فارس نوشت:

پرویز سروری نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سؤالی درباره اشتراک فعالیت جریان انحرافی با جریان فتنه، اظهارداشت: پیش بینی ما از چشم انداز فعالیت جریان انحرافی این بود که با جریان فتنه ائتلاف کند. 


 جریان انحرافی با فتنه، ظاهری متقابل و باطنی متعامل دارد

وی با بیان اینکه جریان‌های فتنه و انحرافی علی‌رغم ظاهری متقابل با یکدیگر، باطنی متعامل دارند، افزود: این دو جریان برای رسیدن به اهداف و خواستگاه‌های خود چاره‌ای جز ائتلاف نداشته‌و ندارند چرا آنها در راه مقابله با نظام و انقلاب اسلامی هدفی یکسان دارند و دلیلی هم وجود ندارد که با هم متحدد نشود.

سروری در ادامه تصریح کرد: با گذشت زمان، ما شاهد تحقق تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های دلسوزان انقلاب درباره آینده جریان انحرافی بودیم؛ هر چه زمان گذشت دو جریان به وجه‌اشتراکات خود بیشتر پی‌بردند. 


 ولایت‌گریزی و دوگانه جلوه‌دادن حاکمیت از اشتراک فتنه با جریان انحرافی

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره وجه‌اشتراک جریان فتنه با گروه انحرافی، گفت: ولایت‌گریزی هرکدام با یک هدف و وسیله، مقابله با ارکان نظام، جلوه دادن حاکمیت دوگانه در کشور، مظلوم‌نمایی، مخالفت با روحانیت و مرجعیت، تضعیف ارکان انقلاب اسلامی از جمله شورای نگهبان و نهادهای مستقر، مخالفت با سپاه پاسداران و جریانات موثر در انقلاب اسلامی از جمله بسیج از جمله شاخصه‌های مهمی است که می‌توان به عنوان وجه‌اشتراک جریان فتنه با جریان انحرافی دانست.

وی در ادامه نوع واکنش‌ به مخالفان را از دیگر اشتراکات جریان‌های انحرافی و فتنه دانست و درباره چرایی این گفته خود، توضیح داد: هر دو جریان، در پاسخ به مخالفان خود، به رفتارهای غیراخلاقی و غیرارزشی تمسک کرده‌اند. 

 ارتباط و ائتلاف با بیگانگان و دشمنان انقلاب اشتراک جریان فتنه با جریان انحرافی

سروری ارتباط و ائتلاف با بیگانگان و دشمنان انقلاب اسلامی را از دیگر اشتراکات جریان فتنه و جریان انحرافی دانست و خاطر نشان کرد: امروز ملت ایران شاهد کنار رفتن پرده‌ها و مشخص شدن برخی از موضوعات پنهان هستند که نشانگر مصر بودن جریان انحرافی برای ارتباط با دشمن است؛ این موضوع در جریان فتنه هم به این روال بود که با گذشت زمان ارتباط و خط دهی دشمنان به آنها روشن شد.

" ارتباط جریان انحرافی با دشمنان و بیگانگان در آینده شفاف‌تر از امروز خواهد شد و مردم نیز به روابط‌های پنهانی پی‌خواهند برد " 

وی گفت: تفسیر غیر ولایی (حذف ولایت‌فقیه از جامعه اسلامی) از اسلام و محور قرار دادن خود در راس تفکر دینی از اشتراکات خطرناک جریان انحرافی با فتنه است، البته باید گفت که نوع بیان و مطرح کردن این موضوع در بیان فتنه‌گران 88 با منحرفان امروزی متفاوت است چراکه آنها جامعه مدنی را مطرح می‌کردند اما اینها از جامعه مهدوی سخن می‌گویند؛ جامعه مهدوی که جریان انحرافی تبیین می‌کند با جامعه مدنی فتنه‌گران از یک آبشخور ارتزاق می‌کند.

سروری ادامه داد: آنچه مشخص شده، این است که جریان انحرافی می‌خواهد مثل جریان فتنه، نظام جمهوری را فاقد مشروعیت و کارآمدی برای اداره جامعه قلمداد کند این تلاش جریان انحرافی امروز ظهور و بروز پیدا کرده است. 

 جریان انحرافی کلیت نظام را هدف قرار داده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا منظور شما از ناکارآمد جلوه دادن نظام توسط جریان ائتلافی نظام سیاسی است یا کلیت نظام جمهوری اسلامی‌؟، تصریح کرد: من معتقدم این جریان کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده است این گفته من دال بر ادبیات و رفتار اعضای این جریان است.

وی در توضیح این گفته خود که جریان انحرافی تمامیت نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است، اضافه کرد: وقتی این جریان به دل ولایت فقیه می‌رود و می‌خواهد جایگاه رفیع ولایت امر را مخدوش کند و تلاش می‌کند نظامی منهای ولایت فقیه تعریف کند نمی‌توان گفت این جریان ایده‌ و برنامه‌ای به جز مقابله با نظام جمهوری اسلامی دارد.

سروری با بیان اینکه جریان فتنه مثل جریان انحرافی به دنبال تضعیف و در نهایت حذف ولایت فقیه بود، تاکید کرد: نامه کذایی استانداران و نامه جام زهر نمایندگان و تحصن آنها مصداق‌های مشخصی است که از تلاش جریان فتنه برای ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی حکایت دارد و امروز هم جریان انحرافی رفتاری مشابه جریان فتنه انجام می‌دهد که نمونه‌های در نزد مردم موجود است؛ این جریان قصد دارد با با عدم تبعیت از ولی‌فقیه جایگاه ولایت فقیه را تضعیف کند.


ائتلاف رسمی جریان فتنه با جریان انحرافی

وی فرافکنی در رفتار و گفتار را از مشخصه‌‌های تاکتیکی جریان‌های فتنه و انحرافی دانست و یادآور شد: جریان فتنه تلاش می‌کرد با تابلوها و شعارهای مذهبی اصل ولایت فقیه را مورد سؤال قرار دهد و امروز شاهد هستیم جریان انحرافی با ادعای ولایت‌مداری و پرچم انقلابی به دنبال تضعیف ولایت فقیه است؛ با این توصیف باید منتظر ائتلاف رسمی جریان فتنه با جریان انحرافی باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال "اینکه می‌گویید جریان انحرافی با جریان فتنه ائتلاف می‌کند تحلیل این با عمل انجام شده؟، خاطرنشان کرد: جریان فتنه و انحرافی با توجه به اینکه هدف و خواستگاه یکسانی است دلیلی ندارد که با یکدیگر ائتلاف نکنند و حتی برخی از اعضای این جریان ناخواسته به این موضوع اعتراف کرده‌اند..

سروری ادامه داد: اگر کسی مصاحبه آقای امیری‌فر با خبرگزاری فارس را مطالعه و در اظهارات وی مقداری تأمل کند، به این نتیجه خواهد رسید که آقای امیر‌ی‌فر اظهارات و مواضع جریان انحرافی را در نقش یک سخنگو اعلام کرده است تا بازخوردهای آن را در جامعه دریافت کند.

وی تصریح کرد: تردیدی ندارم که جریان انحرافی حاضر است برای مقابله به مبانی انقلاب و جریان اصولگرایی با هر جریانی به وحدت برسد تا بتواند اصولگرایی را متوقف کند و می‌توان گفت که جریان فتنه از این قاعده مستثنی نیست.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، در پاسخ به این سؤال که بهترین اقدام برای مقابله با جریان انحرافی در شرایط کنونی چیست؟، ‌تصریح کرد: بصیرت بخشی و اطلاع‌رسانی به جامعه برای مقابله با جریان انحرافی باید در اولویت کار امت حزب‌الله و نیروهای مذهبی قرار بگیرد.

سروری با بیان اینکه تمرکز کردن جریان انحرافی روی جریان اصولگرا خطر این جریان را از جریان فتنه بیشتر می‌کند، گفت: جریان فتنه هر چند نیم نگاهی به جریان اصولگرا داشت اما تمرکز اصلی‌اش به تطمیع جریان‌های ضد انقلاب بود اما جریان انحرافی تمرکز جدی‌ جریان انحرافی نیروهای اصولگرا، مذهبی و حزب‌الهی است؛ البته باید گفت که نگاه اصلی این جریان هم، بیگانگان و جریان‌های ضدانقلاب است منتهی در شرایط فعلی این تمرکز به اصولگرایان معطوف شده است.

ویترین جریان انحرافی، ولایی‌ها و حزب‌الهی است


وی با تاکید بر اینکه ویترین جریان انحرافی، ولایی‌ها و حزب‌الهی است، برخورد نرم‌ با این جریان را مقدم بر مقابله سخت‌ توصیف کرد و گفت: نیروهای دلسوز انقلاب امروز باید جامعه را در مسیری بصیرت بخشی و اطلاع‌رسانی با حفط آرامش هدایت کنند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا گروه انحرافی به اهداف مدنظرش رسیده است یا نه، خاطرنشان کرد: اشتباه استراتژیک این جریان شکستی فراموش نشدنی بر سرکرده‌های آن تحمیل کرده است که یکی نمونه آن مصاحبه آقای امیری‌فر است چرا که آقای ایشان ناخواسته تمامی اهداف و برنامه‌های جریان انحرافی را برای مجلس نهم افشا کرد تا تلنگری بر دلسوزان انقلاب اسلامی باشد. 
سروری با بیان اینکه تصاحب کرسی‌های مجلس نهم برنامه کوتاه مدت جریان انحرافی است، گفت که رهبران این جریان برنامه انتخابات مجلس نهم را به صورت فشرده در تمامی حوزه‌های انتخابیه تعقیب کرده بودند و تاحدودی نیز به موفقیت نزدیک شده بودند. اما شتابزدگی این جریان در مسائل اخیر کشور موجب شد که مشتشان برای مردم باز شود.

وی اضافه کرد: جریان انحرافی تلاش کرد تا با موضع‌گیری‌های نادرست موفقیت‌های دولت خدمت را متاثر از جریان انحرافی کند و با این مواضع آقای احمدی‌نژاد ر ا به مسیری ببرد که راه بازگشت نداشته باشد و در عمل نیز آرایش سیاسی مسئولان را مطابق با برنامه‌های خود تدوین کند. 


 می‌خواستند چینش جدید در پست‌های اجرای انجام دهند


نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به شدت‌ واکنش‌های‌ شدید نیروهای مذهبی به رهبران جریان انحرافی، گفت: جریان انحرافی می‌خواست با فشار به ارکان نظام، چینش جدیدی در سمت‌های اجرایی کشور تشکیل بدهد اما توفیقی حاصل نکرد چرا که مردم در برابر آنها ایستادگی کردند.

سروری همچنین گفت: مجموعه دولت دهم یک مجموعه خدوم است که می‌توان گفت در تاریخ انقلاب کمتر ظهور و بروز پیدا کرده است؛ دولت خدمتگذار نوکریش را به ملت ولایتمدار ثابت کرد اما خدمتگذاری آنها متاثر از جریان انحرافی شد. دولت خدمت باید برای حراست از خدمت‌گذاری خود به ملت ایران در برابر جریان انحرافی به طور صریح موضع‌گیری کند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم موضع‌گیری دولت‌مردان خدمتگذار در برابر جریان انحرافی، مردم حساب خدمتگذاران را از منحرفان جدا نخواهند کرد، تصریح کرد: یک هماوردی و تقابل جدی بین دولت خدمت با جریان انحرافی در دولت شکل گرفته است که به نطر می‌رسد در آینده به تقابل برسد.

"جریان انحرافی تلاش دارد بسترهای لازم را برای انتخابات آتی مجلس فراهم کند اما مواضع اخیر و اتفاقات پیش آمده دل امت حزب‌الله را از دولت آزرده خاطر کرده است و این موضوع باید مورد توجه همگان قرار بگیرد " 


 دولت خدمت جریان انحرافی را بر نخواهد تابید

نماینده اصولگرای مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا شما قبول دارید که اگر دولت خدمت راه خود را از جریان انحرافی جدا کند باید هزینه حذف را به جان بخرد، گفت: بله، قبول دارم. اگر کسی در برابر جریان انحرافی موضع‌گیری کند با خطر حذف از دولت مواجه خواهد شد اما مواضع جریان انحرافی آنقدر شفاف و صریح شده است که موضع‌گیری در برابر آنها لازم و ضروری است؛ تصور من این است دولت خدمت که شامل مجموعه ولایتمدار و خدمتگذار دولت دهم است جریان انحرافی را برنخواهد تابید.

وی افزود: در مقابل هم باید به نیروهای انقلاب و حزب‌الهی حق بدهیم که از دولت خدمت انتظار داشته باشند که صف خود را به طور شفاف از جریان انحرافی جدا کرده و این رهبران آن جریان را منزوی‌تر از گذشته کند که اگر اعضای دولت خدمت چنین کاری را نکند گرچه از دولت حذف نخواهد شد اما قطعا مردم آن را کنار خواهند گذاشت.

سروری با بیان اینکه هراس از حذف در دولت به دلیل موضع‌گیری در برابر جریان انحرافی کمتر از گذشته است، خاطر نشان کرد: جریان انحرافی، امروز قدرت دیروز را ندارد چراکه امروز دست منحرفان برای مردم باز شده و آنها قادر به دور زدن دلسوزان انقلاب در تمامی عرصه‌ها نیستند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به مسائل اخیر گفت: امروز پالایشی در جریان اصولگرا شکل گرفته که هرچند با درد زیاد و خونریزی بوده اما نتایج مبارکی برای انقلاب و جریان اصولگرایی داشته است که من اسم آنرا پالایش جریان انقلابی و مرزبندی بین جریان اصولگرایی با جریان انحرافی می‌گذارم. 


 جریان انحرافی پشت سنگرهایی چون آیت‌الله مصباح پنهان شده بود

وی اضافه کرد: حوادث اخیر باعث شد، جریان انحرافی تمامی تکیه‌گاه‌های خود را از دست بدهد چراکه این جریان با برخی اقدامات عوام‌گرایانه، چهره متفاوت از واقعیت درونی خود نشان داده بودند و با فرافکنی حمایت شخصیت‌های بزرگی همچون حضرت آیت‌الله مصباح یزدی که بیشتر به خاطر رویکرد اصولگرایانه دولت خدمتگذار بود، را حمایت‌ از خود قلمداد کند؛ جریان انحرافی افرادی چون آیت‌الله مصباح را برای خود سنگر کرده بود و پشت آن پنهان شده بود اما امروز این حمایت‌ها کنار رفته و منحرفان نمی‌‌توانند پشت این جریان‌های اصیل خود را پنهان کند.

سروری با بیان اینکه سنگرهای که جریان انحرافی پشت آن پنهان شده بود امروز در برابر انحرافات مثل کوه ایستادگی می‌کنند، افزود: تمام نیروهای موثر اصولگرا در برابر جریان انحرافی موضع‌گیری کردند و در مقابل تمامی نیروهای موثر از سوی جریان انحرافی مورد هجمه قرار گرفتند و این موضوع قابل تاملی است برای نتیجه‌گیری درباره آینده جریان انحرافی.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مباحث مطرح شده درباره ارتباط جریان انحرافی با مقوله‌های نامتعارفی چون جن‌گیری و رمالی، گفت: این موضوعی نیست که جریان انحرافی امروز از آن سوءاستفاده کرده باشد. 

وی با بیان اینکه اسلام جن‌گیری و رمالی را مغایر با عزت می‌داند و به همین دلیل است که این جریان با واکنش جدی علما، روحانیون و مراجع تقلید مواجه شده است؛ مقوله رمالی و جن‌گیری با جریان انحرافی برای همیشه در انقلاب مدفون خواهد شد.

سروری در واکنش به این سؤال که چرا برخی از اعضای جریان انحرافی مخالفان خود را جریان انحرافی می‌نامند، اظهار داشت: با توجه به اینکه دست این جریان برای مردم رو شده است و آنها به هیچ عنوان فکر نمی‌کردند جریان اصولگرایی و جریان انقلاب با این هجمه گسترده بصیرت در مقابل آنها ظاهر شود و در مخیله رهبران این جریان نمی‌گنجید که با چنین واکنش انقلابی مواجه شود، اینگونه رفتارهای فرار به جلوی غیرطبیعی نیست. 


 نیروهای دلسوز و انقلابی در آماج حمله زهرآگین جریان انحرافی است


وی افزود: جریان انحرافی با اتهام زنی به نیروهای اصیل انقلاب و نیروهایی که در طول 33 سال در خط مقدم دفاع از انقلاب و فدا شدن برای اصول انقلاب بودند و هرگز از آنها حرکت غیراصولگرایانه دیده نشده است، حملات زهرآگین خود را به رخ انقلابیون می‌کشند که این اقدام نیز به انزوای بیشتر آنها منتج خواهد شد.

سروری خطاب به یکی از منتصبان جریان انحرافی که در یاداشتی در سایت دولت مخالفان جریان انحرافی را منحرف و مفسد دانسته بود، گفت: اصولگرایان برای جریان انحرافی استنادات مشخصی دارند پس بهتر است شما هم برای اثبات ادعای خود مستندات خود را به مردم ارائه کند همانطور که برای جریان انحرافی اصولگرایان مستندات ارائه کرده‌اند.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: دستگیری‌های صورت گرفته، در آینده نشان خواهد داد که چه رفتار سیاه و ظلمانی از رهبران جریان انحرافی سر زده است.

وی با بیان اینکه اگر بازداشت‌شدگان مورد توجه قرار بگیرند مشخص می‌شود جریان انحرافی چه‌کسانی‌هستند، خطاب به رهبران جریان انحرافی گفت که ملت ایران امروز متوجه یک غده سرطانی در دولت شده است.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =