۰ نفر
۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۴۱

ایسنا نوشت :

اگر تصمیم گرفته‌اید از چربی اطراف شکم خود خلاص شوید و شکمتان را کوچک کنید کافیست به چند دستورالعمل ساده که به تازگی در کتاب جدیدی تحت عنوان «رژیم غذایی شکم صاف» ارائه شده است عمل کنید.

در این کتاب که نوشته دو تن از سردبیران مجله بهداشتی و کارشناسی «پیشگیری» است، آمده است: کسانی که قصد دارند شکم خود را کوچک کنند باید در روز چهار وعده غذایی حاوی 400 کالری انرژی مصرف کنند، هیچگاه بیش از 4 ساعت گرسنه نمانند و حتما از چربی‌های اشباع نشده تک زنجیره‌ای به غذاهای خود بیفزایند.

به گزارش شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز، در ادامه این مطلب تاکید شده است که علاوه بر اقدامات فوق این اشخاص همچنین باید مطلع باشند که وقتی بدنشان تحت استرس قرار می‌گیرد هورمونی موسوم به کورتیزول در خون آزاد می‌شود که بعدا این هورمون به چربی دور شکم تبدیل می‌شود. بنابراین آموزش چگونگی کنترل استرس در طول زندگی می‌تواند به کاهش این نحوه تولید چربی دور شکم کمک کند. بعلاوه به این افراد توصیه می‌شود که از یک حمایت گروهی اجتماعی قوی بهره‌مند باشند و با دوستان خود حتما ارتباط بگیرند تا از این حمایت گروهی برخوردار شوند. علاوه بر اینها این افراد موظف هستند هر چیزی را به هر مقداری که می‌خورند، یادداشت کنند تا کنترل آن برایشان آسانتر شود.

همچنین در مقاله‌ای که در همین رابطه در شبکه خبری تورنتو نیوز فهرستی از اسامی مواد خوراکی ارائه شده است که می‌توانند چربی‌های بدن را بسوزانند و به نوبه خود در کاهش چربی دور شکم موثر هستند.

این خوردنی‌ها شامل کرفس، جوی دو سر، توت‌ها، دانه‌ها، چای سبز، گریپ فرود و مغز خشکبار هستند. تقریبا تمام این خوردنی‌ها حاوی مقادیر زیادی فیبر طبیعی و خوراکی هستند که مصرف آن برای کاهش وزن بسیار توصیه می‌شود. برای مثال توصیه می‌شود که جوی دو سر را جزو رژیم‌ غذایی روزانه خود قرار دهید چون حاوی مقادیر زیادی فیبر محلول در آب است و در نتیجه انرژی را با سرعت کمتری در بدن آزاد می‌کند و باعث می‌شد که دیرتر گرسنه شوید.

همچنین انواع توت‌ها مثل توت فرنگی، توت وحشی یا تمشک آبی نیز منبع غنی از فیبر طبیعی هستند که سرعت جذب کربوهیدرات‌ها را در بدن کاهش می‌دهد. این خوردنی از افزایش سطح انسولین در بدن جلوگیری می‌کند این تاثیر باعث می‌شود که ذخیره چربی در بدن کاهش پیدا کند.

دانه‌ها نیز حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند که جذب چربی را در بدن کاهش می‌دهند. دانه‌ها همچنین حاوی پروتئینی هستند که وجود آن برای ساخته شدن عضلات بدن ضروری است.

چای سبز نیز سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‌برد لذا بدن کالری بیشتری را می‌سوزاند و چربی کمتری را ذخیره خواهد کرد. گریب فروت هم با همین روش افزایش سوخت و ساز بدن به کاهش وزن کمک می‌کند.

مغزها نیز شامل بادام، گردو و فندق منابع غذایی فوق العاده سالم و طبیعی و همچنین سرشار از ویتامین‌ها، املاح پروتئین‌ها، فیبر و چربی‌های اشباع نشده هستند که به کنترل قند خون و نیز کاهش چربی بدن کمک می‌کنند البته متخصصان تاکید دارند که در مصرف مغزها همیشه باید تعادل را رعایت کنید.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    1 0
    مرثی
  • جواد IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 0
    اطلاعات داده شده مفید و خلاصه بود اگه میشه بیشتر وارد جزییات بشوید با تشکر