۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱

«کتابِ نیست، رازهای نقره ای موفقیت، کلیدهای طلایی موفقیت، ساعتِ کلاغ، خوشمزه‌ترین میوه درخت و ماه تمام» از آثار چاپ اولی نشر آموت برای عرضه در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب است.


به گزارش خبرآنلاین، مجموعه‌ شعر کوتاه «کتابِ نیست» علیرضا روشن شامل نزدیک به 200 قطعه شعر در سه دفتر «شمع گندم»، «کتاب تو» و «کتاب نیست» است. این کتاب که در 124 صفحه با قیمت 2500 تومان از سوی نشر آموت منتشر شده و در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می شود؛ دغدغه‌های شخصی شاعر در زندگی روزمره است.

کتاب نیست

علیرضا روشن متولد 21 اسفند سال 1355 در تهران و فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته‌ ادبیات نمایشی است. بازنویسی «اسرارنامه» عطار نیشابوری در مجموعه‌ «یکی بود یکی نبود» انتشارات کتاب پارسه نیز برعهده روشن بوده و در حال حاضر این اثر در در دست چاپ است.

بنا بر این گزارش، «رازهای نقره ای موفقیت» نوشته کوین سینکر به خواننده می گوید باید چکار کنید تا در کارهایتان موفق شوید. در معرفی این کتاب که شرح مباحث الهام‌بخش با استناد به زندگی افراد موفق است و با ترجمه پرستو عوض زاده از سوی نشر آموت با قیمت 2500 تومان در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود، آمده است: «فقط با خواندن این کتاب، موفقیت تان تضمین نمی شود. حتما باید به رهنمود هایی که می خوانید، عمل کنید. اگر از آن دسته آدم هایی هستید که درباره موفق تر بودن زیاد صحبت می کنند اما هرگز آنقدر که باید تلاش نمی کنند تا کاری صورت دهند، در این صورت این کتاب به دردتان نمی خورد...»

موفقیت

پرستو عوض زاده کتاب دیگری نیز در حوزه موفقیت و راههای دستیابی آن نوشته برایان وینترز با عنوان «کلیدهای طلایی موفقیت»  ترجمه کرده است. این کتاب که 110 نکته موفقیت، خوشبختی و خودباوری را شرح داده در 117 صفحه با قیمت 1500 تومان توسط همین ناشر منتشر شده است. ضمن آنکه در آینده ای نزدیک کتاب های «راز بزرگترین پولدارشدن تاریخ» و «مغزتان را رام کنید و ذهن تان را آرام کنید» با ترجمه عوض زاده در نشر آموت منتشر می شود.

ساعت کلاغ

بنابراین گزارش، «ساعتِ کلاغ» مجموعه‌ای از اشعار کوتاه حمید نیک نفس ا‌ست که در دو فصل «من، کودکی، کلاغ» و «ساعت ده» جمع‌آوری شده است و در 88 صفحه و با قیمت 1500 منتشر شده است. نوستالژی دوران کودکی و مضامین عاشقانه بخش عمده‌ اشعار این کتاب را تشکیل می‌دهند. اشعار کتاب در قالب «شعر کوتاه» سروده شده اند. پیش از این، از این شاعر کتاب طنز و کاریکاتور «از خواجو تا...» منتشر شده است و مجموعه‌شعری نیز با عنوان «چغوک اُوچکو» شامل دو هزار دوبیتی محلی، در دست آماده‌سازی دارد. مجموعه‌شعر «چه‌قدر درخت، چه‌قدر پرنده» نیز در سال 1389 منتشر شده است. حمید نیک‌نفس متولد 1338 است و از مدیران فرهنگی و ورزشی‌ست. او سال‌ها مدیرعامل باشگاه صنعت مس بوده است.

خوشمزه ترین میوه درخت

مجموعه کاریکلماتورهای محمدعلی آزادی‌خواه با عنوان «خوشمزه‌ترین میوه درخت» از دیگر کتاب های چاپ اول نشر آموت است که با قیمت 2200 تومان در نمایشگاه کتاب عرضه می شود. این نویسنده از سال 58 تاکنون نوشته های پراکنده ای را در زمینه های مختلف در نشریه های مختلف چون ماهنامه فروهر، نامه فرهنگ ایران، ادبستان، ماهنامه آبزیان و ویژه نامه حروف منتشر کرده است. کتاب «مرادو» این نویسنده در سال 84 از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به عنوان کتاب سال استان برگزیده شد که مقدمه ای بود برای کاندیدا شدن این اثر در کتاب سال کشور. این کتاب در سال 85 به عنوان کتاب برگزیده سال اعلام شد.

«از چشم گربه، پرنده خوشمزه ترین میوه درخت است/ نابغه ها میوه های کمیاب درخت آدمیزادند/ هیزم مصیبتی از گیاه است که همیشه می سوزد و دود روح دردآلودش است/ همه می گویند حرف آخر سکوت فریاد است و ماهی از ارتفاع صفر متری هم روی زمین بیفتد می میرد» از جمله کاریکلماتورهای این نویسنده است.

ماه تمام

رمان 312 صفحه ای «ماه تمام» نوشته معصومه چاوشی از دیگر کتاب های نشر آموت است که با قیمت 7 هزار تومان در نمایشگاه کتاب ارایه می شود. داستان این رمان ماجرایی عاشقانه دارد و تم اصلی آن مسایل اجتماعی و عاطفی روز است. محور اصلی این داستان، دختر تحصیلکرده‌ای است که در ماجراها و موضوعات مختلف زندگی‌اش واکاوی می‌کند و درصدد است تا به نوعی بازشناسی و خودشناسی درونی برسد که در نهایت نیز در این زمینه به نوعی شناخت دست می‌یابد. وقایع این داستان مربوط به سال‌های اخیر است که همراه با شناختی از مسایل روز و اجتماع و مسایل زنان عجین شده است. شیوه نگارش این رمان مونولوگ و تک‌گویی و به بیانی دیگر من راوی است و راوی، واگویه‌های درونی، همراه با مسایل و رخدادهای مختلف را از دیدگاه خودش بیان می‌کند و به نوعی هم شاید نوعی خاطره‌نویسی به شمار آید.

بنابراین گزارش از دیگر برنامه های نشر آموت برای بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب برگزاری جشن امضای کتاب است که در غرفه این انتشارات واقع در شبستان اصلی در دو ساعت 11 و 16 به این شرح برپا می‌شود: چهارشنبه (14 اردیبهشت): محمد شریفی، نویسنده «باغ اناری»/ یوسف علیخانی، نویسنده «عروس بید»؛ پنج‌شنبه (15 اردیبهشت): ابراهیم میرقاسمی، نویسنده رمان «دیدا»/ احسان عباسلو، نویسنده «کلاژ» و «واهمه‌های سرخابی»؛ جمعه (16 اردیبهشت): محسن تیموری، نویسنده «کلید اسرار زندگی»/ آرتمیس مسعودی، مترجم «شادی را به فرزند خود هدیه کنید»؛ شنبه (17 اردیبهشت): لیلا عباسعلیزاده و هادی خورشاهیان (زوج نویسنده)/ آناهیتا آذرشکیب، نویسنده رمان «رهای عشق»؛ یکشنبه (18 اردیبهشت): سیامک مُحی‌الدین‌ بُناب، مؤلف کتاب «کاغذ»/ محمدعلی علومی، نویسنده رمان «سوگ مغان»؛ دوشنبه (19 اردیبهشت): علیرضا روشن، شاعر «کتاب نیست»/ معصومه چاوشی، نویسنده رمان «ماه تمام».

برنامه جشن امضای کتاب آموت در ادامه‌ روزهای برپایی نمایشگاه کتاب نیز به این شرح اعلام شده است: سه‌شنبه (20 اردیبهشت): سارا افضلی، شاعر «از شب دست کشیدم»/ بهنام ناصح، نویسنده رمان «ایراندخت» و بهروز دیجوریان، مترجم «رز گمشده»؛ چهارشنبه (21 اردیبهشت): فرشته بهرامی، نویسنده «نظرکرده»/ نرگس جورابچیان، نویسنده رمان «به وقت بهشت» و بهروز دیجوریان، مترجم «رز گمشده»؛ پنج‌شنبه (22 اردیبهشت): راحله رضایی، نویسنده رمان «ترنم شالیزار» و آناهیتا آذرشکیب، نویسنده رمان «رهای عشق»/ نسرین ثامنی، نویسنده رمان «شب آفتابی» و معصومه چاوشی، نویسنده رمان «ماه تمام»؛ جمعه (23 اردیبهشت): حسن کریم‌پور، نویسنده رمان «بهانه‌ای برای ماندن»/ نسرین ثامنی، نویسنده رمان «شب آفتابی» و حسن کریم‌پور، نویسنده رمان «بهانه‌ای برای ماندن»؛ شنبه (24 اردیبهشت): عبدالرحمان عمادی، نویسنده «چندصدنام دریای خزر»/ نسرین ثامنی، نویسنده رمان «شب آفتابی» و پرستو عوض‌زاده، مترجم «کلیدهای طلایی موفقیت».

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =