سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی در یادداشتی با عنوان «احمدی‌نژاد با رییس دفترش چه می‌کند؟» نوشت:

همه حاشیه سازی‌ها و جریان سازی‌های معطوف به بحران توسط طیف انحرافی و با مدیریت رئیس دفتر رئیس‌جمهور رقم خورده و احمدی‌نژاد باید هر چه زودتر حساب خود را از این جریان جدا کند. اما آیا احمدی‌نژاد این فرصت را پاس می‌دارد و آن می‌کند که اکثر طرفدارانش انتظار دارند؟

با توجه به کیفیت جبهه منتقدان و مخالفان دولت و جریان انحرافی، به نظر می‌رسد که جبهه مذکور از یک تنوع سیاسی، مذهبی و فرهنگی برخوردار است و صرفا محدود به برخی رقابت‌های سیاسی درون گروهی نمی‌شود. در چند هفته گذشته، از فرمانده سپاه گرفته تا برخی اعضا و چهره‌های برجسته اصولگرا در نهادهای مختلف مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و فعالان سیاسی و حزبی تا چهره‌های مذهبی و علمای بزرگ، مستقیم و غیر مستقیم نسبت به حاشیه‌سازی‌های جریان انحرافی که معطوف به بحران‌سازی است، هشدار داده‌اند. حال در پی این هشدارهای پیاپی و بی‌توجهی رئیس‌جمهور به آنها و حمایت از رحیم مشایی، لحن هشدارهای توصیه‌ای تغییر می‌کند و همزمان با آغاز برخورد دستگاه قضایی با پرونده‌های مختلف متصل به این حلقه حاشیه‌ساز، از ضرورت بازداشت سرسلسله جریان مذکور سخن گفته می‌شود.

با این وجود هر چند به نظر می‌رسد برخی پیش‌بینی‌ها که از هفته گذشته و توسط عباس سلیمی نمین در دانشگاه تهران مبنی بر احتمال بازداشت رحیم مشایی شروع شده بود، به واقعیت نزدیک می‌شود، اما یک نکته همچنان در زیر و بم گمانه‌ها و تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها بی‌جواب مانده است. «بالاخره رئیس‌جمهور با رئیس دفتر خود چه می‌کند؟»

تا کنون منتقدین دولت و مخالفان جریان انحرافی سعی کرده‌اند گمانه «تفکیک بین احمدی‌نژاد و مشایی» را همچنان برجسته نگه دارند تا راه برای جدایی احمدی‌نژاد و مشایی و ادامه کار دولت بدون حاشیه باز بماند. بر اساس این نظر همه حاشیه سازی‌ها و جریان سازی‌های معطوف به بحران توسط طیف انحرافی و با مدیریت رئیس دفتر رئیس‌جمهور رقم خورده و احمدی‌نژاد باید هر چه زودتر حساب خود را از این جریان جدا کند. اما آیا احمدی‌نژاد این فرصت را پاس می‌دارد و آن می‌کند که اکثر طرفدارانش انتظار دارند؟ پاسخ به این سوال در روزهای پیش رو مشخص خواهد شد و قطعا کیفیت مواجهه و پاسخ احمدی‌نژاد به این پرسش و دغدغه طرفدارانش سمت و سوی تحولات سیاسی را جهت خواهد داد.

/27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =