فریبا کلهر در کتاب «تب ۶۴ درجه‌ جادوگر خوشگله»؛ عشق را دستمایه اصلی خود برای نوشتن قرار داده؛ رمانی که به اعتقاد نویسنده متعلق به همه و با هر سن و سالی است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «تب ۶۴ درجه جادوگر خوشگله!» نوشته فریبا کلهر در ۱۲۰ صفحه با قیمت ۲۵۰۰ تومان از سوی نشر افق روانه بازار نشر شد. محور اصلی این کتاب، عشق است و همه‌ شخصیت‌های این کتاب، به نوعی شخصیت اصلی محسوب می‌شوند و البته هرکدامشان هم عاشق کسی یا چیزی هستند مثلاً نام یکی از شخصیت‌ها «یک کسی» است که عاشق جادوگر است. جادوگر هم عاشق ماه است. گربه داستان هم عاشق کلمه‌ای است که در دهان «یک کسی» است! یعنی همه شخصیت‌ها از جمله دستگیره در و جادوی جادوگر هم درگیر عشق هستند.

کلهر درباره‌ این کتاب می‌گوید: «تلاش کرده‌ام در لایه‌های پنهان داستان هم نیم‌نگاهی به حقیقت عشق و اهمیت نداشتن ظاهر عشق داشته باشم.»

تب ۶۴ درجه جادوگر خوشگله!

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «جادوگر روی دماغش زگیل گنده نداشت. به جلیقه‌اش شصت تا سنجاق قفلی نزده بود. دندان‌های دراز و کرم خورده نداشت و لابه لای مو‌هایش فضله موش نبود. مهم‌تر از همه اینکه قوزی و خمیده نبود. دماغو نبود و خروپف نمی‌کرد. تنش معطر بود و هر کس او را می‌دید عاشقش می‌شد. اما مگر تا آن روز کسی او را دیده بود که عاشقش بشود؟»

فریبا کلهر کار‌شناس ادبیات فارسی و کار‌شناس ارشد علوم تربیتی است. فعالیت خود را از دهه شصت در ادبیات داستانی آغاز کرده و تاکنون بیش از پنجاه کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته و برای بسیاری از آنها جوایزی از جشنواره‌های متعدد دریافت کرده است. «من و درخت پنیر»، «سالومه و خرگوشش»، «من و گربه سیاهه»، «خواهر خوش‌شانس من» و «ابروهای جادویی کیو کیو» از جمله‌ آثار او برای کودکان و نوجوانان است.

۲۹۱/۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =