۱۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۲

صبح امروز یکی از نشریات داخل کشور نوشت: «3 سفینه که یکی از آن‌ها 240 کیلومتر قطر دارد، هم‌اکنون پشت مدار پلوتو است و تا پاییز سال آینده به مدار زمین می‌رسد». شما این مطلب را باور می‌کنید؟

ابتدا این مطلب را تمام و کمال بخوانید تا در مورد جزئیات آن بحث کنیم.

«مشاهده بشقاب‌پرنده‎ها (یوفو) به ویژه در اواسط قرن بیستم در نقاط مختلف جهان بارها و بارها گزارش شد، به حدی که دیگر نادیده گرفتن اشیای عجیب و غریبی که هر ازچند گاهی در آسمان رویت می‌شدند، بدون این‌که هیچ توضیحی بتوان درباره ماهیت‌شان ارائه کرد، ممکن نبود. در این راستا سرویس‌های ویژه در کشورهای مختلف دنیا شروع به احداث واحدهای محرمانه و خاص برای دفاع هوایی کردند و لابراتوارهای مخفی برای تحقیق درباره این وقایع شکل گرفت. اخبار محرمانه‌ای که هرازگاهی از این لابراتوارها و مراکز تحقیقاتی سری به بیرون درز می‌کند، بیانگر آن است که دانشمندان پس از این همه سال تحقیق و بررسی موفق شده‌اند قطعاتی از سفینه‌های بیگانگان فضایی و یا حتی خود فضایی‌ها را مورد مطالعه قرار دهند. به هرحال با گذشت زمان، علم به طور قطع این مشکل را نیز از سر راه برمی‌دارد، چنان‌که برخی شواهد حاکی از آن است که در این عرصه کشفیات خارق‌العاده‌ای انجام شده است و شاهد این مدعا اخبار جنجالی و مهیجی است که به تازگی از گروه تحقیقاتی «SETI» به بیرون درز کرده است. این گروه با عنوان «مرکز ویژه تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات درباره فضایی‌ها» یک سازمان مستقل غیرتجاری است. در این اخبار چنین آمده است: «۳ سفینه غول‌پیکر به سمت زمین در حرکت‌اند، بزرگ‌ترین آن ها ۲۴۰ کیلومتر پهنا دارد و ۲ سفینه دیگر کوچک‌ترند. در حال حاضر این اشیاء فضایی خارج از مدار پلوتن هستند.

این سفینه ها توسط سیستم تحقیقاتی «هارپ» ردیابی شده‌اند. بخشی از ماموریت این سیستم که در آلاسکا واقع شده، تحقیق درباره رویدادهای فضایی و ردیابی سیگنال‌های مشکوک از اعماق فضاست. به گفته محققان مجموعه SETI، این اشیاء ویژگی‌هایی دارند که تنها می توان گفت سفینه های فضایی هستند و زمانی که به مدار مریخ برسند، به خوبی توسط تلسکوپ‌های اپتیکال قابل رویت خواهند بود. ظاهرا دولت آمریکا نیز در جریان این واقعه قرار گرفته است.

نکته دیگر این است که به گفته محققان، طبق محاسبات این سفینه‌ها دسامبر ۲۰۱۲ به زمین می‌رسند!

تاریخی که برای رویارویی احتمالی با تمدن فضایی تخمین زده شده، به نوعی با تقویم معروف و قدیمی Mayan ارتباط پیدا می‌کند چرا که این تقویم نیز ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ خاتمه یافته است. آیا این تنها یک تصادف است؟ شاید، گرچه محققان مجموعه تلسکوپ‌های SETI نیز که ۵۰ سال است به طور دائم در حال رصد فضا برای ردیابی بیگانگان هستند، امیدوارند چنین باشد، با وجود تمامی یافته‌های به‌دست‌آمده، بسیاری محققان معتقدند ما در عرصه کشف ناشناخته‌های این جهان عظیم و کهکشان‌ها و سیارات تنها گروهی تازه وارد محسوب می‌شویم، چرا که تمدن‌های دیگری علاوه بر تمدن ما میلیاردها سال است که در حال رصد عالم هستی‌اند.

در این رابطه شایعات و اخباری نیز منتشر شده است مبنی بر آن‌که آمریکایی ها بسیاری از اطلاعات را درباره یافته‌های به دست‌آمده روی سطح کره ماه در قالب اسناد محرمانه خود طبقه‌بندی کرده‌اند. یک مقام عالی‌رتبه چینی و عضو برنامه فضایی این کشور چندی پیش تصاویری را ارائه کرد که ردپاهایی را روی سطح کره ماه نشان می‌داد. این مقام عالی‌رتبه اعلام کرد که این اطلاعات را از یک منبع معتبر به دست آورده است. وی آمریکایی‌ها را به پنهان‌سازی اطلاعات و یافته‌ها در این زمینه متهم کرد. روی این عکس‌ها تاریخ ۳ آگوست ۱۹۶۹ درج شده بود یعنی ۲ هفته پس از این که آرمسترانگ و آلدرین در تاریخ ۲۰ جولای ۱۹۶۹ قدم روی سطح کره ماه گذاشتند.

این شواهد نشان می دهد، که مواد و شواهد به دست آمده از این ماموریت توسط ناسا مورد مطالعه قرار گرفته و سپس در قالب اسناد محرمانه طبقه‌بندی شده است. نیویورک‌تایمز نیز سال گذشته یک گزارش افشاگرانه دیگر در این باره منتشر کرد. در این گزارش «مائو کان» یک مقام عالی‌رتبه چینی اعلام کرده بود که بیش از هزار عکس از آرشیو مخفی ناسا به دستش رسیده که نه تنها ردپاهایی را روی سطح ماه نشان می‌دهد، بلکه حتی استخوان‌های انسانی را به تصویر کشیده که برخی از اجزای آن نیز ناقص است.

در گزارش های ناسا در این مورد چنین آمده بود که به احتمال قوی این اسکلت‌های ناقص از یک سفینه فضایی روی سطح کره ماه انداخته شده است و شاید فضایی‌ها برخی نمونه‌های بافت‌ها را برای تحقیقات نزد خود نگه داشته‌اند. این عکس‌ها توسط یک کاوشگر ماه گرفته شده بود و نبود هوا ضبط جزئیات دقیق از مدار ماه را امکان‌پذیر می‌کرد، به گونه‌ای که تصاویر استخوان‌ها کاملا واضح و قابل شناسایی بود.

دکتر «کن جانستون»، رئیس سابق بخش کنترل دیتا و عکس‌های آزمایشگاه کره ماه ناسا، در این رابطه چنین اظهارنظر کرده است که فضانوردان آمریکایی بقایا و ویرانه‌های قدیمی را روی سطح کره ماه کشف و عکس‌برداری کرده‌اند که سرمنشاء آن‌ها طبیعی نبود و به نوعی ساخته دست یک تمدن بود. وی از توضیح بیشتر در این باره خودداری کرد. 

با این تفاسیر به نظر می‌رسد فضانوردان آمریکایی مکانیسم‌های ناشناخته عظیمی را روی سطح کره ماه دیده‌اند. تمامی این اطلاعات توسط دولت آمریکا در قالب اسناد محرمانه طبقه‌بندی شده است. حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا تمامی این وقایع یک حقیقت انکارناپذیر است یا تنها حدس و گمان‌های تقریبی است. برای یافتن پاسخ این پرسش باید تا دسامبر ۲۰۱۲ منتظر بمانیم».

انصافا این مطلب مولفه‌های باورپذیر زیادی دارد: توهم توطئه، ارضای حس کنجکاوی مخاطب، پنهان‌کاری دولت‌های غربی، نام بردن از افرادی با نام دانشمند، استناد به اسناد طبقه‌بندی‌شده که دسترسی به آن‌ها برای عموم مردم ناممکن است، آخرالزمان و مواردی از این دست. بنده می‌گویم این مطلب سراسر اشتباه است. چرا؟ استدلال‌های زیر را بخوانید تا بهتر متوجه شوید.

1- یوفو یا اشیای پرنده ناشناس سالیان درازی است که توجه مردم را به خود جلب کرده است. گزارش‌های بسیاری از مشاهده اجرام پرنده ناشناس در شرایط مختلف جوی مطرح شده که در اغلب آن‌ها، فرد گزارش‌دهنده در وضعیت طبیعی قرار نداشته و شرایط جوی هم طوفانی بوده است. تاکنون بارها و بارها دانشمندان به بررسی این گزارش‌ها پرداخته‌اند و جالب این‌که برای تقریبا تمام آن‌ها توضیحی طبیعی یافته‌اند. اغلب این گزارش‌ها مربوط به پدیده‌های طبیعی متنوعی است که ماهیت کامل برخی از آن‌ها برای دانشمندان هنوز مشخص نیست؛ اما میل بشر به کشف ناشناخته‌ها بسیار قوی‌تر از آن است که توضیح پدیده‌ای طبیعی را به‌جای موضوع شگفت‌انگیز موجودات فضایی بپذیرد. آذرگوی‌ها، صاعقه‌های توپی، روشنایی غیرمعمول سیارات در شرایط خاص نجومی، پدیده‌های جوی مانند ابرهای شب‌تاب و ... از جمله این پدیده‌های طبیعی هستند. راستی تاکنون از خود پرسیده‌اید چرا در میان این همه گزارش‌های مختلف از مشاهده یوفو، خبری از یک دانشمند یا یک فرد تحصیل‌کرده نیست؟

2- پروژه ستی (SETI) که مخفف عبارت «جستجوی هوشمندان فرازمینی» است، با هدف شناسایی پیام‌های رادیویی موجودات هوشمند فرازمینی فعالیت می‌کند و با استفاده از آنتن‌های رادیویی قوی از جمله تلسکوپ 350 متری آریسبو که بزرگ‌ترین بشقاب رادیویی روی زمین است، درتلاش است نشانه‌هایی از پیام‌های الکترومغناطیسی ارسالی موجودات هوشمند فرازمینی را آشکار کند. با این حال هنوز هیچ نشانه‌ای از این پیام‌های احتمالی به‌دست نیاورده است.

3- کشف 3 سفینه فضایی در ورای مدار سیاره کوتوله پلوتو و تعیین ابعاد یکی از آن‌ها که 240 کیلومتر پهنا دارد، ادعای کوچکی نیست. برای این‌که بتوان وجود جسمی را در فضا تشخیص داد، تنها 2 راه وجود دارد، یکی شناسایی اثر گرانشی جسم مورد نظر و دیگری دریافت امواج الکترومغناطیسی از آن. سفینه‌های فضایی حتی در ابعاد 240 کیلومتر نیروی گرانشی آن‌چنانی ندارند که بتوانند روی حرکت اجسام بزرگ منظومه شمسی (سیارات، قمرهای سیارات، سیارک‌ها و برخی دنباله‌دارهای بزرگ) تاثیر بگذارند. (دقت کنید بیشتر فضای داخلی این سفینه‌ها خالی است و به همین دلیل جرم این سفینه در مقایسه با اجرام سماوی هم‌اندازه بسیار کمتر است). برای این‌که بتوان این تاثیرگذاری را تشخیص داد، می‌بایست برای دوره زمانی قابل توجهی تاثیرات گرانشی متقابل این اجسام را بررسی کرد و این درحالی است که پروژه‌های فعلی رصدی اجرام کمربند کویی‌پر به زحمت می‌توانند اجسامی کوچک‌تر از 1000 کیلومتر را تشخیص دهند؛ چه رسد به جسمی 240 کیلومتری که خیلی سریع از کنار این اجرام عبور می‌کند. (به منطقه پشت سیاره نپتون از فاصله 30 واحد نجومی از خورشید تا فاصله 500 واحد نجومی، کمربند کویی‌پر گفته می‌شود. هر واحد نجومی معادل فاصله متوسط زمین تا خورشید یا حدود 150 میلیون کیلومتر است)
اگر منظور خبر این باشد که این اندازه‌گیری به روشی مانند رادار یا تداخل‌سنجی انجام شده، باید گفت که اجسام موجود در این فاصله به‌قدری دور هستند که پرتوهای رسیده از زمین به آنها فوق‌العاده کم‌انرژی است و به‌همین دلیل، تاکنون کسی نتوانسته با این روش‌ها ماهیت سیارات کوتوله کمربند کویی‌پر و دنباله‌دارهای موجود در آن را تشخیص دهد؛ سفینه فضایی که جای خود دارد.

4- پروژه هارپ، آزمایشی است برای بررسی یونوسفر زمین و متاسفانه برخی افراد، خواسته یا ناخواسته آن را به هر پدیده طبیعی و غیرطبیعی روی‌داده در سالیان اخیر مرتبط می‌کنند. (برای آن‌که در مورد هارپ بیشتر بدانید، اینجا را کلیک کنید). در ضمن، موقعیت پروژه هارپ برای آشکارسازی اجرامی که در صفحه دایره‌البروج حرکت می‌کنند (مانند سیارات) بسیار بد است، چرا که در آسمان آلاسکا، اجرام منظومه شمسی در ارتفاع بسیار پایینی از افق حرکت می‌کنند و این درحالی است که هارپ اصولا برای بررسی محدوده بالای سر خود طراحی شده است.

5- اگر ابعاد این سفینه فضایی واقعا 240 کیلومتر باشد، از حوالی مدار سیاره اورانوس نیز با تلسکوپ‌های آماتوری قابل تشخیص است و نیازی نیست تا مدار مریخ نزدیک شود. نزدیک‌ترین فاصله اورانوس با زمین 18.2 واحد نجومی است و نزدیک‌ترین فاصله مریخ با زمین حدود نیم واحد نجومی!

6- این‌که در دسامبر 2012 چه اتفاقی خواهد افتاد، موضوعی است که خیلی در مورد آن بحث شده و فرضیه‌های متعددی از چگونگی نابودی زمین در آن مطرح شده است. واقعیت این است که در دسامبر 2012، دوره طولانی تقویم مایایی به پایان می‌رسد و تقویم جدید از نو آغاز می‌شود. لحظه‌ای که به گفته رییس مایای باستان «اتفاق مهمی روی خواهد داد»، شبیه به لحظه تحویل سال در تقویم هجری شمسی است و اهمیت آن هم چیزی بیش از این نیست. متاسفانه اشتباه در ترجمه متون باستانی مایا و برداشت شخصی برخی افراد، این رویداد شناخته‌شده را به سوژه داغ فیلم‌های هالیوودی تبدیل کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، اینجا را کلیک کنید.

7- فرض کنید این سفینه در پشت مدار پلوتو (با فاصله 40 واحد نجومی از خورشید) وجود دارد و می‌خواهد تا دسامبر 2012 یعنی 19 ماه دیگر به زمین برسد. برای این‌که سرعت زیاد این جسم را درک کنید، به مدار دنباله‌دار هالی دقت کنید. دنباله‌دار هالی هر 76 سال یک‌بار به دور خورشید می‌گردد. در نزدیک‌ترین فاصله، این دنباله‌دار به 0.6 واحد نجومی از خورشید می‌رسد و در دورترین فاصله به 35 واحد نجومی از خورشید. 35 واحد نجومی جایی بین مدار نپتون و پلوتو است. برای آن‌که دنباله‌دار هالی از دورترین فاصله مداری به نزدیکی مدار زمین برسد، 38 سال یا 456 ماه زمان نیاز دارد.
این درحالی است که سفینه موردنظر 19ماهه مسافت بیشتری را طی می‌کند و بنابراین سرعت متوسط آن حداقل 24 برابر سرعت دنباله‌دار هالی است. اگر مسیر حرکت سفینه را خطی مستقیم فرض کنیم، سرعت متوسط آن برای رسیدن به زمین 430هزار کیلومتر بر ساعت یا 119 کیلومتر بر ثانیه است، با این سرعت می‌توان در کمتر از 1 ساعت از زمین به ماه رسید! (توجه داشته باشید که مسیر حرکت این فضاپیما تحت تاثیر گرانش خورشید یک منحنی است و بنابراین، مقدار سرعت متوسط بیشتر از این مقدار خواهد بود و سرعت لحظه‌ای در زمان رسیدن فضاپیما به مدار زمین حدود 130 کیلومتر بر ثانیه است. با این حال فرض می‌کنیم بیشترین سرعت فضاپیما همان 119 کیلومتر بر ثانیه باشد) . برای مقایسه، جالب است بدانید سریع‌ترین ابزاری که انسان تاکنون روانه فضا کرده، فضاپیمای ویجر1 است که پس از 33.5 سال سفر میان‌سیاره‌ای و کمک از جاذبه سیارات برای افزایش سرعت، هم‌اکنون به فاصله 117 واحد نجومی از خورشید رسیده و با سرعت 3.6 واحدنجومی بر سال (17 کیلومتر بر ثانیه) از خورشید دور می‌شود.
ممکن است بگویید فضایی‌هایی که توانسته‌اند فضاپیمایی به قطر 240 کیلومتر بسازند، حتما به فناوری دستیابی به سرعت‌های بسیار زیاد هم رسیده‌اند. بیایید حساب کنیم این فضایی‌ها چند وقت است که در راه هستند. نزدیک‌ترین منظومه ستاره‌ای به زمین، منظومه آلفا-قنطورس در صورت‌فلکی قنطورس است و نزدیک‌ترین ستاره این منظومه به خورشید، ستاره پروکسیما-قنطورس که 4.2 سال‌نوری (40هزارمیلیارد کیلومتر) با زمین فاصله دارد. اگر این فضاپیما از این منظومه به‌راه افتاده باشد و سرعتش هم در تمام طول مسیر ثابت مانده باشد، آن‌گاه 335 میلیارد و 300میلیون ثانیه در راه بوده تا به زمین برسد، این مقدار یعنی 10600 سال؛ به عبارت دیگر، آن‌ها حدود 11هزار سال پیش از منظومه آلفا قنطورس به راه افتاده‌اند تا 19 ماه دیگر به زمین برسند. تازه این در شرایطی است که فرض نکنیم آن‌ها در حال گشت‌وگذار در فضای میان‌ستاره‌ای بوده‌اند تا به اینجا برسند. منظومه‌های ستاره‌ای دورتر هم که جای خود دارند. 

8- متاسفانه خیلی از افراد این دو موضوع را با هم اشتباه می‌گیرند، اول این‌که آیا غیر از زمین، در جای دیگری در جهان حیات وجود دارد و دوم، این‌که آیا یوفوها مربوط به همان موجودات فرازمینی هستند که به زمین سرک می‌کشند. پاسخ سوال اول بسیار روشن است: تعداد ستارگان موجود در کهکشان راه‌شیری چیزی حدود 200 میلیارد عدد است که حداقل نیمی از آن‌ها دارای منظومه‌های سیار‌ه‌ای هستند. این‌ها غیر از مقدار تخمینی 400 میلیارد سیاره دیگری است که دانشمندان به‌تازگی کشف کرده‌اند در فضای میان‌ستاره‌ای سرگردانند. کهکشان راه‌شیری هم یکی از چندصدمیلیارد کهکشانی است که تخمین زده می‌شود در عالم قابل مشاهده وجود داشته باشد. بنابراین هرقدر احتمال وجود حیات را اندک درنظر بگیریم، بازهم تعداد قابل توجهی سیاره نامزد وجود حیات فقط در کهکشان خودمان وجود خواهد داشت. دیگر کهکشان‌ها که جای خود دارند.
از سوی دیگر، اگر معادله مشهور فرانک درک را حل کنید، می‌بینید که در حال حاضر حدود 50 تمدن فرازمینی در پهنه کهکشان راه‌شیری وجود دارد که به سطحی از تمدن دست یافته که می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا را کلیک کنید.
اما پاسخ به این سوال که آیا این موجودات در گذشته با زمینی‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند یا گزارش‌های رسیده درمورد یوفوها مرتبط با این موجودات است، بسیار دشوار است. از عمر عالم 13 میلیارد و 750 میلیون سال می‌گذرد. کهکشان ما، راه‌شیری حدود 12 میلیارد و 700 میلیون سال عمر دارد. سن خورشید، ستاره و تنها منبع انرژی منظومه شمسی به 5 میلیارد سال رسیده و از تشکیل سیاره زمین بیش از 4.5 میلیارد سال می‌گذرد. نخستین گونه‌های حیات 4 میلیارد سال پیش روی زمین پدیدار شدند و در طول این زمان بسیار طولانی، حیات روی زمین چندین و چند بار تا مرز انقراض کامل پیش رفته است. با این حال، انسان به عنوان پیشرفته‌ترین موجود زنده روی زمین فقط 100 سال است که آن‌قدر پیشرفت کرده که بتواند دنیای اطراف خود را بهتر بشناسد و با فضاهای دوردست ارتباط برقرار کند. اگر همین حساب‌وکتاب را برای دیگر اجرام موجود در عالم و منظومه‌های ستاره‌ای دور و نزدیک انجام دهید، می‌بینید که ممکن است تمدن‌های فرازمینی فراوانی در گذشته پدید آمده و هم‌اکنون نابود شده باشند. اما این ایده که موجودات فرازمینی پیشرفته و توانمندی که توانسته‌اند ابزاری برای سفر در فواصل کیهانی اختراع کنند و چنین زحمتی را تحمل کرده‌اند تا به زمین برسند، صرفا با زمینی‌ها قایم‌باشک بازی می‌کنند و آن‌ها را سرکار می‌گذارند، خیلی با عقل جور درنمی‌آید!

9- در مورد برنامه آپولو و برنامه‌های سفر به ماه که اطلاعات تاریخی بسیار زیادی وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آنها مراجعه کنید. اما در مورد ادعای تصاویر ارسالی از وجود استخوان بر سطح ماه، آن‌هایی که با نورشناسی آشنایی دارند، می‌دانند برای آن‌که ماهواره‌ای از ارتفاع 100 کیلومتری سطح ماه بخواهد چیزی مثل یک استخوان را با وضوح کامل در سطح ماه تشخیص دهد، می‌بایست حداقل بتواند جسمی به ابعاد 1 سانتی‌متر را تفکیک کند (یعنی کوچک‌ترین نقطه تصویر متناظر با مربعی به ضلع 1 سانتی‌متر باشد) و برای چنین تفکیکی به تلسکوپی با گشودگی 6.7 متر نیاز داریم. این درحالی است که تلسکوپ فضایی هابل که در سال 1990 / 1369 در مدار زمین قرار گرفته، آینه‌ای به قطر 2.4 متر دارد و تلسکوپ فضایی جیمزوب که قرار است سال 2013 / 1392 به فضا پرتاب شود از آینه‌ای 6.5 متری بهره‌مند خواهد شد. وجود دوربینی به گشودگی چند متر سوار بر فضاپیمایی روباتیک، آن‌هم چهل‌وچند سال پیش، چیزی است که از توان بشر آن روز خارج بود. حتی ماهواره‌های زمینی هم از وجود چنین دوربینی بی‌بهره‌اند! برای آن‌که ببینید دوربین‌های ماهواره‌های فعلی چه جزئیاتی را می‌توانند در سطح ماه تشخیص دهند، اینجا را کلیک کنید.

هنوز فکر می‌کنید این 3 سفینه فضایی وجود دارند و تا 19 ماه دیگر به زمین می‌رسند؟ نظرات خود را برای بنده بفرستید تا در مورد آنها بحث کنیم. کسی چه می‌داند، شاید شما توانستید بنده را قانع کنید!

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 74
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    25 11
    vala injuri ke shoma dalil avordi khode khoda baiad biad sabet kone daghighan che etefaghi dare miofte
  • مهر IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    15 13
    خیلی جالب بود ممنون
  • بدون نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    67 11
    یعنی اگه من وام ازدواجم رو بگیرم دیگه نمی خوادپس بدم آخ جون
  • س ع ی د DE ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    55 22
    شما که ادعای تحصیلات بالا را دارید ایا زلزله های 9 ریشتری و طوفانهای سهمگین که امسال اتفاق افتاد چیزهای شگفت انگیزی نبودند در ضمن یاداوری میکنم که عجیبترین چیز ممکن در کل عالم همان زندگی و خلقت انسان هست.
    • arisa IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
      17 12
      راست میگی والا
    • اشکان RO ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
      16 6
      دقیقا
  • reza US ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    22 18
    are hatman hast
  • بدون نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    62 10
    همیشه ذهنتان را برای درک چیزهای جدید باز نگهدارید ایا موجودات و چیزهای زیادی در جهان وجود ندارند که با چشم های فیزیکی ما دیده نمی شوند ولی وجود دارند حقایق بسیار وجود دارند که بشر هنوز به انها پی نبرده است.علم بشر بسیار سطحی است.
  • بدون نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    29 6
    تمام حرفهای شما منطقی و درست .ولی اینا یک روی سکه هست .بعضی وقتا اون چیزی اتفاق می افتد که منطقی نیست و تصورش رو نداری .ولی مطلب خیلی خوبی بود .متشکرم .
    • امیر IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
      32 15
      موجودات فضایی وجود دارند و در قران هم به ان اشاره کوچکی شد ه
    • فاطمه IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
      11 8
      مطابق پاره ای از روایات ،حضرت آدم نخستین انسان روی زمین نبوده بلکه نخستین انسان نسل جدید از حدود هفت هزار سال قبل تا آخرالزمان و تا قیانت خواهد بود. این مطلب هم در روایات اسلامی دیده می شود و هم از نظر علمی ثابت شده .اما موضوع اصلی اینه که ابو حمزه ی ثمالی می گوید که امام سجاد فرمود: آیا گمان می کنی که خداوند مخلوقاتی غیر از شما نیا فریده است؟ آری سوگند به خدا ،خداوند هزار هزار یک میلیون آدم و هزار هزار یک میلیون عالم آفریده ، سوگند به خدا تو آخرین نسل از این عالم می باشی. و احادیث دیگر که نتیجه میگیریم امکان ندارد عالم دیگری وآدم های دیگری وجود داشته باشد به همین علت می خوام بدونم این دوست کدام قسمت از قرآن رو می گه و اگه هست چرا مثال نزده؟ لطفا علکی اسم قرآن رو وسط نکشید.
  • هومن IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    13 15
    چه فایده وقتی با نظرات گزینشی برخورد می شود؟
  • ناصر IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    24 12
    مقاله ی جالبی بود فقط یه نکته باید بگم اون چیزی که شما چند بار نوشتید یوفو نیست یو اف اُ است (ufo)است
  • سامان IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    24 11
    سلام این سفینه واقعا داره به سمت زمین می آید . از طریق این سایت می توانید سفینه رو ببینید : http://server4.sky-map.org این هم مکانهای که سفینه در فضا قرار دارد : Co-ordinates: 19 25 12, -89 46 03 - first big object recorded 16 19 35, -88 43 10 - cylindrical object 02 26 39, -89 43 13 - circular 08 50 47, -89 38 09 - curved 14 38 50, -88 40 42 - curved 14 59 06, -88 21 24 - curved 23 13 00, -88 53 11 - curved 19 26 51, -88 42 38 - cylindrical, looking like ship with traces
  • بدون نام IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    14 7
    عزیزم نکنه شما هم با این گزارشت میخوای به نحوی ............رو تایید کنی ؟ ها
  • بدون نام US ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    13 18
    این قضیه هارپ اصلا ربطی به شناسائی موجودات و اجرام فضایی نداره، همین کافیه که متوجه بشیم این مطلب یک داستان خنده دار بیش نیست، اگر مطلبی مشابه در یاهو یا سایت های معتبر در این مورد خوندید اونوقت بیاید صحبت کنیم
  • منصور IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    20 5
    از مدار پلوتون تا زمین برای سفینه های ساخت انسان مسیر زیادی حساب میشه نه برای موجودات پیشرفته فضائی که مثلا بخواد یکسال بعد به زمین برسه. این شاید وویجر 2 باشه که 20 سال قبل از مدار منظومه شمسی خارج شد و حالا برگشته باشه بعلت چرخشهای منظمه شمسی از سر دیگر منظومه مجددا وارد اون شده باشه
  • بدون نام IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    10 7
    میگم این همان ............نیست شاید سال اینده سال .........باشد سی دیش هم که اومده تو بازار عضر ظهور رو میگم ها
  • بدون نام IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    9 8
    خیلی جاب بود ممنوون کاش اگر وبلاگی داشتید معرفی میکردید این نکته را هم بگم بشتر این مطالب از روی سایت http://ufolove.wordpress.com/ برداشته میشود و مورد اخیر دقیقا در این سایت امده
  • کیومرث IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    11 7
    تا شقایق هست زندگی باید کرد
  • صادق IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    10 10
    اسم اون نشریه را بدهید لطفا
  • 1 IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    15 9
    تا اون موقع بايد صبر كرد . احتمال هيچ وقت صفر نيست .ما انسانها دنيا را با عقل خود ميبينيم. بايد اعتراف كرد ما انسانها خيلي كم ميدانيم.از ذهن رويا پرداز مان هم نبايد غافل بود .
  • بدون نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    19 10
    سال 2012 آبستن حوادث بسیاری خواهد بود.
  • مهران از دزفول IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    13 11
    آقا بزار بیاد ببینیم چی میشه شاید اممدن کلی یه ما کمک کردن و علم رو به سرعت به جلو بردن هنوز نیومده داریم براشون خط و نشون می کشیم شاید دیدم نوکرمون شدن خدا رو جه دیدین
  • ملت هميشه در صحنه IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    9 5
    به هر حال اگه آمريكايي ها كم آوردن ما مردم شريف ايران از .......... خواهش ميكنيم ....... رو بفرسته كمكشون به شرطه اينكه اونها هم دست از مطامع استعماري و استكباريشون در منطقه بر دارن و به ابرقدرت شدن ما هم اعتراف كنن و كلي كاراي دبگه كه تعداً بهشون ميگيم
  • بدون نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    8 7
    مدیریت فکری جهان برای ماندن در رأس قدرت جهانی سالهاست با برنامه ریزی دقیق جریان دارد و چون ابزار این نظریه ها صرفا" در اختیار خودشان است مخاطبان فقط می توانند بشنوند و حیرت کنند نه توان اثبات
  • بدون نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    8 12
    و نه دانش رد کردن آنها را دارند متون مایاها دست کیست و ترجمه آن را چه کسانی انجام داده اند و آیا واقعا" همین است که می گویند ؟ تلسکوپ ها و سیستم هارپ و ... را کی اداره می کند ؟ چرا یوفو ها را بیشتر غربی ها می بینند و تفسیرش را به ما می خورانند ؟ اینها برای القای وجود قطب قدرت بیش از آنچه هست به مردم دنیاست . حال سادگی مردم چقدر این داستانها را باور می کند راندمان تلاش غربی ها را تعیین می کند .
  • بدون نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    18 3
    مطالبي كه ارائه داديد خيلي جالب بودند ولي به نظر بنده ما در اين عالم هستي تنها نيستيم و تمدنها ياوبه قولي موجودات فضايي در سيارات ديگري وجود دارند
  • سینا IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    5 4
    تشکر فراوان از مقالتون , بسیار عالی بود ,من بک منجم آماتور می باشم . چند جا اشکالات کوچک مقالتون داشت , سفر بین منظومه ای با سرعت بالا امکانپذبر است , با تکنولوژی پیشرفته ما می توانیم به 99% سرعت نور برسیم یعنی زمان سفر به تا منظومه گیلیسه (یک کره شبیه به زمین دارد) 70 سال طول می کشد ؛ البته برای ساخت چنین سفینه ای به سوخت ضدماده نیاز داریم که چند صد سال بعد می توانیم به صورت عمده تولید کنیم (فعلا در حد اتم)
  • بدون نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    4 7
    منم با بدون نام موافقم.
  • مقیمی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    3 12
    فعلاً که ما باید به مدارک و شواهد این قبیل مراکز استناد کنیم. پس باید چندماهی صبر کنیم تا صحت و سقم آن مشخص شود ولی با توجه به وعده هائی که در قرآن کریم خداوند داده اند این مورد نبایستی واقعیت داشته باشه...
  • Aurora IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    12 9
    این همه دلیل اوردی که اونا دارن دروغ میگن ولی یه بار ازشون تشکر کردی؟راجب این مطلب!!! این مطالبی که جناب عالی داری در موردش میخونی و پشت کامپیوترت نظر میدی از صدقه سری اوناس!!!و شما با نظرای کاملا آماتورانتون میخوای از اونا ایراد بگیری آقای ....!!! برو خدا روزیتو جای دیگه بهت برسونه ما گوشمون از این حرفا پره! امیدوارم راست باشه تا لااقل ... موفق باشید.
  • ناسا GB ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    13 9
    بدون نام یکشنبه 8 خرداد 1390 - 09:16:36 سال 2012 آبستن حوادث بسیاری خواهد بود. با این نظر موافقم...
  • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    8 6
    هر چیزی تو این دنیا ممکنه . ممکنه نظر شما در مورد سه سفینه درست باشه ولی وجود تمدن فرا زمینی هم یه وسیله علم وهم تو ادیان مختلف انکار نشده . یه سوال داشتم شما با این همه معلومات و مکتوبات چرا تو ناسا استخدام نشدید ؟ واقعا تجزیه وتحلیل شما هم جای بحث داره
  • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    26 2
    موجودات بيگانه در گذشته با انسانها ارتباط داشته اند و آنگاه به سرزمين خود بازگشته اند در اين فاصله زماني غيبت آنها,رفته رفته اصل موضوع به فراموشي سپرده شده و آنچه در ميان ما انسانها باقي مانده به شكل آئينهاي خاصي نمود پيدا كرده است.آن موجودات كه زمين را ترك كرده اند حداقل به اندازه امروز ما حساب و كتاب ميدانستند كه زمان بعدي مراجعت خود را محاسبه كنند و آنرا در تقويم ماياها به مااعلام كرده اند.ما كه جن را نديده قبول كرده ايم چرا اينقدر در مورد يوفوها مقاومت نشان ميدهيم؟!
  • شهروند اصفهانی کیانی IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    12 6
    جالب بود شبکه 4 چندین سال پیش مستندی رو درباره تمدن مایا پخش کرد که از نظر ریاضیات ومحاسبات ونجوم بی نظیر بوده اند .....2012 را باید تحلیل کرد......
  • General IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    4 26
    حالا باور میکنین ؟ چیه موجودات فضایی بیان کره زمین خاکی چی بگیرن ؟ توی کره زمین چی هست؟ بیاد و مارو بخوره ؟ امکان نداره! مگه بیکارن مگه ما چیکار کردیم که میخوان با ما بجنگن ؟ خدا نکنه که این اتفاق راست باشه ! ان شاء الله اگه وجود داشته باشه هم هیچوقت نبینیمشون .
  • یوفو یوفو زادگان میانکاله IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    24 12
    مطمئن باشید که این خبر درست است. من شواهدی دال بر این رویداد دارم. به زودی تمام دنیا مجبور می شه که این خبر رو تایید کنه.
    • نگار IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
      9 8
      خوب اگه راست می گی بگو
  • ناصح CH ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    9 33
    این مسائل همشون برنامه ریزی شده به دست خود زمینیان و خدمتکاران فراماسون ها می باشد.
  • امین IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
    14 6
    با سلام و تشکر از مطالب جالب توجه شما خواهشمندم در صورت امکان جزئیاتی در باره ستاره UB313 ارائه نمایید .
  • اريان IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    11 19
    به نظر من دروغ است
  • ufoweb.ir EU ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    28 7
    یعنی این همه خبر بوده و من تا حالا بی خبر بودم!؟ باید بگم دوست من در وجود U.f.O ها که شکی نیست و اما ALIEN... من مطمئم هستم که شما هم میدونی جهان به این بزرگی فقظ جای زمین خاکی ما نیست.....چه بسا ما اینقدر کوچکیم که در این جهان بی انتها ممکن جزیی از اتم های عروسک کودکی فضایی باشیم....پس اینقدر با اطمینان و دلایلی با علم محدود این ماجرا رو رد نکن. موفق باشی.
  • مهدی EU ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    5 11
    نمیدونم چرا این مطالب رو تو این سایت ها و سر زبون همه میذارن هموشون دروغ هست! من مطمن ام که اگه موجوداتی دیگه هم وجود داشته باشه به سوی ما نمیان!
  • علیرضا IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    10 13
    خیلی جالب
  • رزا IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    3 20
    اگه فرا زمینی ها وجود داشتند تا حالا باید حداقل یک بار به فرکانس هایی که ناسا وانگلیس می فرستن جواب می دادن تازه آیا اون سفینه ای که داره به سمت زمین می آد واقعا این شکلیه ؟آخه از کجا معلوم مقصدش زمین باشه؟
  • saeed IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    11 13
    2012 تمام شد
  • مهرزاد A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    37 4
    به نظر من موجودات فضایی وجود دارن چون من چند بار شب که با خانواده بیرون رفته بودیم در آسمان که ستاره ها مشخص ترند چند تا ستاره ی کوچک دیدم که حرکات بسار نا منظم و سریع داشتند و ناپدید میشدند. خواهرم هم آن ها را دید
  • علی A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    5 5
    خب الان ۲۰۱۴ هستیم :
  • رضا IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    15 2
    آقا وجود داره من ساعت 5:30 دقیقه بامداد سه تا نقطه نورانی دیدم یکیشون نزدیکتر اون دوتا بود بیشتر به زمین نزدیک بود بعد اون که نزدیک بود یه ربع چرخید تو آسمون و رفت من فک کردم شهاب سنگه ولی دیدم نه نورشم کم نشد. ساید باور نکنید ها ولی دیدم
  • انعام الله قاری زاده افغانستان A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    4 1
    تشکر برای بهترین سایت معلوماتی فضا
  • بی نام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    13 0
    الان که دوهزار و چهارده است و اتفاقی نیفتاده
  • طاها IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    3 1
    ببین واقعا وجود داره؟ به نظر من وجود داره. اون ها خیلی از ما پیش رفته تر هستند و روزی انسان ها با اون روبرو میشن
  • مختار IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    8 2
    آنچه نوشتید بسیار آموزنده است. آگاهی بخشی علمی یکی از نیازهای بنیادی مردم است تا بر پایه ی خرد و دانش و منطق به پدیده ها نگاه کنند. توی کشور ما من همیشه این را بسیار شنیدم که: آری بشر همه چیزی را نمی داند درست است. ولی بشر بسیاری از چیزها را می داند،‌ ولی اینکه دانش بشری هنوز بسیاری پرسش های بدون پاسخ ندارد دلیلی ندارد که گروهی بدون دانش برایش داستان بسازند. اینکه گفته شود شاید باشد بیشترین باور برخی شده است، شک همیشه خوب است، ولی بر شک ها و شایدها نمی شود زندگی کرد. شک برای ما پرسش و اراده پژوهش پدید می آورد. اگر شک دارید، پس جستجو کنید تا شاید پاسخی بیابید،‌ نه اینکه خود را در میان شک ها و تردیدها رها کنید. باید آنچه بشر می داند را ارزش گذاشت، نه آنچه نمی داند.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    3 7
    این که مال 3سال قبله یعنی اونا 3سال قبل اومدن حالا 2015هست
    • علی A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      2 2
      اگه همه ی اینا راست بود که در ۲۰۱۲سه سفینه ی غول پیکر از زمین میگذشتند میگفتند یه نفرم تو این زمین از ماجرا بی خبر نمیموند چون تاحالا این اتفاق نیفتاده الان ۲۰۱۵ سه سال از این ماجرا میگذره یعنی چی آخه؟
  • ناشناس IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    6 2
    چنین موجوداتی وجود داره همان ئطور که امیر گفت
  • بی نام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    6 6
    عالی بود ممنون
  • سجاد A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    5 5
    احتمالا سفینه ها وسط راه خراب شدن برگشتن درستشون کنن ایشالا 3 سال دیگه صبر می کنیم ببینم میاین یا ن ب هر حال منزل خودشونه خواستن خونه ما هم بیاینننن ولی بدون شوخی اگه شما ی ادم فضایی ببینید شما ایمانتون رو از دست می دید یا ن پون اگه ی ادم فضایی ببینید یا خودم ببینم فکر می کنم ک زمین رو اونا درست کردن و شک می کنم ولی بازم سعی می کنم ایمانمو از دست ندم
  • سجاد A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    3 4
    اخ جون بزارین بیان ببینیم چجورین شاید مام رفتیم یه سیاره دیگه. بریم باهاشون غذاهاشونو بوخوریم خخخخخخخخخخخخ خعلی حال میده دلتونم بخاد یه سفینه داشته باشین بازم خخخخخخخخخخ
  • مهدی A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    14 1
    چیزی که‌مطما هسم‌اینه وجود دارن در این که هیچ شکی نیس مخصوصا جدیدن سیاره ای به نام کیپلر هست که از لحاظ حیاط مثل زمین هس اما جو قوی تر دارد اگر موجودی توش باشه که هس چه تک سلولی یا چهار پا یا تو پا یا.. بدنی محکم تر دارد .. اما بازم انسان اشرف مخلوقات هس و توانایی قلبه بر انان رو دارد با نیروی مغز .
    • السا IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      3 3
      منم عکس سیاره کیپلرو دیدم راس میگه و تازه شایعه شده که بعد از ظهور حمله خواهند کرد ولی من باورش نمی کنم ولی من عکسشونو دیدم و انسانها اونارو گرفتم و مومیایی کردن و مغز شونو در اورده بودن واقعا عکسش هس . والا اگه کسی ایرانی هارو اینطوری کنه من خودم انتقام می گیرم خب اونام حق دارن دیگه
  • نازی A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    5 2
    من عقیده دارم اشخاص و موجودات فضایی وجود دارن ولی این چیز هایی ک اینجا نوشته شده بیشتر شایعه و پرت کردن حواس مردم هست و این توی قران هم اومده ک دنیایی ک شما در ان زندگی میکنید تنها نیست و اگه دقت کنید خدا توی قران هم گفته انچه در اسمان و زمین هست و این ثابت میکنه ک زمین تنها سیاره واجد حیات و موجودات نیست
  • یحیی A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    3 3
    من میدانم که موجود فضایی است . از نظر من شگفت انگیز است . ما می توانیم با آنها معامله کنیم. وقتی هوش انسان و هوش آنها یک جا شو د . ما خیلی پیشرفت زیاد می توانیم بکنیم
  • محسن A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    8 1
    به نظر من موجودات فضایی وجود دارن این موضوع خیلی جالبه خیلی ممنونم به خاطراین اطلاعات
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    5 3
    هنوزم کسایی هستن که خیال می کنند قرار ازفضا یه عده با سفینه بیان رو زمین جالبه واقعا .بیان چه کار کنند آخه .این زمین دیگه جایی زندگیه .
  • شایان A1 ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    11 0
    اقا 2016 شد اینا کی میان بریم حال کنیم باهاشون
  • negar72 negar A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    4 3
    2016 وقته دیگه تموم شه خخخ امریکا شده چوپان دروغ گو خاک تو سرش اون از سفر به ماه یک دروغ محض و خندهدار بود :
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    3 1
    سلام از نظر من این مطالب هیچ کدام درست نیست جون اگر حرف شما درست باشد این خبر باید در تمتم دنیا پخش میشد چون مثل این میمومنه که اگر کسی در حال امدن به خانه شما را داشته باشد که برای خانواد شما خطر ناک باشد پدر خانواد وظیفه دارد به تمام افراد خانواد خبر بدهد که قرار هست این اتفاق برای ما قرار هست بیوفتد اما نمیدونم چرا مردوم ما ایران بدون هیچ مدرک سندی حرفهای که بدون سند هستو براحتی باور میکند
  • ياسين A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    6 2
    زمانيكه از امام علي عپرسيدن كه آيا موجوداتي بجز ما در خارج از زمين زندگي ميكنند ايشان فرمود:آنها شهرهايي دارند مانند شهرهاي شما ودرآنها زنگي ميكنند.اما به نظر من اونا نميتونن به زمين سفر كنند
  • نر A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    2 0
    سفینه 250 کیلو متر نیست 360 کیلو متره اگر با تلسکپ قوی نگاه کنین نیتونین 1800 سال نوری اونور تر سفینه رو میبینید ناسا الان 2 سال نوری میدونن که 500 سال دیگه سفینه به زمین میرسه
  • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    2 2
    سلام.در خاک امریکا یک منطقه ای وجود دارد که بسیار مجهز به تکنلوژی واز نظر امنیتی انقدر قوی هست حتی یک پرنده هم نمی تواند وارد انجا بشود بشقاب پرنده ها به شکل های مختلف طراحی و به پرواز در می ایند واین منطقه در دست ارتش امریکاست این یک مسله ومسله دیگر امریکا میخواهد با این جور ابزارها سلطه خودر ا بر جهان گسترش دهد وجهان تک قطبی اایجاد کند
  • محسن خطرم A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    1 0
    2018شد
  • محمد A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    1 0
    الان سال 2018 است واین خبر کاملا دروغه نه این که اصلا یوفو وجود نداره ولی اگر این اتفاقات قرار بود رخ بده تمام مقامات دنیا اینو اعلام میکردن