۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۸

بنا به تحقیقات انجام شده کودکان به ازای هر ساعت خوابی که از دست بدهند مقداری چاق تر می شوند .

به طور متوسط هر کودک بین سه تا پنج سال به 11 ساعت خواب در روز نیاز دارد ولی محققان در دانشگاه اوتاگو در شهر داندین نیوزلند متوجه شده اند در صورتی که آنها به شکل مرتب از میزان خواب خود کم کنند، باید انتظار داشته باشند در سن هفت سالگی دچار اضافه وزنی فاحش شوند.

این تحقیقات روی بیش از 224 کودک بین سال اول زندگی شان و هفت سالگی صورت گرفت. میزان خواب آنها با استفاده از کمربندهای ویژه ای انجام می شد و از آنها خواسته شده بود هر هفته پنج روز آنها را ببندند.

همچنین از والدین درخواست شد تا میزان تغذیه و تمرینات ورزشی کودکانشان را ثبت کنند.پیش ازاین محققان میزان تحصیلات مادران و درآمد آنها را هم بررسی کرده بودند.

در پایان این تحقیقات چند ساله آنها به این نتیجه رسیدند که کودکان با وجود تحرک زیادی که دارند اگر دچار کم خوابی شوند در سن هفت سالگی با چاقی و ذخیره شدن چربی مواجه خواهند بود. عادت خواب به موقع باید از سنین پایین در کودکان ایجاد شود وآن را به اندازه تغذیه مناسب مهم بدانند.

به نظر محققان در کنار ترشح هورمونهایی به خاطر کم خوابی ، وجود فرصت بیشتر برای خوردن هله هوله میتواند در این چاقی موثر باشد.

کمبود خواب به ترشح دو هورمون لپتین و گرلین کمک می کند که هر دو در افزایش اشتها تاثیر دارند.  آنها هشدار داده اند میزان چاقی برخی از این کودکان نگران کننده است و میتواند در ادامه زندگی دردسر ساز باشد.

تلگراف /28 می

47/281

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =