۰ نفر
۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۳:۵۸

مروری بر حوادث صبح ایران در دوشنبه 16 خرداد 1390

جنایت دزدها هنگام تقسیم اموال دزدی
روزنامه جام‌جم نوشت: 4 سارق هنگام تقسیم اموال دزدی در شرق تهران با یکدیگر درگیر و با قتل یکی از همدستانشان، متواری شدند. دزدها وقتی دیدند جوان 20 ساله‌ای که پول‌های دزدی از کارت‌های اعتباری را که به حسابش واریز شده، به همدستانش پرداخت نمی‌کند، او را به قتل رساندند.
رسیدگی به این پرونده شامگاه 13 خرداد هنگامی در دستور کار ماموران قرار گرفت که فردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از کشته شدن جوان 20 ساله‌ای در منزل همسایه‌اش خبر داد. ماموران کلانتری 132 نبرد با حضور در محل حادثه در شرق تهران و مشاهده جسد جوانی که در منزل یکی از دوستانش به قتل رسیده بود، بازپرس محمد شهریاری را در جریان قرار دادند. با صدور دستور قضایی در این ارتباط و حضور بازپرس ویژه قتل تهران مشخص شد این جنایت به دلیل اختلاف 4 سارق بر سر تقسیم اموال دزدی رخ داده و 3 سارق پس از بستن دست و پای جوان 20 ساله، با روسری او را خفه کرده‌اند. در بازرسی از این خانه نیز مقادیری اموال مسروقه از جمله سیم کارت، شارژ تلفن، چند کارت عابربانک و... کشف و در تحقیقات اولیه با شناسایی صاحبان حساب‌های بانکی معلوم شد اموال آنها از سوی 4 سارق سرقت شده است.
با دستور قضایی مبنی بر انتقال جسد به پزشکی قانونی، پرونده در دستور کار ماموران قرار گرفت و جستجو برای دستگیری سارقان فراری آغاز شد. یک روز پس از وقوع جنایت، ماموران 3 سارق فراری را دستگیر و با انتقال به پلیس آگاهی، تحقیق از آنها را آغاز کردند.
یکی از سارقان به نام نریمان در اعترافات خود گفت: از چندی پیش، من و 3 نفر از دوستانم که هم‌محلی هستیم، یک باند سرقت تشکیل داده بودیم و پس از سرقت در برخی مواقع با به‌دست آوردن رمز عابربانک‌ها، اینترنتی خرید می‌کردیم گاهی اوقات نیز پول‌ها را به حساب یکی از همدستانمان (مقتول)‌ واریز می‌کردیم و او نیز پول‌های دزدی را به صورت مساوی میان ما تقسیم می‌کرد. پس از چند فقره سرقت کارت اعتباری، متوجه شدیم دوستمان (مقتول)‌ حاضر به پرداخت سهم ما نیست. به همین دلیل او را در غیاب والدینم به خانه کشانده و پس از درگیری، به قتل رسانده و متواری شدیم.
در پی این اعترافات، 2 همدست دیگر متهم نیز به جرمشان اعتراف کردند و بازپرس شهریاری پس از بازجویی و تحقیق مقدماتی از سارقان، دستور بازداشت موقت آنها را صادر کرد. متهمان برای ادامه تحقیقات و بازسازی صحنه جنایت در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.
بنابراین گزارش، ماموران پلیس آگاهی با توجه به کشف اسناد و مدارک دزدی از محل جنایت، تحقیقات خود را برای شناسایی صاحبان مدارک آغاز کرده‌اند. یک مقام آگاه در این‌باره گفت: متهمان تاکنون علاوه بر قتل همدستشان، به ده‌ها فقره سرقت با روش کیف‌قاپی و زورگیری اعتراف کرده‌اند که در حال حاضر با دستور قضایی تحقیق درباره سوابق آنها آغاز شده است.

 

 

اورژانس نیامد، کودک یکساله جان باخت
روزنامه جام‌جم نوشت: کودک یکساله‌ای که در امامزاده داوود دچار تشنج شده بود، به علت نرسیدن اورژانس‌ جان باخت و بازپرس ویژه قتل تهران، دستور احضار مسوولان اورژانس و خانه بهداشت را صادر کرد.
 به دنبال تشنج دختربچه یکساله‌ای در منطقه امامزاده داوود، والدین این کودک از ماموران اورژانس درخواست کمک کردند و زمانی که غیبت آنها طولانی شد، ماموران کلانتری 143 نیز در تماس‌های متعدد خواستار اعزام ماموران اورژانس به محل برای نجات این کودک شدند؛ اما به دلیل نرسیدن اورژانس به محل، این کودک پس از چند ساعت جان باخت.
در پی گزارش حادثه به بازپرس جنایی، وی دستور قضایی را صادر کرد و مشخص شد خانه بهداشت منطقه فاقد پزشک بوده است. با گزارش اولیه ماموران کلانتری، بازپرس ویژه قتل تهران دستور احضار مسوولان اورژانس منطقه و خانه بهداشت را به دادسرا صادر کرد. بررسی‌های مقدماتی مشخص کرد به دلیل ترافیک و شلوغی مسیر، امکان حضور خودروی اورژانس در محل وجود نداشته است که بازپرس جنایی تصریح کرد باید برای نجات کودک، بالگرد به منطقه اعزام می‌شد.

 

 انتقام خواستگار به آدم‌ربایی ختم شد
روزنامه جام‌جم نوشت: جوان خواستگار پس از شنیدن پاسخ منفی از دختر مورد علاقه‌اش به قصد انتقام‌گیری، پسر 5 ساله یکی از اقوام آن خانواده را ربود.
اوایل هفته گذشته مردی با حضور در اداره آگاهی شهرستان جوین استان خراسان رضوی از ربوده شدن پسر 5 ساله‌اش خبر داد و برای نجات او تقاضای کمک کرد. شاکی به پلیس گفت: جوانی به خواستگاری دختر یکی از اقوامم آمد و من به خواست خانواده عروس، درباره مرد جوان تحقیق کردم و متوجه شدم جوان خواستگار بیکار بوده و وضعیت زندگی خوبی ندارد. آنها نیز طبق اطلاعات به دست آمده، به مرد خواستگار پاسخ منفی دادند. مرد جوان نیز از من کینه به دل گرفت و در تماس تلفنی مرا به مرگ تهدید کرد. روز حادثه پسرم برای بازی با دوستانش از خانه خارج شد ولی بازنگشت. در جستجوی فرزندم بودیم که همان خواستگار کینه‌جو در تماس تلفنی ادعا کرد پسرم را ربوده و وقتی او را آزاد می‌کند که مقدمات ازدواجش با دختر مورد علاقه‌اش فراهم شود.
با تشکیل پرونده‌ای در این زمینه و آغاز تحقیقات، جوان خواستگار به اتهام کودک‌ربایی تحت تعقیب قرار گرفت و مشخص شد متهم فراری گروگان خود را در مشهد رها کرده است. تلاش برای دستگیری متهم ادامه دارد.
17282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    بچه ی یک ساله را بردند امامزاده داوود چه کار خوب شاید به دلیل فشار بالای هوا در ارتفاع دچار این حالت شده است این چیزی است که خیلی ها نمی دانند متاسفانه ندانسته کهنسالان و کودکان را به ارتفاع بالای هزار پا می برند بی آن که بدانند ممکن است دچار چنین حالتی شوند. بد نیست که آموزش طبیعت گردی به مردم ما داده شود تا خیال نکنند هر جا که ماشین می کشد و می برد باید رفت.
  • بدون نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    طرف تیکه تیکه هم بشه بالگرد نمی فرستن اینا فقط ماله تو فیلم هاست
  • بدون نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    میشه بگید کدوم اورزانس بالگرد داره؟
  • بدون نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    آقا یا خانم بدون نام عوض درس طبعت گردی به دیگران یکم حس نوع دوستی ونذاشتن سرپوش رو کار اشتباه رو یاد بگیر .... دکتر خوب
  • بدون نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    1 0
    آقا یا خانم حساس و نوع دوست مهربان عرض بنده اصلا ربطی به عدم نوع دوستی ندارد خوب است بدانید که قبل از اورژانس و کمک های امدادی این خود ما هستیم که مسوول جان خودمان هستیم آغا بر می دارد چهار ترکه روی موتور تا چالوس می رود دلش هم خوش است که پلیس را رد کرده است بعد تصادف می کند آن وقت حس نوع دوستی ما گل می کند که چرا نیروهای امداد نیامد یا می رود توی یک رودخانه وحشی شنا بدون تسلط بر امر شناگری غرق می شود ان وقت ...
  • مبینا MX ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 1
    هوا فشار نداره دما داره اقا یا خانم بدون نام که گفتی نمیدونن میبرن امامزاده داوود بچه رو نمیدونن هوا فشار داره