نویسنده در کتاب «سفیران پیامبر، دیپلماسی نبوی(ص)» نگرشی جدید به بخشی از سیره پیامبر (ص) داشته است و دیپلماسی پیامبر (ص) را به گونه ای بررسی کرده است که در روابط دیپلماتیک امروز هم کاربرد داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «سفیران پیامبر،دیپلماسی نبوی(ص)» نوشته محسن پاک آیین در 11 فصل توسط انتشارات بین المللی الهدی منتشر شد که در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می شود.

در این کتاب ابعاد مختلف سیاست خارجی پیامبر اکرم(ص) در دوران حضور در مکه و مدینه تشریح شده و ضمن مروری بر مکتوبات و نامه های پیامبر(ص)،معیارهای تعیین سفیر و نشانه های مطلوبیت وی در صدر اسلام را مورد بررسی قرار گرفته است.

این کتاب در دو بخش تدوین شده است؛ نامه‌های پیامبر اعظم(ص) که در سالهای آغاز بعثت به شماری از سلاطین، رؤسای قبایل و رهبران سیاسی و معنوی در خارج از جزیرةالعرب نوشته شده و توسط سفراء و نمایندگان منتخب پیامبر(ص) ارسال شده است و همچنین هیئت‌های نمایندگی قبایل و طوایف مختلف که از این گروه ها در تاریخ با عنوان «وفود» یاد شده و برای دیدار و ملاقات مستقیم با پیامبر(ص)، اظهار اسلام و فراگیری تعالیم الهی به حضور ایشان شرفیاب می‌شدند و مورد لطف و محبت آن حضرت قرار می گرفتند.

«شناخت نو محافظه کاران آمریکا، سیاست و حکومت در آفریقا، پنجاه سال مناسبات دیپلماتیک ایران و تایلند، ترجمه کتاب «جهانی که در آن بسر می‌بریم» از ماهاتیر محمد «چهل ماه درسرزمین طلایی» (خاطرات ماموریت در تایلند)، چهار سال در سرزمین تیمور خاطرات ماموریت در ازبکستان) و پنج سال در سرزمین سبز (خاطرات ماموریت در زامبیا) از دیگر آثار منتشر شده پاک آئین است.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =