۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۳۸

روزنامه جام جم نوشت:

دادیار شعبه سوم اجرای احکام کیفری دادگستری خرم‌آباد در استان لرستان برای دستگیری قاتل مسلحی که جوان دانشجویی را کشته و به طور غیابی به مرگ محکوم شده بود، از هموطنان کمک خواست. 

 قاتل فراری میرزابیگ نام دارد و 4 سال است که از اجرای عدالت می‌گریزد. حادثه زمانی رخ داد که او به خاطر اختلاف دیرینه با یکی از اقوامش، تصمیم گرفت با حمله مسلحانه به اعضای این خانواده، از آنها انتقام بگیرد. بنابراین روز 25 مرداد سال 86 همراه برادر، 4 پسر وی و داماد خانواده عازم روستای نخود از توابع‌ الشتر شد. اهالی روستا با دیدن مردان مسلح وحشت کرده و با سد کردن راهشان، از آنها خواستند تا روستا را ترک کنند؛ اما مهاجمان بدون توجه به اخطارها با تیراندازی هوایی، روستاییان را متفرق و روستا را محاصره کردند. در این هنگام یکی از مهاجمان مسلح به در خانه یکی از روستاییان رفت و با فریاد از صاحبخانه خواست از خانه بیرون بیاید.

شلیک مهاجم به اعضای یک خانواده
مرد صاحبخانه و اعضای خانواده‌اش سراسیمه از خانه خارج شدند و از مرد مسلح و همدستانش خواستند به اختلاف قدیمی میان همدیگر پایان دهند و روستا را ترک کنند؛ اما مردان مهاجم به سوی آنها شلیک کردند. در این هنگام،‌تعدادی از روستاییان به قصد نجات همسایه‌شان به سمت مهاجمان یورش بردند؛ ولی مردان مسلح به سوی آنها نیز تیراندازی کرده و از محل حادثه متواری شدند. ماموران ‌آگاهی استان لرستان که از طریق تماس یکی از اهالی روستا در جریان این یورش قرار گرفته بودند، هنگام حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک مرد جوان به نام نوربخش و مردی میانسال به نام حاتم با شلیک گلوله کشته شده و 6 مرد دیگر نیز به شدت زخمی شده‌اند. اجساد کشته‌شدگان به پزشکی قانونی منتقل شد و مصدومان حادثه نیز به بیمارستان انتقال یافتند.

یکی از مقتولان، مهاجم بود
در تحقیق از شاهدان حادثه معلوم شد نوربخش، جوان دانشجویی بوده که از سوی مهاجمان به قتل رسیده و مرد میانسال یکی از مهاجمان بوده که به اشتباه توسط همدستانش کشته شده است. با مشخص شدن این موضوع، جستجوها برای یافتن مهاجمان مسلح آغاز شد و پس از چند روز 4 نفر از متهمان فراری دستگیر شدند. متهمان در بازجویی اعتراف کردند به خاطر انتقام‌گیری از خانواده یکی از اقوامشان، مسلحانه به آنها حمله کرده و افرادی را که برای میانجیگری در صحنه حادثه حضور داشته‌اند، زخمی کرده‌اند. در ادامه مشخص شد نوربخش به دست میرزابیگ و حاتم نیز با شلیک گلوله پسرش کشته شده است. در حالی که تحقیقات برای دستگیری 2 عضو فراری باند ادامه داشت، ماموران باخبر شدند 5 مصدوم حادثه از مرگ نجات یافته و زنده مانده‌اند ولی مصدوم دیگر به نام محمدحسن همچنان در کما به سر می‌برد.

حبس در انتظار مهاجمان
با توجه به این که ماموران موفق به دستگیری 2 قاتل فراری نشدند، پرونده قضایی پس از اخذ آخرین دفاع از متهمان بازداشت شده، با صدور کیفرخواست به شعبه 101 دادگاه عمومی ـ جزایی شهرستان الشتر ارسال شد. به این ترتیب چندی پیش هر یک از متهمان به اتهام شرکت در نزاع دسته‌جمعی منتهی به صدمات بدنی عمدی به 4 مرد، به تحمل 3 سال حبس و پرداخت دیه به مصدومان حادثه محکوم شدند. با توجه به این که خانواده حاتم ـ مقتول ـ شکایتی در دادگاه ارائه نکرده و پسر خانواده به اتهام قتل تحت تعقیب بود، پرونده در دادسرا مفتوح ماند و پرونده قتل نوربخش ـ جوان دانشجو ـ به دادگاه کیفری استان لرستان ارسال و قاتل فراری ـ میرزابیگ ـ به طور غیابی در شعبه دوم دادگاه کیفری استان لرستان محاکمه و به مجازات مرگ محکوم شد.
این حکم در دیوان عالی کشور تایید و برای اجرا به شعبه سوم دادیاری اجرای احکام کیفری خرم‌آباد ارسال شد. با توجه به این که مرد محکوم به مرگ از 4 سال پیش متواری شده است و یکی از مصدومان همچنان در کماست، دادیار شعبه سوم اجرای احکام کیفری خرم‌آباد دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر قاتل فراری را در روزنامه صادر کرد تا چنانچه هموطنان از مخفیگاه این محکوم به مرگ فراری اطلاعی دارند، به دادگستری لرستان یا مرکز فوریت‌های پلیسی 110 خبر دهند.
56282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =