۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۷

مهر نوشت:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز ایجاد دانشگاه ایرانیان وابسته به شورای عالی ایرانیان را صادر کرد تا این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان ایرانی خارج از کشور اقدام کند اما به گفته یک مدیر وزارت علوم نحوه پذیرش و رشته های این دانشگاه هنوز نهایی نشده است.

شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور به عنوان جانشین رئیس جمهور در این شورا فعالیت می کند در سال 88 تأسیس دانشگاهی غیردولتی غیرانتفاعی با نام دانشگاه بین المللی مجازی ایرانیان خارج از کشور را تصویب کرد.

ارسلان قربانی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار مهر در سال 88 گفت: در دانشگاه بین‌المللی مجازی ایرانیان خارج از کشور از اساتید برجسته ایرانی خارج از کشور و همچنین اساتید برجسته داخل کشور استفاده می‌شود و دانشجویان ایرانی و خارجی می‌توانند در آن تحصیل کنند.

قربانی به عنوان دبیر کارگروه همکاری‌های علمی و آموزشی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفته بود: طی موافقتی که با معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفته است روند تأسیس این دانشگاه هرچه سریعتر انجام می‌شود.

ابوالفضل حسنی - مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در گفتگو با خبرنگار مهر با تأیید صدور مجوز راه اندازی دانشگاه ایرانیان توسط معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مجوز راه اندازی این دانشگاه قبل از سال 90 صادر شده است.

وی درباره رشته هایی که در دانشگاه ایرانیان راه اندازی می شود نیز گفت: قرار بر این بود که ساخت و ساز دانشگاه ایرانیان را انجام دهند و سپس در این بحث وارد شویم که چه رشته هایی در این دانشگاه وارد شوند.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در پاسخ به اینکه دانشگاه ایرانیان در کجا راه اندازی می شود به مهر گفت: هنوز مشخص نیست. احتمالاً در خارج از تهران راه اندازی می شود. شاید هم این دانشگاه را در مناطق آزاد راه اندازی کنند.

وی درباره نحوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه به مهر گفت: نحوه پذیرش در این دانشگاه هنوز مشخص نیست و پذیرش بدون کنکور در این دانشگاه در حال حاضر تایید نمی شود و باید مورد بررسی قرار گیرد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
    0 0
    فعلا تو جیب این آقا همه چیز یافت میشه
  • بدون نام MY ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
    0 0
    قربون بند جیبتم
  • بدون نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 1
    این اقا مثل برادر احمدی نژاد با عرضه است امثال ایشون باید برای ایران کار بکنند.