد جنایت در زندان
نتیجه گزارش مسوولان زندان نشان داد، مرد تماس گیرنده جوانی است که از چندی پیش همراه مردی دیگر به اتهام سرقت مسلحانه از دامداری‌های شهرستان ری و حومه آن دستگیر شده و در زندان به سر می‌برد. با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و در هماهنگی قضایی با بازپرس احمدی، 2 مرد زندانی برای تحقیقات از زندان به اداره جنایی آگاهی شهریار منتقل شدند.
متهمان در بازجویی‌های پلیسی اعتراف کردند از زمستان سال گذشته از دامداری‌های شهرستان پاکدشت، شهرری و حومه آن پول و چندین راس دام سرقت کرده‌اند. در ادامه معلوم شد در جریان سرقت از یک دامداری در شریف‌آباد پاکدشت، یکی دیگر از همدستانشان به نام بهزاد با صاحب دامداری درگیر و با ضربات چاقوی وی زخمی شده است که آنها همدست مجروحشان را از آن محل خارج کرده‌اند، اما در میانه‌راه بهزاد ـ دزد زخمی ـ فوت کرده و به ناچار جسدش را در یکی از محله‌های شهرستان شهریار رها کرده‌اند.
در پی اظهارات 2 مرد سارق، ماموران در بررسی سامانه اجساد مجهول‌الهویه متوجه شدند مشخصات جسد یک مرد جوان که روز 14 بهمن سال گذشته کشف شده، با مشخصات سارق کشته شده مطابقت دارد. با مشخص شدن هویت مقتول، شناسایی عامل حادثه در دستور کار پلیس قرار گرفت و صاحب دامداری که در روستای قرمزتپه شریف‌آباد شهرستان پاکدشت زندگی می‌کرد، شناسایی شد. در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد در پی این حادثه، صاحب دامداری چند روزی بازداشت بوده، ولی با توجه به پیدا نشدن جسد سارق، آزاد شده است. به این ترتیب کارآگاهان جنایی اداره آگاهی شهریار، صاحب دامداری را دستگیر و روز گذشته به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای شهرستان شهریار منتقل کردند.
اعتراف به کشتن دزد
متهم به قتل در بازجویی، گفت: زمستان سال گذشته دزدان ناشناس چند راس از دام‌هایش را سرقت کرده و باعث مشکلات مالی برایش شده بودند. او درباره کشتن یکی از سارقان در جریان سرقت گفت: شامگاه 13 بهمن سال گذشته با شنیدن سروصداهایی از طویله، از خواب بیدار شده و به آن محل رفتم. در همین موقع 3 مرد جوان سراسیمه از طویله بیرون آمدند و با چاقو و چوبدستی مرا تهدید کرده و خواستند از آنها فاصله بگیرم.‌ با دادوفریاد از همسایه‌ها کمک می‌خواستم که مردان سارق با تهدید دوباره گفتند پدر و برادرت را گروگان گرفته‌ایم و در صورت مقاومت، آن دو را می‌کشیم که با باز کردن در طویله، صدای کمک‌خواهی پدر و برادرم را شنیدم. برای نجات جان آن دو به خانه بازگشتم و با برداشتن یک قبضه سلاح به سمت سارقان تیراندازی کردم که یکی از آنها زخمی شد و بعد هر سه متواری شدند. با فرار دزدها، پدر و برادرم را که دست و پایشان بسته بود، نجات دادم و 3 نفری همراه تعدادی از همسایه‌ها به جستجوی سارقان پرداختیم، ولی تلاش‌هایمان بی‌نتیجه ماند. به گمان این که دزد جوان را کشته‌ام، به مرکز پلیس پاکدشت مراجعه و خود را تسلیم کردم اما بعد از چند روز وقتی جسد سارق پیدا نشد، آزاد شدم.
بنابر این گزارش، متهم ـ‌ صاحب دامداری ـ با قرار قانونی بازداشت شد و در اختیار کارآگاهان جنایی آگاهی شهریار قرار گرفت تا ابعاد پنهان پرونده فاش شود.

 

 

گداها، دزدهای حرفه ای از آب درآمدند
روزنامه جام‌جم نوشت: زن و مردی که به اتهام سرقت از منازل شهروندان تهرانی تحت تعقیب پلیس بودند، با دستگیری در جنوب تهران به‌چندین فقره سرقت اعتراف کردند.
چندی پیش مردی با حضور در اداره هفدهم آگاهی تهران، گفت وقتی همراه اعضای خانواده‌اش در سفر بودند، پول و اموال خانه‌اش در شرق تهران به سرقت رفته است. در حالی که تحقیقات برای دستگیری سارق منزل شاکی آغاز شده بود، ده‌ها شهروند دیگر نیز با حضور در مرکز پلیس، شکایت‌های مشابهی ارائه کردند. ماموران با حضور در محل‌های سرقت و تحقیق از همسایه‌ها متوجه شدند، آنها یک روز پیش از سرقت‌ها، یک زن و مرد جوان را در حال پرسه زدن مقابل منازل شاکیان دیده‌اند. با چهره‌نگاری رایانه‌ای از زن و مرد غریبه معلوم شد آنها در همه محل‌های سرقت حضور داشته‌اند.
زن جوان، کیف‌قاپ حرفه‌ای بود
ماموران در بررسی سامانه پلیس متوجه شدند تصویر زن سارق با یک دزد حرفه‌ای به نام وحیده مطابقت دارد. در ادامه معلوم شد این زن 4 بار به اتهام کیف‌قاپی و سرقت از شهروندان تهرانی همراه شوهرش که او نیز دزدی سابقه‌دار بوده، دستگیر و زندانی شده و پس از گذراندن دوران محکومیتش آزاد شده اما شوهرش به خاطر محکومیت طولانی همچنان در زندان است. به این ترتیب، پاتوق‌های احتمالی زن سابقه‌دار تحت نظر گرفته شد تا این‌که اوایل این هفته ماموران اداره هفدهم آگاهی تهران اطلاع یافتند او به یک خانه اجاره‌ای در میدان راه‌آهن تهران رفت و آمد می‌کند. ماموران با هماهنگی قضایی وارد این خانه شدند و زن سابقه‌دار را همراه مردی جوان که تحت تعقیب پلیس بود، دستگیر کردند. از مخفیگاه متهمان نیز ده‌ها کیف زنانه، گوشی تلفن همراه و تعدادی لوازم خانگی و دوربین عکاسی کشف و ضبط شد.متهمان با انتقال به اداره هفدهم آگاهی تهران در بازجویی به سرقت اموال خانه‌های شهروندان تهرانی اعتراف کردند.
اعتراف دزد سابقه‌دار
زن متهم به سرقت به پلیس گفت: چندی پیش از زندان آزاد شدم و با تکدیگری هزینه زندگی‌ام را تامین می‌کردم. یک ماه پیش هنگام تکدیگری با یک پسر فراری آشنا شده و ارتباطمان شکل گرفت. در پی این آشنایی تصمیم گرفتیم از منازل مردم شرق و جنوب تهران سرقت کنیم. با شناسایی منازل و اطمینان از مسافرت اعضای خانواده، نیمه‌شب وارد منازل می‌شدیم و اشیای باارزش را سرقت می‌کردیم.

 

 

دزد کفن‌پوش با اسید به مردم حمله می‌کرد
روزنامه جام‌جم نوشت: متهم سابقه‌دار که برای سرقت و زورگیری از مردم و مغازه‌داران تهرانی،‌ با اسید آنها را می‌سوزاند، دستگیر شد و در بازجویی پلیسی به چندین فقره جرم مشابه اعتراف کرد.
چند روز پیش مردی در تماس با کلانتری 153 شهرک ولیعصر از دستگیری سارقی در مغازه همسایه‌اش خبر داد. ماموران با اعزام به محل حادثه در میدان زاهدی مشاهده کردند مردی میانسال قصد سرقت از مغازه را داشته که دستگیر شده است. در بازرسی از ساک متهم یک عدد کفن، یک بطری اسید و 2 قبضه چاقو کشف و ضبط شد. با تشکیل پرونده‌ای در این زمینه، متهم برای تحقیقات در اختیار ماموران پایگاه پنجم آگاهی تهران قرار گرفت.
ماموران ابتدا به تحقیق از صاحب مغازه ـ شاکی ـ پرداختند که وی به پلیس گفت: در مغازه‌ام بودم که متهم در حالی که کفن به تن داشت، سراسیمه وارد مغازه‌ شد و با برداشتن چند قلم کالا قصد فرار داشت که مانع او شدم. مرد سارق به مقابله با من پرداخت و پس از آن که مرا زخمی کرد، از مغازه‌ بیرون رفت اما همسایه‌ها وی را دستگیر کردند. به این ترتیب متهم مورد بازجویی قرار گرفت و به تناقض‌گویی پرداخت.
متهم، سارق حرفه‌ای بود
ماموران که احتمال می‌دادند متهم فردی سابقه‌دار است، به بررسی سامانه پلیس پرداختند که مشخص شد او سابقه‌دار بوده و چند بار به اتهام سرقت و زورگیری دستگیر شده است. در حالی که تحقیقات ادامه داشت، ‌مردی که از ناحیه هر دو دست دچار سوختگی شده بود، به پایگاه پنجم آگاهی تهران مراجعه و از متهم شکایت کرد. شاکی به پلیس گفت: 6 خرداد همراه دوستانم در یکی از بوستان‌های شهرک ولیعصر تهران بودیم که مردی کفن‌پوش با چاقو به ما حمله‌ور شد و با تهدید خواست پول و گوشی تلفن همراه خود را به او تحویل بدهیم که در مقابل خواسته‌اش مقاومت کردیم. مرد سارق با پرتاب یک بطری به سمتم متواری شد که در همین موقع در ناحیه دست‌ها و گردنم احساس سوزش شدیدی کردم که 2 دوستم بلافاصله مرا به بیمارستان منتقل کردند و پزشک بیمارستان نظر داد بخشی از گردنم و دست‌هایم با اسید سوخته است.به این ترتیب روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.
متهم در مرحله دیگر از بازجویی وقتی در مواجهه حضوری با 2 شاکی پرونده قرار گرفت ناچار به سرقت و زورگیری با پاشیدن اسید به مالباختگان اعتراف کرد. متهم به پلیس گفت: چند روز پیش از حادثه مغازه‌های منطقه شهرک ولیعصر تهران را زیر نظرمی‌گرفتم و در فرصت مناسب با به تن کردن کفن وارد مغازه‌ها شده و اموال موجود را سرقت می‌کردم.
متهم اکنون با قرار قانونی از سوی بازپرس قیصری، رئیس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران در بازداشت به سر می‌برد. افرادی که در دام این سارق اسیدپاش گرفتار شده‌اند، می‌توانند برای شکایت از او به دادسرای جنایی یا پایگاه پنجم آگاهی تهران مراجعه کنند.
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    خدا هیچ بنی بشری را سمت دادسرا و آگاهی نکشونه، چه متهم باشی چه شاکی، اول بازداشت. اولین فکری که به ذهن بازپرسان محترم می رسد و اصلا فکر نمی کنند. انگار نمی دونند که دنیا دارالمکافاته
  • gimbo IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    1 0
    از این پس برای آقایون دزد فرش قرمز پهن میکنیم و از گل کوچکتر هم بهشون نمیگیم هر چی هم خواستن ببرن چه ایرادی داره