۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۵۵

مهر نوشت:

مدیر پرستاری بیمارستان طرفه گفت: پرستاران جوان توانایی برقراری ارتباط موثر و آموزش به بیماران را ندارند و به خصوص برای پرستاری در شیفتهای سخت شبانه آماده نیستند.

کلثوم رئیس پور اظهار کرد: در دوران آموزش شرایط برای آماده کردن دانشجویان برای گذراندن شیفتهای سخت و شبانه فراهم نمی شود از این رو دانشجویان نمی توانند یکسری از مهارتها را کسب کنند.

وی گفت: هرچند در دوران دانشجویی برخی مهارتها از طریق کار بر روی مولاژ و... حاصل می شود اما بارها شاهد این بوده ایم که پرستاری که دوران طرح نیروی انسانی را به پایان رسانده از گذاشتن سوند فولی هراس دارد.

رئیس پور با اشاره به فارغ التحصیل شدن دانشجویان پرستاری از دانشکده های متعدد با سطح علمی متفاوت گفت: در دانشگاهها شمار فراوانی از دانشجویان برای آموزش عملی یا به عبارتی مهارتها به یک مربی سپرده می شوند حال آنکه پرستار بالین و بخش می تواند نقش یک منتور، مرشد و مربی ارشد را به خوبی ایفا کند.

مدیر پرستاری بیمارستان طرفه نقش پرستاران بالینی را در آموزش تجربیات و مهارت های بالینی موثر برشمرد و افزود: بدین ترتیب شکاف آموزش و دنیای واقعی بالین کم می شود.

رئیس پور ادامه داد: هم اکنون پرستاران قدرت تصمیم گیری در مواقع حساس را ندارند و قادر نیستند نیاز مددجو را پیش بینی کنند و بر آن اساس مراقبتهای پرستاری را انجام دهند.

این کارشناس ارشد آموزش عمومی افزود: اگر دانشجویان پرستاری یا پرستاران پس از فارغ التحصیل شدن دانش، تجربه و کاربرد صحیح دانش و تجربه را به درستی بیاموزند شاید در نوشتن فرآیند پرستاری موفق تر باشند.

وی از دیگر مشکلات پرستاران را نداشتن توانایی در نوشتن گزارش پرستاری برشمرد و افزود: هر چند مستند کردن وقایع در گزارش نویسی کمک حقوقی خوبی برای پرستاران به شمار می آید اما متاسفانه هنوز پرستاری که به تازگی فارغ التحصیل شده و بعضا پرستاران با سابقه شیوه صحیح گزارش نویسی را نمی دانند.

رئیس پور توضیح داد: ثبت یک گزارش خوب پرستاری از بررسی بیمار آغاز و به تشخیص و اقدامات و مراقبت های صحیح پرستاری منتهی می شود.

مدیر پرستاری بیمارستان طرفه آموزش به بیمار حین مراقبت را از مباحث نوین در عرصه پرستاری دانست و گفت: متاسفانه با وجود طرح این موضوع (آموزش به بیمار) هنوز پرستاران جوان در این امر موفق نیستند.


4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    3 0
    اتفاقا پرستاران جوان چون جوانند دارای انرژی و پتانسیل و حوصله هستند و طاقت بیخوابی را دارند من الان 40 ساله هستم ولی با 10 سال پیش از زمین تا آسمون فرق کردم وانرژی ندارم.
  • fame CH ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    3 0
    من جوان هستم هم شیفت شب دارم هم شیفت های دوبل اینجور شیفت ها رافقط به ما جوان ها میدهند
  • مهدی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    0 4
    بنده پرستار 17 سال سابقه هستم. هنوزم در ماه 10 شب میرم سر کار و چند شیفت هم صبح تا شب(لانگ).چون پرستار های جون نمیتونن
  • بدون نام KW ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    3 0
    بعضي هاشون خيلي زحمت ميكشند.خداخيربده
  • بدون نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    3 1
    بي خوابي شيفت شب باعث كاهش عمل كرد مي شود
  • شبنم IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    5 0
    اگه مقدوره به بیمارستان حاجیه نرگسی بندرماهشهر یه سری زده بشه به دفترپرستاری بابا مسئولین به این بنده خداها ظلمی نیست که نکنند وکسی نیست صدای اینها رو بشنوه خواهش میکنم از مسئولین وزارت خانه که به داد این بنده خداها برسید