۲ نفر
۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۲

این تصاویر به همراه متن گزارش مشاهده یوفو در آسمان بوشهر طی روزهای اخیر از طریق ای‌میل منتشر شده است. نظر شما چیست، آیا تصاویر واقعی است یا صرفا ابزاری است برای سرکار گذاشتن کاربران اینترنتی؟

چند روز پیش، دوستی این مطلب و فیلم را برایم ای‌میل کرد. از آن ای‌میل‌هایی بود که بعد از چند دست چرخیدن در اینترنت به من می‌رسید و نخستین تاریخ ارسال هم به 6 می 2011 / 16 اردیبهشت 1390 برمی‌گشت که لزوما هیچ ارتباطی به زمان مشاهده و ثبت این فیلم ندارد. 

«مدتی از پدیدار شدن تعدادی شئ پرنده در آسمان ایران میگذرد. همان پرنده هایی که در غروب بعد از ظهرها و ساعات ابتدایی روز بارها و بارها توسط افراد گوناگون در آسمان استان فارس - کرمان - راین - دارستان بم -شهداد-سیرچ- رودان - میناب دیده شده و بعضا فیلم برداری شده است. اما این بار در آسمان بوشهر بعد از ظهر یک روز دهها پرنده رویت شد .گرچه در ابتدا مقامات استانی و شهرستانی بوشهر انرا منتسب به امریکاییها دانستند. ولی بعد از گذشت 3 روز که موضوع از طریق دیپلماسی ایران مطرح شده بود و این اقدام نیرویهای بیگانه در خلیج فارس را که احتمالا برای فیلم برداری از تاسیسات هسته ای بوشهر درحال پرواز بودند را محکوم کردند در یک پیام عجیب و ناباورانه آمریکاییها این موضوع را انکار کردند و معلوم گردید که سربازان امریکایی خصوصا سرهنک جان کروزدارز طی اطلاعیه ای محرمانه به پنتاگون از رسد کردن تعدادی شی پرنده که تنها با چشم غیر مسلح میتوان انها را در زمانیکه در فاصله حداکثر 50تا100 پایی (16.5 تا 33 متری) از زمین پرواز میکنند رویت کرد. و هیچ اثری از آنها روی صفحات رادار و ابرگیرنده های ناوهای امریکایی که پرواز یک پشه را در فاصله چندصد مایلی (هر مایل 1.6 کیلومتر است) میتوانند حس کنند ، دیده نشده است. درحال حاضر گروهی از دانشمندان اروپایی و امریکایی به سرپرستی پروفسور دیوید ساجکالاتران در هرمزگان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس مشغول بررسی و مطالعه میباشند».

 

 

 

 

 

«احتمال داده میشود این اشیاء پرنده از سوی سیاره ای بیگانه به زمین نزدیک شده و از جاندارن روی زمین نیز نمونه برداری کرده اند . زیرا در هر منطقه که این اشیاء رویت شده اند گزارش مفقود شدن حیوانات محلی و حتی فردی (مردی روستایی 16 ساله) توسط پلیس ایران به ثبت رسیده است.. و ویدئو کلیپ پیوست توسط یکنفر از اهالی همان روستای بوشهر بوسیله موبایل گرفته شده است. اما هنوز از کانالهای رسمی این موضوع افشا نشده است. افرادی که این اشیاء را دیده اند کفته اند در زمان پرواز هیچ گونه صدایی جز صدای شبیه به صدای فن روشن یا پنکه روشن حس نمیشود و تنها نور چند چراغ و نور چشمک زن سبز و قرمز و میله هایی به شکل آنتن در جهت بالا و افق این وسایل دیده میشود .و در زمان احساس خطر به سوی بیابان و نزدیکی زمین حرکت کرده و ناپدید میشوند به گزارش یک نفر از افراد پلیس مرزی گزارشی محرمانه از عدم نزدیک شدن و حتی شلیک به این اشیاء از سوی استانداری و فرماندهی نیروی انتظامی کرمان به پلیس پاسگاههای برون شهری و مرزی صادر شده است . این کلیپ زیبا به ایمیل attach شده است، لطفا دانلود فرمایید. فایل این کلیپ هم به صورت WMV قرار داده شده است و هم برای دوستانی که در محیط های اداری از اینترنت استفاده می کنند به صورت ZIP قرار داده شده تا این دوستان هم امکان دانلود داشته باشند ».

از اشتباهات املایی و ویرایشی متعدد این متن که بگذریم، دیگر بخش‌های آن شبیه دیگر گزارش‌هایی است که از مشاهده اجرام پرنده ناشناس در سراسر زمین ارسال می‌شود. اما ابهامات، تناقض‌گویی‌ها و اشتباهات متعدد درون متن مانند مشخص نبودن زمان و مکان تهیه این فیلم، مشاهده یوفو در بوشهر و دستور نیروی انتظامی در کرمان، اطلاع از گفتگوهای محرمانه فرماندهان نظامی آمریکایی، حضور گروهی از دانشمندان غربی در هرمزگان و بی‌خبری رسانه‌های داخلی، نام بردن از افرادی که وجود خارجی ندارند (سرهنگ جان کروزدارز، فرمانده ناو آمریکایی و پروفسور دیوید ساجکالاتران که لابد استاد تمام دانشگاهی در جایی از دنیا هست) توانمندی ابزارهای اشکارسازی ناو آمریکایی که پشه‌ای را از فاصله چند صد کیلومتری تشخیص می‌دهند (از آن دروغ‌های شاخ‌دار) نشان از یک چیز دارد: حتی یک کلمه از این متن را باور نکنید!

اما غرض اصلی از نوشتن این مطلب، فقط ارایه یک توضیح در مورد فیلم بود. تاکنون هر گزارش، فیلم یا عکسی که از مشاهده اجرام پرنده ناشناس (یوفو) ارایه می‌شد، جرم نورانی محوی را نشان می‌داد که بی‌صدا حرکت می‌کند و آن‌قدر سریع جابجا می‌شود که در چشم‌برهم‌زدنی از نظرها ناپدید می‌شود. شکل این اجرام هم بسیار عجیب و غریب بود و هیچ چیزشان به فناوری زمینی نمی‌رفت. اما آن چیزی که در این فیلم دیده می‌شود، (البته اگر صحت این فیلم را بپذیریم که بررسی آن برعهده کارشناسان رسانه‌های تصویری است) به وضوح فناوری زمینی است. هم شکل فضاپیما و فناوری پرواز متفاوت با گزارش‌های پیشین است و هم الگوی طراحی و شیوه پرواز آنها با هواپیماهای عمودپرواز پیشرفته و روبات‌های کوچک پرنده‌ای که به‌عنوان پروژه‌های دانشجویی در دانشگاه‌های برتر جهان مانند ام.آی.تی ساخته می‌شود، تطابق دارد.

به عبارت دیگر، در میان تصاویر، فیلم‌ها و گزارش‌هایی که تاکنون از اجرام پرنده ناشناس دیده‌ام (غیر از آنهایی که مربوط به پدیده‌ای طبیعی بوده و به اشتباه یوفو گزارش شده) این باورپذیرترین جسم پرنده‌ای بوده که تاکنون دیده‌ام، به‌این دلیل که آن را ساخته دست بشر می‌دانم.

آیا نمونه‌های دیگری از مشاهده این اجرام در کشورمان سراغ دارید؟ آیا فکر می‌کنید این تصاویر واقعی است و موجودات فرازمینی به سراغ ما آمده‌اند، یا اینها فناوری‌های جدید کشورهای پیشرفته است؟ نظرات خود را برای بنده بفرستید تا بحث کنیم!

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 46
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali US ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    5 1
    in film ra 3 saal pish dar youtube didam , migoftan dar berezil boode ast!
  • اراک IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    12 4
    این ویدئو سه سال پیش در مورد هاییتی منتشر شده بود: http://www.youtube.com/watch?v=up5jmbSjWkw اما کافیه این ویدئو رو ببینید تا نظرتون عوض بشه http://www.youtube.com/watch?v=FZSpRna9G9k
  • جنا IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    6 6
    بنظر من نمیتوان این تصاویر را براحتی انکار کرد.حتی اگر بپذیریم که اینها تصاویر هواپیماهای ساخت بشرند واقعا بسیار پیشرفته و شگفت انگیزند.ولی اگر کسی دنبال موضوع را بگیرد شاید حقیقت ماجرا روشن شود
  • mirza IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    5 10
    احتمال دارد ابزار يا دستگاه جاسوسي فوق سري امريكا يا اسراييل باشد
    • علی رحمتی A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      4 1
      پرفسور جانم متنو بخون نوشته چندتا هم طی سالهای اخیر اومدند و از حیوانات و انسانها نمونه برداری کردن آخه جاسوسای اسراییل و امریکا نمونه برداری از حیوانات و انسانهای زمین به چه دردشون میخوره
  • hajir IN ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    6 3
    این فیلم ۴ سال پیش با عنوان UFO در هایتی در YOUTUBE آپلود شده . اینم لینکش http://www.youtube.com/watch?v=up5jmbSjWkw
  • بدون نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    15 4
    این تصاویر رو من سال گذشته دیدم چرا الان منتشر می کنید ؟فکر کنم یکی دو سال تاخیر دارید
  • افشین GB ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    3 2
    دوست عزیز این ویدیو خیلی وقت پیش توی اینترنت پخش شد و اولین بار خود یاهو تو صفحه اول کذاشته بود و ربطی هم به ایران و بوشهر نداره اگر لینک اش رو پیدا کردم براتون می ذارم حالا تو یوتیوب یا یاهو
  • ذوالفقار دانشی DE ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    1 1
    با تشکر از کاربران عزیزی که نظرات خود را در همین زمان اندک پس از انتشار ارسال کردند، این فیلم مربوط به حضور این ابزارها در آسمان هائیتی است که 9 آگوست 2007 / مرداد 1386 در یوتیوب بارگذاری شده است. فیلم دومی که کاربر با نام اراک آدرس داده‌اند، اسباب‌بازی پروازی به همین شکل را نشان می‌دهد که با ابزار کنترل از راه دور هدایت می‌شود.
  • ذوالفقار دانشی DE ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    4 2
    نکته جالب اینجاست که تمام نظرات دوستان موید عرض اول بنده است، این که بسیاری از این نوشته‌ها و گزارش‌های ارسالی درمورد یوفو و بشقاب‌پرنده هیچ پایه و اساسی ندارد. مانند همین نمونه.
  • عباس IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    3 4
    واقعا متاسفم برای مدیر سایت خبرانلاین که اجازه می ده چنین اراجیفی تو سایتش انتشار پیداکنه. این دومین موردیه که من تو این سایت باهاش برخورد کردم اولین مورد اون پرنده گوشتخوار بود که تو سایتتون زده بودین تو یکی از روستاهای ایران پیداشده بعدا معلوم شد که دروغ بوده این هم ازاین خبرخنده داردیگه.لطفا بیشترازاین سایتتون رو بااین مطالب ضایع نکنین.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    7 2
    بابا چرت وبرته من اینو 2سال بیش دیدم بوشهر چیه اونجا هاییتیه
  • بدون نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    3 14
    آقا دشمنه دشمن حالا مهم نيست خيالي و يا واقعي اما دشمنه دشمن بيايم همه با هم دست در دست هم دشمن رو بتركونيم . دشمن ؟!!!!!!
  • padide IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    1 2
    دنيا آب ببره شمارو خواب ميبره . اين قديميه. قبلا تو موبايل ديدم .با اين به روز بودنتون.خيلي با حاليد
  • behnam 64 IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    1 3
    این فیلم را چند سال پیش من تو یوتیوپ دیدم این همه دروغ تحویل ملت ندید.....
  • abadan IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    5 3
    خبرآنلاین شما که خبر از هیچی نداری چرا خبر میذاری ؟!؟! این که مال چند سال پیشه ! بوشهر کجا بود . بوشهر کلی موشک زمین به هوا داره برای حفاظت از نیروگاه هسته ای . اخبار زرد و تکراری ah ah ah
  • بدون شرح GB ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    2 5
    اين ويدئو در هاييتي است نه در بوشهر !!!!!!!!!!!
  • بدون نام DE ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    5 1
    من بوشهری هستم راستش را بخواهید من در فاصله ی زمانی 6تا 3 سال پیش با چشم های خودم بارها و بارها شاهد چنین اشیا پرنده ایی بوده ام. البته تعداد افرادی که این اشیا را مشاهده کرده اند کم نیستند. مثلاً دانش آموزان یک مدرسه در روز، یا مردم یک شهر کوچک دربوشهر به هنگام شب(گزارش امنیتی این مورد نیز وجود دارد)و ... اما درباره ی ماهیت اینها نظری ندارم
  • سعيد IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    3 5
    مواظب باشين يكي از اون موجوداتي كه ناپديد ميشه شما نباشين.آخه خيلي با مزه تشريف دارين.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    1 4
    آقا این فیلم متعلق به ایران نیست ممکن ناست برای پوشش خبری باشد و ساختگی باشد
  • بدون نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    1 5
    بوشهر که کوه نداره نمی تونه بوشهر باشه
  • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    1 6
    نميدانم چه بايد گفت! يك سايت رسمي در استفاده از منابع خبري به اين حد دچار اشتباه ميشود. شما به صراحت گفته ايد كه اين فيلم توسط يكي از روشتائيان اطراف بوشهر تهيه شده در حالي كه همان طور كه دوستان نيز اشاره داشتند اين فيلم چندين سال است كه در سايتهاي مختلف جهاني وجود داشته و بنده شخصا" دو سال پيش آنرا دانلود كرده بودم.
  • reza IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    1 5
    salam bar shoma taajob mikonam az be rooz naboodae shomaaa!!! man in film ro 1 sal pish didam va!!! animatione jalebiye..
  • ذوالفقار دانشی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    5 2
    متاسفانه از اغلب نظرات کاربران اینطور برمی‌آید که این مطلب را تا آخر مطالعه نکرده‌اند. بخش اول صرفا ای‌میل دریافتی است و تناقض آن با موضوع فیلم، موید نظرات بنده است.
  • فیلم ساز US ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    6 6
    من کارم ساخت انیمیشن و جلوه های ویژه است به لحاظ فنی این یک کار ترکیبی خوبه که به راحتی می تونه توسط یک جوان با استعداد ساخته بشه چه در ایران چه هر جا دیگه
  • روزبه IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    2 10
    سلام در غیر واقعی بودن آن شکی نیست ولی من خیلی متاسف هستم برای شما که این ویدئوی خیلی قدیمی را به عنوان خبری جدید به مخاطبان خود قالب کردید من خودم شخصا این ویدئو را حداقل 4 الی 5 سال و یا بیشتر میشه که دیدم ! چرا مطلب خیلی بیات و قدیمی پخش می کنید . البته خبرنگار و دبیر مربوطه باید بازخواست شوند. زیرا این موضوع بر میزان مخاطبان شما تاثیر بدی خواهد گذاشت . این را هم بگم کخ من از مخاطبان دائمی شما هستم و از اخبار بخش دانش شما گاها در وبلاگ خود استفاده می کنم
  • Aurora IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    4 6
    قدیمیه از خبر آنلاین بعیده!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    4 6
    این مال 2008نیست؟؟یعنی بازهم جدیدا اومدند.ببخشید گرما همه را داره کلافه میکنه یواش یواش.
  • سيد پارسا مهدوي IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    1 12
    از خبرآنلاين بعيد بود شايد انتظارمون از شما خيلي زياد شده!!!
  • تبریز IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    1 8
    درسته ویدئو مربوط به چند سال پیشه اما بنده و دوستانم شخصه جندین بار تو شهرهای آذربایجان هم دیده ایم اما نه از این فاصله.تابستان که شب ها تو حیاط میخوابیم یه روز نشده که نبینیم البته گفتم فقط با فاصله زیاد به شکل جسم نورانی که آرام آرام حرکت میکردن یکدفعه اوج میگیرن و غیب میشن.تو این ویدئو اونایی که از دور دیده میشن عینا همونایی هستن که ما هم دیدیم. حالا بشقاب,چنگال,خنجر و یا چاقوی پرنده ی هستن خدا میداند!
  • سینا IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    3 5
    چه آدم های بیکاری پیدا می شن این سرکاری ها رو می سازن !
  • س.ت IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    8 5
    خوب آقا جون حال نداری تا آخرشو بخونی چرا میای نظر میذاری آخه؟!؟!؟!؟؟!
  • فرید IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    1 8
    چرا اعتبار وبسایت خوب خبر انلاین را با مقاله های بی ارزش از بین میبرید. ویدئویی که در سایت قرار دادید 1 سال پیش در یوتیوب وجود داشت و همین الان هم وجود دارد تصاویر کاملا ساختگی و انیمیشن است و اصلا ربطی به ایران ندارد
  • dayii IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    3 3
    نه میرزا جان اینا همش زیر سر استعمار انگلیسه نه آمریکا و نه اسرائیل
  • اردبیل IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    0 6
    من این فیلم رو یک سالونیم پیش از یه کانال ایتالیایی دیدم ؟
  • بدون نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    2 5
    in film male 2 sal pishe male iran ham nist alaki etebare site khoodetoon ro kharab nakonin
  • جمشید IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    5 2
    تمامی رفقا اشتباه می کنند قبل از اینکه بیان بوشهر از اسمون ابادان رد شدن و اونجا سوختگیری هوایی کردن .
  • محمد IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    12 3
    واقعا برای 90 درصد اقایان و خانومهایی که نظرشون رو گذاشتن متاسفم چون آنقدر عجول هستن که کل متن و محتوای این مطلب رو نمیخونن و بر روی یک بازبینی ساده و گذرا نظر میدن. اول منظور نویسنده و منظور خبر رو متوجه بشین بعد هی اظهار تاسف برای این اون بکنید اولین تاسف باید برای خودتون باشه.
  • سامان IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    3 4
    سلام این سفینه در هایتی بوده است . کل شبکه های خبر جهان هم این تصویر رو نشان داده اند . و این تصویر برای چندین سال پیش بوده است . به نظر من واقعی هم است . اگر تمدن مایا ها رو تحقیق کرده باشید در دیواره های معبد شون پر از عکسهای سفینه و موجودات بیگانه است . به نظر شما این کمی عجیب نیست یک قمی در وسط جنگل ها شکل یک سفینه رو بکشند ؟
  • Mersad IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    6 3
    az nazare man oon ha vaghean az faza amade and
  • سعيد IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
    3 5
    احتمالا اين پرنده ها ساخته كشورهاي توسعه يافته جهت آزمايش بوده
    • رسا بهنیان IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
      3 1
      پس چرا در ایران دیده شده؟
  • علي IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    2 1
    سلام من نظرم هر چند دير ولي خودم بچه بوشهرم اصلا اين منطقه در هيچ كجاي بوشهر نيست.
  • فائزه A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    2 1
    نمیدونم چی بگم ولی بنظر من هر کجا باشه این فیلم واقعیه
  • مهدی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 1
    سلام دوستان من بوشهری هستم و مظلبی رو که یکی از دوستانمون گفت در مورد دیدن اشیای نورانی ریزی که در شب میبینن و ناگهان تغییر مسیر میدن یا اوج میگیرن رو تایید میکنم بنده بار ها در شب های تاریک این اجسام رو دیدم/به دوستانی که میخوان این اجسام رو ببینن میگم کافیه فقط یه شب به دور از شهر برین جایی که نور نباشه حتما امکان دیدن شیع های کوچیکی رو پیدا میکنین
  • نصیری A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 2
    من هم در اسمان تبریز شی که در ژاپن دیده شده را در همان شب یا بهتره بگم در نصف شب در اسمان دیدم اول فکر کردم یک دسته کبوتر هستند ولی از خود نور داشتند وبال نمی زدند مثل این بود که بقیه نورشونرو از وسطی می گرفتند ویا این که از وسط به اطراف نور می تابید و سرعت زیاد ی از یک دسته کبوتر داشت که در چند ثانیه رد شد وچون اون شب هواابری بود در پشت ابرها من فقط می توانستم یک نورو ببینم من اون شب در بالکن خونه خوهبیده بودم وهر کاری می کردم خوابم نمی برد تا من به خودم اومدم کهاین چیه رد شده بود که نتونستم فیلم یا عکس بگیرم و هیچ دلیلی نداره که بخوام دروغ بگم فردا اون روز برای شوهرم تعریف می کردم که چی دیدم که اون گفت که در ژاپن هم همچین شی رو دیدن وامروز عکس شی که در اسمان ژاپن رو دیدم خیلی شبیه بود