۰ نفر
۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۱۹

مروری بر اخبار حوادث ایران در یکشنبه 8 خرداد 1390

قاتلان 4 عضو یک خانواده در ملأعام اعدام می‌شوند
روزنامه ایران نوشت: دو مرد جنایتکار که در انتقامی کور چهار عضو یک خانواده را در جنایتی هولناک به قتل رسانده بودند، در ملأ عام به دار مجازات آویخته می‌شوند. 
رسیدگی به این پرونده از اوایل اسفند سال گذشته همزمان با ناپدید شدن مرموز زن جوانی به نام «معصومه» در دستور کار پلیس جنایی قزوین قرار گرفت. جست‌وجوها برای یافتن زن جوان آغاز شده بود که چند روز بعد مأموران جسد «معصومه» را در روستایی حوالی منطقه «مینودر» کشف کردند. تجسس‌ها برای کشف راز این جنایت ادامه داشت که دو هفته بعد جسد سوخته مردی در بیابان‌های منطقه مینودر قزوین پیدا شد. در کنار جسد، شناسنامه نیمه سوخته مردی به نام «داوود» پیدا شد. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، کارآگاهان دریافتند «داوود» زنده است و برای ترک اعتیاد در یک کمپ بستری است. در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت، مأموران از طریق مسئولان پزشکی قانونی مطلع شدند مردی به نام «علی» مدعی شده جسد سوخته متعلق به برادرش است. بنابراین بلافاصله تیمی از کارآگاهان راهی پزشکی قانونی شدند اما «علی» با مشاهده مأموران، پا به فرار گذاشت که در عملیات تعقیب و گریز پلیس دستگیر شد.
وی در بازجویی‌ها ادعا کرد جسد متعلق به برادر معتادش است اما تجسس‌های پلیسی نشان داد جسد سوخته متعلق به رضا، برادر معصومه- نخستین قربانی- است. «رضا» نیز همزمان با این جنایت ناپدید شده بود. بدین ترتیب «علی» که راز خود را فاش شده می‌دید، چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و به قتل «معصومه»، «رضا»، «شقایق» 13 ساله و «علی» 6 ساله- فرزندان رضا- اعتراف کرد. عامل جنایت درباره انگیزه‌اش گفت: از چندی قبل نامه‌های تهدیدآمیزی به دستم می‌رسید. فرستنده ادعا می‌کرد عکس و فیلم‌های خانوادگی‌ام را در اختیار دارد. او تهدید کرده بود اگر 20 میلیون تومان پول نقد نپردازم، تمام عکس‌ها را در اینترنت پخش می‌کند. ضمن این که فرد ناشناس خواسته بود طی یک ماه همسرم را طلاق دهم. ارسال این نامه‌ها، زندگی‌ام را متلاشی کرده بود. با این حال پس از تحقیق در این باره، متوجه شدم دوستم «رضا» نامه‌ها را فرستاده است. بنابراین موضوع را با خواهرش- معصومه- در میان گذاشته و از او خواستم عکس و فیلم‌ها را از «رضا» بگیرد و به من تحویل دهد اما در کمال ناباوری، «معصومه» پول بیشتری مطالبه کرد. وقتی از حل این مشکل به صورت مسالمت‌آمیز ناامید شدم، تصمیم به قتل «رضا» گرفتم. سپس موضوع را با یکی از دوستانم به نام «میلاد» در میان گذاشتم. او هم حاضر شد با دریافت پول، همکاری کند. سرانجام طبق نقشه، اول اسفند «معصومه» را به بهانه پرداخت پول به حوالی روستا کشاندیم که «میلاد» خفه‌اش کرد. البته زن جوان از ماجرا خبر داشت و برای مخفی ماندن نقشه باید کشته می‌شد. چند روز بعد هم رضا را به بیابان‌های اطراف مینودر کشانده و «میلاد» با طناب او را هم خفه کرد اما پس از چند دقیقه، متوجه شدیم هنوز جان دارد. بنابراین دو نفری با طناب خفه‌اش کردیم. همچنین برای تغییر مسیر تحقیقات، صورت رضا را با بنزین سوزانده و کپی شناسنامه نیمه سوخته برادر معتادم را در صحنه گذاشتم.
مرد جنایتکار در ادامه جزئیات قتل دو کودک را نیز فاش کرد و گفت: وقتی متوجه شدم جسد «رضا» شناسایی شده، نقشه قتل بچه‌هایش را نیز طراحی کردیم. بنابراین آنها را به بهانه ملاقات با پدرشان به حوالی یک روستا کشاندیم. ابتدا «میلاد» دختر 13 ساله را کشت و جسدش را در چاه انداخت. من هم «علی»- 6 ساله- را با طناب خفه کرده و «میلاد» جسد او را نیز به چاه انداخت. پس از این اعتراف‌های هولناک، همدست «علی» هم دستگیر شد و پیکر بی‌جان دو کودک از عمق چاه‌ بیرون کشیده شد.
از سوی دیگر، با توجه به حساسیت موضوع، به دستور دادستان قزوین، پرونده به صورت ویژه در دادسرا رسیدگی و سپس با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان قزوین فرستاده شد. پس از محاکمه دو جنایتکار، قاضی ناصری- رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین- و چهار قاضی مستشار وارد شور شده و «علی» را به اتهام مشارکت در 2 جنایت به دو بار قصاص در ملأ عام، به خاطر معاونت در قتل عمد به 15 سال زندان، مشارکت در دفن جسد به یک سال حبس و مباشرت در سرقت به دو سال زندان، بازگرداندن اموال مسروقه و 74 ضربه شلاق محکوم کردند. «میلاد» نیز به اتهام مشارکت در سه فقره قتل، به سه بار قصاص در ملأ عام و زندان محکوم شد. با اعتراض دو مرد جنایتکار به این حکم، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان نیز حکم را تأیید کردند. به دنبال تأیید نهایی حکم از سوی رئیس قوه قضائیه و انجام تشریفات قانونی، قرار است دو مرد جنایتکار به زودی در  ملأ عام به دار مجازات آویخته شوند.

 

 

این مرد چرا کشته شد 
روزنامه ایران نوشت: کشف پیکر مثله شده مرد ناشناس در یکی از خیابان‌های شرق تهران، معمای جنایی تازه‌ای پیش روی تیم جنایی پایتخت قرار داده است.
صبح جمعه - 6 خرداد - مأموران کلانتری 106 نامجو به دنبال تماس تلفنی یکی از ساکنان خیابان سبلان شمالی از کشف دو دست یک انسان در کنار خیابان باخبر شدند. مأموران پس از حضور در محل حادثه و در جریان جست‌وجوها، سر مردی را نیز کمی دورتر و در جوی آب یافتند. بنابراین بلافاصله موضوع به حسین روشن - بازپرس کشیک ویژه قتل - اعلام شد. نخستین تحقیقات تیم ویژه جنایی نشان می‌داد اعضای بدن کشف شده متعلق به یک مرد جوان است. اما هیچ سرنخی از هویت وی در دست نبود. جست‌وجوهای مأموران در منطقه ادامه داشت تا این‌که ساعتی بعد پاهای مقتول هم در یکی از خیابان‌های اطراف کشف شد. بدین‌ترتیب با دستور بازپرس جنایی، جسد برای انجام آزمایش‌های لازم و شناسایی هویت به پزشکی قانونی منتقل شد. در حال حاضر تحقیق از شاهدان که مدعی‌اند فردی را هنگام انتقال تکه‌های جسد دیده‌اند در دستور کار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار دارد.

 

 

پایان مرگبار دوستی 2 زندانی 
روزنامه ایران نوشت: مرد معتاد که در سرقتی مرگبار، دوستش را با همدستی زنی در بیابان‌های اطراف تهران به قتل رسانده بود پس از دستگیری جزئیات جنایت را تشریح کرد.
18 اردیبهشت امسال کارآگاهان پلیس آگاهی اسلامشهر از کشف جسد مردی در بیابان‌های اطراف شهرک «واوان» باخبر شدند. تیم جنایی پس از حضور در محل حادثه با پیکر بی‌جان مرد ناشناسی روبه‌رو شدند که با روسری خفه شده بود. پس از تحقیقات مقدماتی، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد. کارآگاهان نیز برای شناسایی هویت مقتول به بررسی پرونده گمشدگان پرداخته و سرانجام پی بردند قربانی جنایت «مرتضی» نام داشته است. در پی تحقیق از خانواده مقتول هم مشخص شد خودروی پراید وی نیز همزمان با قتل به سرقت رفته است. با کشف این سرنخ فرضیه قتل با انگیزه سرقت قوت گرفت. بنابراین مشخصات خودرو نیز به گشت‌های پلیس اعلام شد. از سویی در شاخه دیگر تحقیقات، مأموران پی بردند «مرتضی» آخرین بار همراه یکی از دوستانش به نام «مسلم» دیده شده است. با دستگیری «مسلم» روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد. او در بازجویی‌های مقدماتی منکر قتل دوستش شد. اما در ادامه لب به اعتراف گشود و به قتل «مرتضی» با همدستی زنی به نام «فرانک» اقرار کرد: «در زندان با مرتضی آشنا شدم و پس از آزادی دوستی ما ادامه داشت تا اینکه به خاطر مصرف مواد مخدر و نیاز به پول تصمیم گرفتم او را بکشم تا خودرویش را سرقت کنم. روز حادثه با همدستی «فرانک» او را به بیابان‌های اطراف تهران کشانده و با روسری خفه‌اش کردیم.» با اعتراف «مسلم» کارآگاهان همدست او را دستگیر کردند که تحقیقات از آنها در اداره آگاهی ادامه دارد.

 

 

بازگشایی پرونده مرگ مرموز زن جوان پس از 5 سال 
روزنامه ایران نوشت: پرونده مرگ مرموز زن جوان که جسدش سال 85 در آپارتمانش پیدا شده بود، بار دیگر و با درخواست خانواده‌اش در دستور رسیدگی دوباره قرار گرفت. 
بر‌اساس اوراق پرونده، یکی از روزهای سال 85 اهالی ساختمانی در محله جنت‌آباد - غرب تهران - متوجه شدند از خانه زن جوان همسایه بوی تعفن شدید می‌آید. از آنجا که هیچ‌کس از وی خبری نداشت، ساکنان ساختمان موضوع را با پلیس در میان گذاشتند. دقایقی بعد نیز مأموران کلانتری جنت‌آباد پس از ورود به خانه با جسد متلاشی «ندا» - 30 ساله - روبه‌رو شدند. بدین‌ترتیب با حضور «بهروز هنرمند» بازپرس کشیک قتل و کارآگاهان جنایی تهران تحقیقات در این‌باره آغاز شد. از آنجا که مدت زیادی از مرگ زن جوان گذشته و جسد به‌طور کامل متلاشی شده بود، کشف علت مرگ در صحنه غیر‌ممکن بود. بنابراین جسد برای انجام آزمایش‌های لازم تخصصی به پزشکی قانونی منتقل شد، اما کارشناسان نیز نتوانستند علت مرگ را اعلام کنند، به همین خاطر تحقیقات قضایی، پلیسی تنها راه حل کشف این معمای پیچیده بود. در حالی که تحقیقات در این‌باره ادامه داشت، خانواده زن فوت شده با معرفی مرد جوانی به نام «آرمین» از او به عنوان قاتل دخترشان شکایت کردند. آنها گفتند: «ندا» چند ماه قبل از مرگ به دلیل اختلاف‌های خانوادگی از همسرش جدا شده و در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کرد. مدتی قبل هم با «آرمین» آشنا شده و قرار بود با هم ازدواج کنند، اما ناگهان بین آنها اختلاف شدید درگرفت و فکر می‌کنیم او قاتل دخترمان است. بازپرس پرونده با دریافت این شکایت دستور بازداشت «آرمین» و تحقیق از او را صادر کرد، اما وی منکر هرگونه جنایت و اطلاع از مرگ زن جوان شد. سرانجام نیز به دلیل نبود مدارک کافی، مظنون پرونده آزاد و پرونده مرگ مشکوک با صدور قرار منع تعقیب بسته شد، اما خانواده «ندا» این‌بار با مراجعه به دادگاه خواستار رسیدگی دوباره به پرونده شدند. سرانجام با موافقت این درخواست، پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه 1156 دادگاه عمومی - جزایی تهران ارسال شد. قاضی «گیوکی» نیز پس از مطالعه اوراق تحقیق، به کارآگاهان جنایی تهران دستور داد تا بار دیگر پرونده را به دقت تحت بررسی قرار دهند تا راز مرگ مشکوک زن جوان افشا شود.

 

 

زندگی باند لاک‌پشت‌های شیشه‌ای درخانه مالباختگان
روزنامه جام جم نوشت: 6 عضو باند موسوم به لاک‌پشت‌ها که در غیاب اعضای خانواده‌ها، پس از چند روز زندگی در خانه آنها، لوازم موجود را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.  اعضای این باند 2 زن جوان را طعمه قرار می‌دادند و با اطلاع از مسافرت صاحبخانه‌ها وارد منازل آنها می‌شدند و پس از چند روز زندگی در این خانه‌ها، با سرقت وسایل موجود متواری می‌شدند.
رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که چند روز پیش مردی هراسان با حضور در شعبه 5 دادیاری دادسرای جنایی از سارقان منزلش شکایت کرد. شاکی به دادیار موسوی گفت:‌ وقتی به اتفاق اعضای خانواده‌ام به شهرستان رفته بودیم، ‌یک هفته بعد از طریق یکی از همسایه‌ها متوجه شدیم در غیاب ما، لوازم خانه‌مان سرقت شده است. با دریافت این خبر، سراسیمه خود را به تهران رساندم و با ورود به خانه متوجه شدم سارقان در یک هفته گذشته در خانه‌ام سکونت کرده و سپس با سرقت تمام لوازم منزل از جمله یک دستگاه خودروی پژو که در حیاط خانه بود، محل را ترک کرده‌اند.
شروع تحقیقات
در پی این شکایت از سوی دادیار موسوی دستور تحقیق و پیگیری در این زمینه صادر و جستجوی پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد. در حالی که تحقیق در این زمینه ادامه داشت، یکی از واحدهای گشت انتظامی حوالی پل گیشا به یک دستگاه خودروی پژو ظنین شده و وقتی شماره آن را از مرکز پلیس استعلام کرد، متوجه شد، پلاک نصب شده متعلق به خودروی پراید است. با توقیف این خودرو و دستگیری یک زن و مرد، تحقیق از آنها آغاز شد.
زن و مرد متهم در تحقیقات اعتراف کردند، از اعضای یک باند سرقت (معروف به باند لاک‌پشت‌ها) هستند که همه اعضای باند اعتیاد شدیدی به مواد مخدر صنعتی شیشه دارند. متهمان گفتند: اعضای باند با طعمه قرار دادن 2 زنی که عضو باند هستند، پس از پرسه زدن در نقاط مختلف و ارتباط با صاحبخانه‌ها، اطلاعات مربوط به خانواده‌ آنها را جمع‌آوری کرده و با اطلاع از این که آنها مدتی به مسافرت می‌روند، با ورود به این خانه‌ها، چند روزی را در آنجا زندگی کرده و سپس با نزدیک شدن به زمان بازگشت صاحبخانه، تمامی لوازم موجود را سرقت کرده و از محل متواری شده‌اند.
در پی این اعترافات مشخص شد، این دو نفر از سارقانی هستند که در غیاب یک مالباخته اموال او را همراه خودرویش سرقت کرده و با پلاک جعلی از خودروی او استفاده می‌کرده‌اند.
دستور دستگیری
با تحقیق اولیه توسط دادیار جنایی از 2 متهم دستگیر شده، دستور بازداشت دیگر اعضای باند صادر شد. در مرحله بعدی ماموران 4 عضو دیگر این باند را که 3 مرد و یک زن هستند، دستگیر و به دادسرای جنایی منتقل کردند.
یکی از متهمان در اعترافات خود گفت: پول‌های به دست آمده از فروش اموال سرقتی را صرف خرید شیشه کردیم و در مرحله دیگری از سرقت‌ها، از فردی که اموالش را دزدیده بودیم، قصد اخاذی داشتیم تا مقداری از اموالش را به او پس دهیم که متوجه شدیم پلیس ما را تحت تعقیب قرار داده است. در یک فقره از سرقت‌ها نیز پس از به آتش کشیدن خودروی مالباخته، از پلاک آن برای خودروی دزدی دیگر استفاده کردیم و....
با اعترافات اعضای این باند، مشخص شد 5 نفر از آنها سابقه کیفری در ارتباط با سرقت و خرید و فروش مواد مخدر دارند و سرکرده باند، مرتضی معروف به لاک‌پشت است که بارها بر سر تقسیم اموال دزدی با دیگر اعضای باند درگیری داشته است. قاضی موسوی دستور ادامه تحقیق از متهمان را صادر کرده است.

 

 

دزد سابقه‌دار در تعقیب و گریز پلیسی کشته شد
روزنامه جام جم نوشت: متهم سابقه‌داری که با خودروی دزدی در منطقه مارلیک کرج تردد می‌کرد، در تعقیب و گریز پلیسی هدف شلیک گلوله قرار گرفت و کشته شد. ساعت 2 بامداد دیروز ماموران کلانتری 17 مارلیک هنگام گشتزنی به راننده یک خودروی پراید سفیدرنگ که به سرعت در حرکت بود، ظنین شدند. ماموران با اخطار به راننده، از او خواستند خودرو را متوقف کند اما وی بدون توجه به این اخطارها، با سرعت به حرکتش ادامه داد. پس از طی مسافتی،‌ راننده پراید به سمت منطقه فردیس تغییر مسیر داد و در ادامه دوباره از منطقه فردیس به منطقه مارلیک بازگشت.
مرگ متهم در جریان فرار
در حالی که راننده پراید همچنان بدون توجه به اخطارهای ماموران بسرعت در حرکت بود یکی از ماموران به سمت خودروی متهم شلیک کرد تا آن را متوقف کند که لاستیک‌های عقب خودرو پنچر شد. اما متهم با این وضعیت باز هم به فرار ادامه داد تا این که ماموران با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح به سوی متهم شلیک کردند که گلوله به سر راننده اصابت کرد. با متوقف شدن خودروی پراید در حاشیه یکی از خیابان‌های منطقه مارلیک، ماموران در تماس با سامانه اورژانس (115) مرد زخمی را به بیمارستان منتقل کردند، ولی وی بر اثر شدت خونریزی جان خود را از دست داد. جسد راننده با هماهنگی قضایی بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ملارد، به پزشکی قانونی منتقل شد.
کشف اموال دزدی
ماموران در بازرسی خودروی وی، ده‌ها مدرک هویت و تعدادی چک متعلق به افراد مختلف را کشف و ضبط کردند. ماموران کلانتری 17 مارلیک که احتمال می‌دادند خودروی توقیفی مسروقه باشد، به استعلام از سامانه پلیس پرداختند و مشخص شد خودرو 3 روز پیش در منطقه شهریار سرقت شده است. با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.
متهم فوت شده، سابقه‌دار بود
ماموران در انگشت‌نگاری از مرد کشته شده و بررسی سوابق کیفری وی، متوجه شدند او امیر نام داشته که به اتهام سرقت خودرو و لوازم درون آن 7 بار دستگیر و زندانی شده است.
با تشکیل پرونده‌ای در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ملارد، تحقیقات برای شناسایی افرادی که مدارک و اموالشان از سوی متهم به سرقت رفته است، آغاز شد. با ارسال این پرونده به پلیس آگاهی ملارد هنوز از نتیجه تحقیقات کارآگاهان در ارتباط با دیگر جرایم سارق کشته شده گزارشی منتشر نشده است.
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =