ایسنا نوشت:

ماموران پلیس دماوند سارقان کابل‌های برق دماوند را در حین سرقت دستگیر و به خاموشی‌های سریالی این شهرستان خاتمه دادند.

سرهنگ فرهاد قدسی، فرمانده انتظامی شهرستان دماوند، گفت: با کسب شکایات مردمی درباره قطعی مداوم برق در برخی محلات و همچنین شکایات اداره برق دماوند در مورد سرقت کابل‌های پرونده‌ای تحت عنوان سرقت پیش روی ماموران انتظامی گشوده شد.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد سارق یا سارقان احتمالی در چندین نقطه از شهرستان دماوند که عموما از محلات مسکونی قدیمی این شهرستان محسوب می‌شود اقدام به سرقت کابل برق می‌کنند.

قدسی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و گله‌مندی مردم، ماموران پلیس با ایجاد گشت‌های نامحسوس در ساعات متفاوت شب، در ساعت 4 صبح سارقان را در حین سرقت شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند با بیان اینکه سارقان پس از آن که از حضور ماموران در صحنه مطلع شدند با یک دستگاه خودرو سواری پژو متواری شدند گفت: پس از یک تعقیب و گریز ماموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی کرده که هر سه سارق را دستگیر کردند.

وی گفت: در بازرسی از خودروی سارقان 300 کیلوگرم کابل برق کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند افزود: با دستگیری این سارقان و با حضور در اداره پلیس آگاهی سارقان چاره‌ای جز اعتراف ندیده و ضمن قبول بزه انتسابی به 9 فقره سرقت کابل برق و سرقت یک تن کابل اعتراف کردند.

به گفته وی سارقان مالخر کابل‌های برق را نیز به ماموران معرفی کردند.

قدسی در ادامه با بیان اینکه ماموران برای دستگیری مالخر این باند در یک قرار سوری در بومهن این فرد را دستگیر کردند گفت: در بازرسی از محل اختفای این مالخر تعداد زیادی کابل برق متعلق به دیگر شهرستان‌ها نیز کشف و ضبط شد.

به گفته فرمانده انتظامی دماوند مالخر پس از خرید کابل‌های سرقتی آنان را برای فروش به بومهن یا تهران منتقل می‌کرد.

قدسی در ادامه در مورد علت سرقت کابل‌های برق به سهولت سرقت کابل‌ها و همچنین گرانی مس در بازار اشاره کرد و ضمن انتقاد از برخورد مسئولان اداره برق این شهرستان به ایسنا گفت: بارها از اداره برق خواستیم تا ضمن برقراری گشت‌های مشترک این گونه سرقت را در سطح شهرستان کاهش دهیم اما تاکنون مسئولان مربوطه این درخواست پلیس را پاسخ ندادند.

وی در ادامه توصیه کرد که مسئولان اداره برق برای جلوگیری از سرقت کابل‌های برق می‌توانند از کابل‌های خود نگهدار برق استفاده کنند چرا که امکان برش این‌گونه کابل‌ها وجود ندارد.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =